Animals Leader David Kolář: 100 + 1 tip, jak být „mladý-bohatý“ díky modernímu salesu

18. 12. 2016 +

Obchod

Doba, kdy jsme museli běhat od klienta ke klientovi, denně vytočit 30 telefonních čísel a domluvit si tři schůzky s někým, kdo nás vůbec nezná, pomalu ale jistě uzavírá svou kapitolu. Nastává doba, kdy můžeme být nezávislí na čase a místě, prodávat odkudkoliv na světě a být „mladými-bohatými“. Moderní sales je totiž cesta k seberealizaci a finanční a časové svobodě.

1001-tip-jak-by_t-mlady_-bohaty_100 + 1 tip na rok 2017

Ať už s moderním salesem začínáte, nebo jste pokročilý Skype seller, připravil jsem pro vás seznam nejdůležitějších bodů, jak v roce 2017 vybudovat svou značku obchodníka, který se za klienty nehoní, ale je profesionál, je autoritou ve svém oboru a může prodávat odkudkoliv na světě.

button-uspesny-rok-2017Vše začíná důkladnou analýzou

Těchto 20 bodů se vám může zdát naprosto zbytečných. Opak je pravdou! Zde totiž vše začíná a pokud je obejdete, jste rovnou odsouzeni k průměru.

  1. Na 14 dní se zastavte a odpočiňte si.
  2. Sepište si 5 bodů vašeho poslání a vize v roce 2017.
  3. Sepište si 10 bodů o tom, kdo jste VY.
  4. Sepište si 10 bodů o tom, kdo je váš zákazník.
  5. Sepište si všechny vaše nejsilnější stránky.
  6. Sepište si všechny vaše nejslabší stránky.
  7. Zjistěte, proč jste si vybrali produkt nebo službu, kterou nyní prodáváte.
  8. Určete, co je vaší vnitřní motivací k prodeji.
  9. Zeptejte se ostatních na ten nejkritičtější názor k vašemu produktu.
  10. Zeptejte se ostatních, za co si vás profesně cení a co na vás obdivují.
  11. Najděte klientův palčivý problém.
  12. Pokud ho nenajdete, tak ho vymyslete.
  13. Klientův problém rozeberte na součástky a definujte dalších 10 problémů.
  14. Problémy si napište na nástěnku a neustále si je připomínejte.
  15. Sepište 10 bodů, v čem pomáhá váš produkt/služba.
  16. Sepište si 10 témat, o kterých byste dokázali v rámci klientova problému natočit 5minutové video.
  17. Zjistěte, o čem byste byli schopni napsat knihu o 100 stránkách a propojte téma s klientovým problémem.
  18.  Zeptejte se sami sebe a ostatních, za co by byli ochotni vyměnit své telefonní číslo v případě vyřešení svého problému.
  19. Na základě odpovědí výše najděte jednoduché sdělení, které vyvolá zákazníkův problém.
  20. Vezměte informace o tom, v čem pomáhá váš produkt, a nabídněte je zdarma jako vyřešení klientova problému.

Vylezte s kůží na trh a dejte o sobě a klientově problému vědět

Neříkám, že to bude jednoduché, ale žijeme v době, kdy nepotřebujete znát kousek programovacího jazyka, nemusíte si najímat drahého programátora, protože na vše už existují user friendly aplikace. Jdeme do toho!

  1. Kupte si doménu a hosting.
  2. Udělejte si profesionální fotografie.
  3. Založte obsahový blog.
  4. Založte lead generation web.
  5. Na blog přidejte výzvy k akci na váš obsah zdarma s odkazem na lead page (stránka pro sbírání kontaktů).
  6. Založte si mailer.
  7. V maileru připravte sérii automatických emailů po zadání klientova kontaktu výměnou za obsah.
  8. Vytvořte 2-3 zachytávací stránky (opt-in page nebo lead page) na sběr telefonních čísel.
  9. Na lead page vystavte jednoduchým sdělením zákazníkův problém.
  10. Přidejte zde tlačítka „CALL TO ACTION“ pro zanechání kontaktu.
  11. Vytvořte dotazník pro své klienty a nabídněte ho jako možnost získání odpovědi na jejich problém.
  12. Na konci dotazníku vyzvěte klienty: „Pro vyhodnocení zanechte svůj kontakt“
  13. Natočte sérii 5 videí jako akademii pro odpovědi na klientův problém výměnou za kontakt.
  14. Napište svůj příběh a převeďte ho do video formátu do webových stránek v sekci „o mně“.
  15. Založte si Facebook fanpage.
  16. Založte reklamní účet na Facebooku.
  17. Připravte si custom audience pro Facebook reklamu (okruh uživatelů – zájmy, koníčky, četba, osobnosti, weby, geografické rozdělení, věk, pohlaví atd.)
  18. Pusťte první reklamu na sbírání fanoušků za 30 Kč/den.
  19. Vygenerujte si Facebook pixel a integrujte ho do svých stránek a blogu.
  20. Vytvořte v reklamním účtu na Facebooku okruhy uživatelů z vlastních webových stránek, kde došlo ke konverzi – Facebook pixel vám bude sbírat údaje o lidech, kteří udělali to, co jste po nich chtěli 🙂
  21.  Založte si profi Instagram účet pro podnikání.
  22. Připlaťte si Instagram robota na získání prvních followerů.
  23. Založte si svůj vlastní YouTube kanál.
  24. Vylaďte si LinkedIn účet a přepněte do anglického jazyka kvůli blogové platformě Pulse.
  25. Vylaďte si Skype (fotografie, popis).
  26. Vylaďte si Google+ účet.
  27. Naučte se pracovat s grafikou v Canva.com.

Jste připraveni, ale cesta za svobodou a nezávislým obchodem začíná až teď

1001-tip-jak-by_t-mlady_-bohaty_-1

Tady začíná konečně zábava. Pravidelné sdílení obsahu, nějaký ten hater na obzoru a lidé si vás začnou více všímat, protože vaše značka na trhu poroste raketovým tempem.

  1. 2× týdně napište nový článek na blog.
  2. Sdílejte na Facebook, Instagram a LinkedIn.
  3. 1× týdně vydejte nové video (nic dlouhého, jen pár tipů).
  4. Nahrajte ho na YouTube.
  5. Vložte na LinkedIn Pulse.
  6. Sdílejte na blog.
  7. Sdílejte na Facebook, Instagram a LinkedIn s odkazem na lead page nebo blog.
  8. Nastavte Facebook reklamu na článek a video po dobu jednoho týdne zacílenou na vaše custom audience.
  9. Sbírejte první kontakty a komunikujte s nimi.
  10. Vymyslete si svůj vlastní pořad a jednou týdně ho vysílejte live v pravidelném čase na Facebook fanpage s odkazem na lead page.
  11. Připravte si PowerPoint prezentaci na téma, jak můžete pomoci svému klientovi.
  12. Pořiďte si WebinarJam Studio.
  13. Pro první databázi odvysílejte webinář se sdílením PowerPoint prezentace.
  14. Na webináři vyzvěte účastníky k akci.
  15. Pošlete je na vaši stránku s objednáním konzultace.
  16. Napište krátký PDF Ebook a nabídněte ho zdarma.
  17. Sdílejte svůj obsah do Facebook skupin, kde se nachází váš klient.
  18. Oslovte magazín, kde se nachází váš klient, a nabídněte publikování zajímavého obsahu zdarma výměnou za odkaz na vaší lead page.
  19. Účastněte se zajímavých konferencí a živých akcí.
  20. Uspořádejte vlastní živou akci zdarma pro své klienty (workshop, školení, seminář).
  21. Propagujte ji na Facebooku a ve své databázi.
  22. Jednou týdně posílejte newsletter do své databáze s odkazem na nejzajímavější obsah, který měl předchozí týden největší organický dosah.
  23. Najděte si autoritu ve svém oboru, oslovte ji a udělejte s ní videorozhovor.
  24. Vložte na svůj blog a Facebook.
  25. Založte si audiopodcast na iTunes.
  26. 2× do měsíce vydejte nový podcast.
  27. Najděte si nepřímý prodejní kanál, asociaci, kde se nachází váš zákazník, a nabídněte jim vaši přednášku zdarma.
  28. Sbírejte reference.
  29. Reference vystavte na web.
  30. Natočte videorozhovor s vašim klientem a zeptejte se ho, proč s vámi pracuje a jak jste mu pomohli.
  31. Vložte na blog, fanpage a prodejní stránku s konzultací zdarma.
  32. Spusťte remarketing: Díky Facebook pixelu budete mít již svá vlastní konverzní publika.
  33. Nabídněte affiliate program.
  34. Koexistujte s konkurencí.
  35. Vyčistěte databázi kontaktů a smažte ty, které s vámi nemluví.
  36. Vycestujte do zahraničí a prodávejte bez osobních schůzek.
  37. Vysílejte webináře jednou měsíčně pro nové publikum.
  38. Rozdávejte online dárky.
  39. Vytvořte soutěž pro fanoušky na Facebooku.
  40. Vytvořte členskou sekci na svém webu.
  41. Vytvořte zde obsah pouze pro registrované.
  42. Vytvořte uzavřenou Facebook skupinu pro své zákazníky.
  43. Tvořte insta stories na Instagramu.
  44. Dělejte si fotky s významnými osobnostmi z vašeho oboru a sdílejte je na sociálních sítích.
  45. Každý týden si řekněte o novou referenci.
  46. Zvětšujte svou síť na LinkedIn.
  47. Investujte do technického zázemí a vytvořte si vlastní nahrávací studio pro podcasty, videa a rozhovory.
  48. Naučte se pokročilejší techniky měření úspěšnosti kampaní na Facebooku.
  49. Seznamte se s Google Analytics a na své odkazy dávejte UTM parametry ke měření konverzí.
  50. Vzdělávejte se v 1. Online univerzitě moderního obchodu – PŘIHLÁŠKY STÁLE OTEVŘENY.
  51. Obsah! Obsah! Obsah!
  52. Sdílení! Sdílení! Sdílení!
  53. 365 dní v roce!!!!

101.  Nepřestávejte! Stojí to za to!

Někdy to bude těžké, budete se muset více poprat s novými věcmi, často strávíte celé noci nastavováním aplikací, které jste nikdy předtím neviděli a bude se vám zdát, že to nejde. Věřte mi, že jde!

Je to přesně rok, co jsem začal od nuly, úplně sám, nevěděl jsem, co je to WordPress nebo fanpage a jak založit reklamní účet na Facebooku. Dnes jsem svobodný „mladý-bohatý“ obchodník, co své obchody díky těmto 100 + 1 tipům řídí z Bali a užívá si teplého počasí.