18. Prosinec 2016
Doba, kdy jsme museli běhat od klienta ke klientovi, denně vytočit 30 telefonních čísel a domluvit si tři schůzky s někým, kdo nás vůbec nezná, pomalu ale jistě uzavírá svou kapitolu. Nastává doba, kdy můžeme být nezávislí na čase a místě, prodávat odkudkoliv na světě a být „mladými-bohatými“. Moderní sales je totiž cesta k seberealizaci a finanční a časové svobodě.
100 + 1 tip na rok 2017
Ať už s moderním salesem začínáte, nebo jste pokročilý Skype seller, připravil jsem pro vás seznam nejdůležitějších bodů, jak v roce 2017 vybudovat svou značku obchodníka, který se za klienty nehoní, ale je profesionál, je autoritou ve svém oboru a může prodávat odkudkoliv na světě.
Vše začíná důkladnou analýzou
Těchto 20 bodů se vám může zdát naprosto zbytečných. Opak je pravdou! Zde totiž vše začíná a pokud je obejdete, jste rovnou odsouzeni k průměru.
- Na 14 dní se zastavte a odpočiňte si.
- Sepište si 5 bodů vašeho poslání a vize v roce 2017.
- Sepište si 10 bodů o tom, kdo jste VY.
- Sepište si 10 bodů o tom, kdo je váš zákazník.
- Sepište si všechny vaše nejsilnější stránky.
- Sepište si všechny vaše nejslabší stránky.
- Zjistěte, proč jste si vybrali produkt nebo službu, kterou nyní prodáváte.
- Určete, co je vaší vnitřní motivací k prodeji.
- Zeptejte se ostatních na ten nejkritičtější názor k vašemu produktu.
- Zeptejte se ostatních, za co si vás profesně cení a co na vás obdivují.
- Najděte klientův palčivý problém.
- Pokud ho nenajdete, tak ho vymyslete.
- Klientův problém rozeberte na součástky a definujte dalších 10 problémů.
- Problémy si napište na nástěnku a neustále si je připomínejte.
- Sepište 10 bodů, v čem pomáhá váš produkt/služba.
- Sepište si 10 témat, o kterých byste dokázali v rámci klientova problému natočit 5minutové video.
- Zjistěte, o čem byste byli schopni napsat knihu o 100 stránkách a propojte téma s klientovým problémem.
- Zeptejte se sami sebe a ostatních, za co by byli ochotni vyměnit své telefonní číslo v případě vyřešení svého problému.
- Na základě odpovědí výše najděte jednoduché sdělení, které vyvolá zákazníkův problém.
- Vezměte informace o tom, v čem pomáhá váš produkt, a nabídněte je zdarma jako vyřešení klientova problému.
Vylezte s kůží na trh a dejte o sobě a klientově problému vědět
Neříkám, že to bude jednoduché, ale žijeme v době, kdy nepotřebujete znát kousek programovacího jazyka, nemusíte si najímat drahého programátora, protože na vše už existují user friendly aplikace. Jdeme do toho!
- Kupte si doménu a hosting.
- Udělejte si profesionální fotografie.
- Založte obsahový blog.
- Založte lead generation web.
- Na blog přidejte výzvy k akci na váš obsah zdarma s odkazem na lead page (stránka pro sbírání kontaktů).
- Založte si mailer.
- V maileru připravte sérii automatických emailů po zadání klientova kontaktu výměnou za obsah.
- Vytvořte 2-3 zachytávací stránky (opt-in page nebo lead page) na sběr telefonních čísel.
- Na lead page vystavte jednoduchým sdělením zákazníkův problém.
- Přidejte zde tlačítka „CALL TO ACTION“ pro zanechání kontaktu.
- Vytvořte dotazník pro své klienty a nabídněte ho jako možnost získání odpovědi na jejich problém.
- Na konci dotazníku vyzvěte klienty: „Pro vyhodnocení zanechte svůj kontakt“
- Natočte sérii 5 videí jako akademii pro odpovědi na klientův problém výměnou za kontakt.
- Napište svůj příběh a převeďte ho do video formátu do webových stránek v sekci „o mně“.
- Založte si Facebook fanpage.
- Založte reklamní účet na Facebooku.
- Připravte si custom audience pro Facebook reklamu (okruh uživatelů – zájmy, koníčky, četba, osobnosti, weby, geografické rozdělení, věk, pohlaví atd.)
- Pusťte první reklamu na sbírání fanoušků za 30 Kč/den.
- Vygenerujte si Facebook pixel a integrujte ho do svých stránek a blogu.
- Vytvořte v reklamním účtu na Facebooku okruhy uživatelů z vlastních webových stránek, kde došlo ke konverzi – Facebook pixel vám bude sbírat údaje o lidech, kteří udělali to, co jste po nich chtěli 🙂
- Založte si profi Instagram účet pro podnikání.
- Připlaťte si Instagram robota na získání prvních followerů.
- Založte si svůj vlastní YouTube kanál.
- Vylaďte si LinkedIn účet a přepněte do anglického jazyka kvůli blogové platformě Pulse.
- Vylaďte si Skype (fotografie, popis).
- Vylaďte si Google+ účet.
- Naučte se pracovat s grafikou v Canva.com.
Jste připraveni, ale cesta za svobodou a nezávislým obchodem začíná až teď
Tady začíná konečně zábava. Pravidelné sdílení obsahu, nějaký ten hater na obzoru a lidé si vás začnou více všímat, protože vaše značka na trhu poroste raketovým tempem.
- 2× týdně napište nový článek na blog.
- Sdílejte na Facebook, Instagram a LinkedIn.
- 1× týdně vydejte nové video (nic dlouhého, jen pár tipů).
- Nahrajte ho na YouTube.
- Vložte na LinkedIn Pulse.
- Sdílejte na blog.
- Sdílejte na Facebook, Instagram a LinkedIn s odkazem na lead page nebo blog.
- Nastavte Facebook reklamu na článek a video po dobu jednoho týdne zacílenou na vaše custom audience.
- Sbírejte první kontakty a komunikujte s nimi.
- Vymyslete si svůj vlastní pořad a jednou týdně ho vysílejte live v pravidelném čase na Facebook fanpage s odkazem na lead page.
- Připravte si PowerPoint prezentaci na téma, jak můžete pomoci svému klientovi.
- Pořiďte si WebinarJam Studio.
- Pro první databázi odvysílejte webinář se sdílením PowerPoint prezentace.
- Na webináři vyzvěte účastníky k akci.
- Pošlete je na vaši stránku s objednáním konzultace.
- Napište krátký PDF Ebook a nabídněte ho zdarma.
- Sdílejte svůj obsah do Facebook skupin, kde se nachází váš klient.
- Oslovte magazín, kde se nachází váš klient, a nabídněte publikování zajímavého obsahu zdarma výměnou za odkaz na vaší lead page.
- Účastněte se zajímavých konferencí a živých akcí.
- Uspořádejte vlastní živou akci zdarma pro své klienty (workshop, školení, seminář).
- Propagujte ji na Facebooku a ve své databázi.
- Jednou týdně posílejte newsletter do své databáze s odkazem na nejzajímavější obsah, který měl předchozí týden největší organický dosah.
- Najděte si autoritu ve svém oboru, oslovte ji a udělejte s ní videorozhovor.
- Vložte na svůj blog a Facebook.
- Založte si audiopodcast na iTunes.
- 2× do měsíce vydejte nový podcast.
- Najděte si nepřímý prodejní kanál, asociaci, kde se nachází váš zákazník, a nabídněte jim vaši přednášku zdarma.
- Sbírejte reference.
- Reference vystavte na web.
- Natočte videorozhovor s vašim klientem a zeptejte se ho, proč s vámi pracuje a jak jste mu pomohli.
- Vložte na blog, fanpage a prodejní stránku s konzultací zdarma.
- Spusťte remarketing: Díky Facebook pixelu budete mít již svá vlastní konverzní publika.
- Nabídněte affiliate program.
- Koexistujte s konkurencí.
- Vyčistěte databázi kontaktů a smažte ty, které s vámi nemluví.
- Vycestujte do zahraničí a prodávejte bez osobních schůzek.
- Vysílejte webináře jednou měsíčně pro nové publikum.
- Rozdávejte online dárky.
- Vytvořte soutěž pro fanoušky na Facebooku.
- Vytvořte členskou sekci na svém webu.
- Vytvořte zde obsah pouze pro registrované.
- Vytvořte uzavřenou Facebook skupinu pro své zákazníky.
- Tvořte insta stories na Instagramu.
- Dělejte si fotky s významnými osobnostmi z vašeho oboru a sdílejte je na sociálních sítích.
- Každý týden si řekněte o novou referenci.
- Zvětšujte svou síť na LinkedIn.
- Investujte do technického zázemí a vytvořte si vlastní nahrávací studio pro podcasty, videa a rozhovory.
- Naučte se pokročilejší techniky měření úspěšnosti kampaní na Facebooku.
- Seznamte se s Google Analytics a na své odkazy dávejte UTM parametry ke měření konverzí.
- Vzdělávejte se v 1. Online univerzitě moderního obchodu – PŘIHLÁŠKY STÁLE OTEVŘENY.
- Obsah! Obsah! Obsah!
- Sdílení! Sdílení! Sdílení!
- 365 dní v roce!!!!
101. Nepřestávejte! Stojí to za to!
Někdy to bude těžké, budete se muset více poprat s novými věcmi, často strávíte celé noci nastavováním aplikací, které jste nikdy předtím neviděli a bude se vám zdát, že to nejde. Věřte mi, že jde!
Je to přesně rok, co jsem začal od nuly, úplně sám, nevěděl jsem, co je to WordPress nebo fanpage a jak založit reklamní účet na Facebooku. Dnes jsem svobodný „mladý-bohatý“ obchodník, co své obchody díky těmto 100 + 1 tipům řídí z Bali a užívá si teplého počasí.