Data jsou pro efektivní obchodní proces nezbytná jako GPS při cestování

16. Únor 2022

Všichni jsme se naučili používat GPS při plánování cest autem. Je to otázka několika dotyků obrazovky chytrého telefonu, a jedeme tam, kam potřebujeme, nejlepší nebo nejkratší cestou. Satelity, které snímají naši polohu, tam někde nahoře už jsou a tak by byla škoda jejich služeb nevyužívat. 

S daty a informacemi v obchodním procesu je to velmi podobné jako při cestování autem. Na rozdíl od navigace, do které jednoduše naťukáme cílovou destinaci, pro úspěšnou prospekci a akvizici potencionálních klientů potřebujeme naopak znát velikost trhu, který je pro náš produkt nebo službu klíčový a další fakta.

Datové aplikace, jako například Merk, pracují s informacemi o trhu a agregují data z veřejně dostupných zdrojů a soustřeďují je do databáze, kde k nim máte přístup a můžete je hned využít. Tím vám pomohou tento cíl cesty najít.  Znát velikost svého trhu je pro business naprosto zásadní. Přesto jej většina firem v B2B nezná a spíše odhaduje způsobem: Naším klientem jsou všechny firmy, které……zde si libovolně doplňte podle zaměření vašeho businessu.

Přestaňte bloudit po rozkopaných objížďkách a začněte jezdit perfektně vyasfaltovanými zkratkami

No dobře, říkáte si, ale kolik jich reálně je a kde se nachází? Obratově rostou nebo stagnují? Nabírají zaměstnance a na jaké pozice? Dozvím se, kolik procent trhu již máme pokryto? 

Prvním krokem je znát svůj cíl a vědět, kam jedeme. K tomu využijeme informace z chytré databáze a budeme s nimi pracovat. Víme, kam jedeme a jsme na cestě. A to samo o sobě je velkým posunem od tápání ve tmě. Dále je třeba použít další informace k tomu, jak se do cíle dostat co nejdříve nebo nejlépe.  

Představme si to v obchodním procesu, kde zmíněným směrem kudy jet, je generování zájemců (leadů) z firem, kde je potencionální zájem o vaše produkty či služby. Pokud obchodník proaktivně kontaktuje firmy, kde se vaše téma aktuálně řeší, tak bude vždy úspěšnější, než když střílí od boku nebo se řídí podle pocitů. K tomu mu pomohou informace. 

Takže ačkoli už při jízdě autem víte kudy jet, tak využíváte GPS, abyste se tam mohli dostat co nejdříve. Protože GPS aplikace ví, kudy se tam dostat lépe a možná také ví, kde je kolona nebo nehoda. Má totiž aktuální data. 

GPSkou pro obchod je i webová aplikace Leady.cz.  Po nasazení jednoduchého měřícího Javascriptového kódu na vašem webu vám ukáže nejen informace o firmách, které ho navštěvují, ale také údaje o tom, odkud přišly včetně konkrétních kampaní. A jako bonus uvidíte veškeré informace o firmách pro obchodníka k oslovení. 

Díky tomu se obchodníci dostávají ke svému cíli tou nejkratší cestou. A to je to, co v obchodním procesu pro své obchodníky chcete. 

Tak hodně štěstí na vaší cestě a nezapomeňte si před jízdou pro svůj obchod a marketing aspoň na zkoušku aktivovat obchodní datovou GPS

© 2024 imper.cz