10. Duben 2020
Společnost Telefonickakomunikace.cz pomáhá firmám získávat nové obchodní příležitosti. Zkušení odborníci se specializují na domluvu video schůzek, prodej po telefonu a další obchodní služby, které vám pomůžou nastartovat byznys. Zakladatelka společnosti a odbornice na telefonickou komunikaci popsala fungování své firmy a zamyslela se nad tím, jestli je v současné chvíli vůbec vhodné zákazníkům telefonovat.
Rozhovor s majitelkou Claudií Paldusovou
Je vhodné teď vůbec telefonovat?
Současnou situaci vnímáme jako obrovskou příležitost pomoci se firmám připravit na dobu, kdy bude třeba opět nastartovat aktivity spojené s novým byznysem. I my ale vnímáme, že je třeba volat s ještě větším citem a důrazem na pochopení člověka na druhé straně telefonu. Nejednou si vyslechneme zajímavý životní příběh. Lidé se často cítí pod tlakem v důsledku sociální izolace, i to tedy trochu nahrává. Snažíme se být maximálně empatické.
Co je cílem Vašeho hovoru?
Nyní je to hlavně o budování našeho brandu a zvyšování povědomí o značce. Komunikujeme úspěchy, kterých jsme dosáhly, a snažíme se s klientem probrat důvody, proč právě nyní nastartovat spolupráci. Věřte, že těch důvodů je nemalé množství – náskok před konkurencí, pročištění a příprava databáze na příznivější období a jiné. Jak jsem zmínila výše, tato doba s sebou přináší nečekané příležitosti. Je jen třeba identifikovat potřeby, vyzkoušet spolupráci a zvolit citlivější postup.
Jak se připravit na hovory?
Obecně je třeba mít k dispozici maximum informací o firmě, do které chci zavolat. Musím vědět, čím se firma zabývá, koho budu chtít k telefonu a co je cílem hovoru. Tohle je taková „svatá trojice“ dotazů. Čím více datových zdrojů do přípravy zapojíte, tím více kvalitní hovor bude. Nevadí, že strávím více času zjišťováním informací před vytočením čísla. Tím spíš vás nezaskočí dotazy od člověka, kterého máte zrovna „na drátě“.
Používáme hodně nástrojů, jako jsou databáze, LinkedIn, Facebook (pokud má firma třeba firemní profil) a v neposlední řadě webové stránky. Když víte, co hledáte, nezabere vám příprava tolik času. My i naše obchodnice po telefonu jsme již ostřílení mazáci. A když to vezmu kolem dokola, je to taková menší detektivní práce, která nás baví. Neustále si díky tomu rozšiřujeme své obzory.
Jak hovory začínat?
Já to vezmu nejprve asi z druhé stránky, tedy čím hovory nezačínat. Z naší telefonické zkušenosti nedoporučujeme dlouhý monolog, kterým klienta na druhé straně odradíte. Pracujeme s typologií osobností a vnímáme povahu člověka na druhé straně telefonu. Důležité je také aktivně naslouchat. Z tónu hlasu můžeme odhadnout jeho aktuální náladu.
Pokud jsem při zjišťování informací o firmě narazila na něco zajímavého, nebo se mi líbil jejich web, mohu začít tím. Většinou to prolomí ledy a hovor hezky plyne. Jak by se vám líbilo, kdybych se zrovna dočetla o nějakém úspěchu, kterého vaše firma dosáhla a na úvod pověděla třeba: „Pane Dvořáku, to jsem ráda, že mluvím právě s Vámi. Zrovna jsem si přečetla moc pěkný článek v novinách o tom, jak rozšiřujete výrobu.“
Jak telefonicky oslovit klienty v době koronaviru?
Na to asi neexistuje nějaký jednotný návod. Hodně záleží, co to bude za hovor. Jedná se o cold call nebo volání na stávajícího zákazníka? Nicméně s maximem informací o klientovi a citlivým přístupem, o kterém jsem se již zmínila, se dostanete nejdále. Zahoďte všechny call scripty, buďte přirození a empatičtí.
Jděte do toho i za cenu, že budete poslouchat různé životní příběhy. Některé nemusí být vůbec veselé. Vžijte se do klienta, zkuste ho podpořit psychicky, prohodit pár slov o životě, o rodině nebo o byznysu. Ale myslete i na cíl vašeho hovoru. Buďte zkrátka citlivým psychologem amatérem a moderátorem v jedné osobě.
Call scripty zahoďte i mimo období koronaviru. Rozhodně nejsou funkční.
Co vám hodně pomáhá při telefonování?
Používáme typologii osobnosti. Veliký pomocník! Díky této metodě umíme rychle navnímat klienta a hovor vést způsobem, který je pro danou osobu příjemný. I z toho důvodu u nás s call scriptem nepochodíte. Máme vytvořenou naši „kontaktní flow“, kam se hovorem chceme dostat, jaké informace získat. Pak podle toho, jak klient na druhé straně telefonu reaguje, hovor vedeme a snažíme se ho moderovat.
Telefonickakomunikace.cz v kostce
Společnost Telefonická Komunikace s.r.o. tvoří tým 17 lidí.
- 11 obchodnic po telefonu
- obchodník po telefonu
- projektová manažerka
- 2 HR
- marketing (sociální sítě)
- majitelka
Všichni jsou aktuálně obsazení. Děláme stále nábor obchodnic po telefonu.
Soustředíme se na 3 pilíře:
- Oslovení stávajících klientů
- Akvizice / cold call – domlouvání video schůzek
- Prodej po telefonu
Podívejte se na detailní popis našich služeb.
Co od nás můžete očekávat?
- tým zkušených obchodnic po telefonu
- zkušenosti od HR projektů až po IT řešení.
- procenta úspěšnosti se liší od projektu a pohybují se od 15 – 38 %, vždy záleží na konkrétním projektu.
- jedna obchodnice po telefonu je schopna oslovit 200 – 400 firem měsíčně
Do každého projektu jsou vždy zapojeni 3 lidé:
- Claudie Paldusová: tvorba kontaktní strategie, vhodné oslovení klientů, trénink obchodnice po telefonu
- Jaruška Beránková: projektová manažerka, která vede daný projekt, zajišťuje reporty a zastřešuje personální stránku projektu
- obchodnice po telefonu: stará se o samotné telefonování
V čem jsme jiní?
Je nám bytostně vlastní přirozená telefonická komunikace, protože víme, že to je klíč k úspěchu. Předností našich obchodnic po telefonu je vysoká profesionalita a znalost typologie osobností po telefonu. Rozhodně u nás nenajdete call scripts. Používáme kontaktní věty, které nám pomáhají dostat se k cíli, ať už jde o domluvený konferenční hovor (video hovor) či prodej po telefonu.
Přečtěte si, co o nás píšou naše obchodnice.
Původní zaměření firmy Telefonickákomunikace.cz bylo domlouvání obchodních schůzek a prodej po telefonu či telefonické tréninky. Jak sami vidíte, situace se celosvětově hodně rychle mění, a proto na potřeby trhu reagujeme tak, aby to nadále dávalo pro klienty smysl.
Naše motto: Pomáháme firmám vytvářet příležitosti k obchodu.