„Chci vytvářet unikátní produkty, které jsou extrémně funkční a zároveň v lidech vzbuzují radost,“ říká Jan Fabini

05. Červenec 2023

Gastronomie a vaření zažívají v posledních letech nebývalý boom. Stále více se zajímáme o kvalitu potravin, jejich původ, ale také řešíme, v jakém nádobí jídlo připravujeme a zda není toxické. A právě takové produkty vytváří Jan Fabini, podnikavý mladík, kterému ještě není ani pětadvacet let a už 4 roky buduje firmu, která přináší svěží vítr nejen do českých kuchyní. Probrali jsme, jak firmu založil, co mu pomohlo ji posunout dál a jaké má vize do budoucnosti.

Jane, kde vlastně vznikla myšlenka založit značku Fabini a jaké byly začátky vašeho podnikání?

K podnikání jsem měl vždycky blízko. Založit značku a vyvíjet vlastní nádobí jsem se rozhodl kvůli tomu, že mi trh s nádobím přišel velmi rigidní, jak ve vztahu k zákazníkům, tak i produktově. Proto jsem se rozhodl pojmout to celé jinak, nabídnout prozákaznický přístup i lepší výsledný produkt.

Značku Fabini jsem tedy založil s vizí vývoje takového nádobí, které díky unikátnímu výkonu a dlouhé životnosti skutečně zlepší úroveň vaření a chuť jídla. To vše pod podmínkou, abych dokonalý a do detailu promyšlený produkt mohl nabídnout za přijatelnou cenu.

Jan Fabini s nejnovější kolekcí Lucca

Jaké překážky a výzvy jste musel zpočátku překonat? Co bylo nejtěžší?

V podnikání neustále překonáváte nějaké překážky a výzvy. Člověk postupuje krok po kroku. Vytvoříte byznys plán, navrhnete produkt, najdete investora, pak musíte uvést produkt na trh… Stále se učím a dělám věci nejlépe, jak mi zkušenosti a schopnosti dovolí.

Když jste stavěl tým spolupracovníků, čím jste se při jejich výběru řídil? Sdílejí vaše hodnoty a vášeň pro vývoj kvalitního nádobí?

Jednoznačně. Obklopuji se lidmi, kteří jsou pracovití a od kterých se můžu něco naučit. A vášeň pro dokonalý produkt sdílíme ve Fabini všichni.

Jaký byl největší milník nebo okamžik úspěchu ve vašem podnikání, který vás motivoval, abyste pokračoval dál?

Nevybavuji si jediný zásadní milník, spíš se jedná o důležité momenty, které přichází průběžně a navazují na sebe. Pomohlo, že jsem získal investory. To, že se váš projekt někomu líbí a dává mu smysl natolik, že do něj vloží vlastní peníze, je velká motivace.

Ale nejdůležitější pro mě vždycky byli zákazníci. Fakt, že mají lidé o produkty zájem a používají je, pro mě funguje jako jeden z největších hnacích motorů. Proto se snažíme o neustálý progres a růst v rámci týmu, produktu i celkového fungování firmy. Chceme být co nejlepší, každou kolekci dotahovat k dokonalosti, zkoušet nové materiály a posouvat laťku co nejvýš.

Kolekce Lucca

Jakým způsobem komunikujete se svými zákazníky, abyste jim přiblížil hodnotu a výhody vašeho nádobí? Jak velkou roli hrají v komunikaci spolupráce s influencery/ profesionálními kuchaři?

V komunikaci se zákazníky akcentujeme naše USP, často srovnáváme nádobí Fabini oproti běžné nabídce na trhu. S influencery a profesionálními kuchaři spolupracujeme často a rádi, mezi nejzajímavější jména patří třeba nejmladší vítězka Masterchefa v Česku Kristína Nemčková, kreativní šéfkuchaři Ambiente nebo autorka Kuchařek pro dceru Jana Florentýna Zatloukalová.

Vnímáte, že je ze strany zákazníků vyšší zájem o vaše nádobí i vzhledem k faktu, že je Non Toxic, což je téma, které aktuálně dost rezonuje?

Ano, určitě. Máme mnoho zákazníků, kteří toto téma řeší a kteří se na nás obrací, protože mění staré nádobí za nové – právě z důvodu, že chtějí naši non toxic vícevrstvou nerez.

Vaše gró je prodej D2C, vybavujete svým nádobím také profesionální kuchyně? Kde všude se na vašem nádobí vaří?

Soustředíme se opravdu jen na přímý online prodej, ale to se může do budoucna měnit. Co se profesionálních kuchyní týká, my je primárně nevyhledáváme a neoslovujeme, ale občas se ale stane, že se na nás nějaká restaurace obrátí a my ji pak částečně vybavíme – například La Degustation nebo UM Ambiente.

Jak vidíte budoucnost značky Fabini, jaké máte cíle? Co Vás čeká tento rok a jaké novinky jste již představil?

Naším největším přáním je, abychom pro zákazníky vyvíjeli opravdu unikátní produkty, které jim budou zlepšovat vaření a dělat radost. Tento rok jsme představili již 2 nové kolekce, litinovou a nepřilnavou, ale ty hlavní launche nás teprve čekají – update stěžejní kolekce Lucca z vícevrstvé nerezové oceli a následně první sada vlastních nožů. Do konce roku pak ještě chceme uvést nové pekáče a další produkt k naší litinové pánvi.

A otázka na konec. Jaká je vaše osobní vize? Sníte o tom, že byste se svým kvalitním nádobím mohl mít dlouhodobý, pozitivní vliv na vývoj moderní gastronomii obecně?

Moje vize se prolíná s vizí značky. Chci dělat unikátní produkty, které jsou extrémně funkční a zároveň v lidech vzbuzují radost. Takový produkt pak přispívá k nějakému zpřítomnění nebo jinému přemýšlení při samotném vaření. Když si koupíte kvalitní ingredienci, nechcete ji dát na nekvalitní, rozbitou pánev. Sáhnete po takové, která je na první dotek jiná – bytelná, z kvalitních materiálů, nic nevypouští. Díky tomu máte z celého výsledku lepší pocit, jídlo si více vychutnáte a vaření vám přinese celkově jinou emoci a jiný zážitek.

© 2024 imper.cz