Chcete dát svému marketingu křídla? Dělejte ho jako Red Bull

Redbull

22. Srpen 2024

Světle karamelová barva, nezapomenutelná chuť a křídla. To je obsah plechovky známého energetického nápoje. Díky silné marketingové strategii, dobře promyšleným taktikám a lásce k adrenalinu si Red Bull stále získává nové příznivce. V čem je jejich marketing tak revoluční?

První otázkou, která člověka napadne, když se zamyslí nad nutriční hodnotou Red Bullu je „Jak je možné, že si energeťák zamilovali zrovna sportovci?“ Odpověď je: Protože Red Bull neprodává nápoj, prodává životní styl.

Se sportovci sdílí lásku k životu, adrenalinu a nebojácnost pustit se do zdánlivě nemožného. A ostatní uživatele? U těch to funguje stejně. Pokud tedy chtějí od života víc.

Red Bull aplikuje několik marketingových taktik, díky nimž neustále roste.

Nechte se inspirovat:

1. Značka jako životní styl

Red Bull se nezaměřil na prodej nápoje, prodává životní styl. Díky tomu se zvládá vyhnout všem omezením, která s propagací pouze produktu jako takového souvisí. A zvládá tak komplexně cílit na několik oblastí v životě člověka.

Firma je symbolem životního stylu plného adrenalinu a dobrodružství. Je spojovaná s dynamikou, výkonem a odvahou zvládnout nemožné. Dokazují to svými neuvěřitelnými projekty, při kterých často lámou rekordy. Motivují tak další k překonávání hranic.

Jedním z nejšílenějších a naprosto dechberoucích projektů byl Red Bull Stratos. Při tom Felix Baumgartner skočil ze stratosféry z výšky 39 km a překonal rychlost zvuku. Značka se díky tomuto zase dostala na první stránky novinových serverů.

Red Bull Stratos

Motivaci a energii potřebují nejen sportovci, ale také pracovně a časově vytížení lidé.

V lednicích supermarketů tak po vychlazené modro stříbrné plechovce sahají i studenti, manažeři, ředitelé a cestovatelé.

Nesnažte se prodávat produkt, prodávejte všechno, co s ním souvisí. Prodávejte životní styl.

2. Obsahový marketing a propagace na vlastní pohon

O tvorbu obsahu a jeho následnou distribuci se firma stará už roky sama. Zajišťuje si tak jakousi autonomii.

Důvěřovat agenturám by v tomto případě nebyl nejlepší krok. Nemusely by potřebám firmy a jejich vizi plně porozumět, což by mohlo vést ke špatným interpretacím a nepřesné prezentaci značky.

Navíc je vždy plus, když si firma vytváří obsah interně. Jen tak je schopna předat svému publiku energii a hodnotu naprosto bezprostředně a být autentická.

Obsah se netvoří, aby stál, ale aby se sdílel. K tomu Red Bull využívá vlastní sdělovací prostředky. Založili Red Bull Media House, který zajišťuje distribuci obsahu několika kanály. Patří mezi ně rádio, noviny i vlastní televize. Samozřejmostí je rozesílka pravidelného newsletteru pro registrované a aktivita na sociálních sítích. Ty využívá k oslovování širšího, často mladší publika, drží díky nim krok s dobou a zajišťuje si lepší postavení při boji s konkurencí.

Myslete na to, že gró obsahového marketingu je předat hodnotu. A předávejte ji takovým způsobem, aby bavila a odrážela energii vaší firmy.

3. Sponzoring a jedinečné eventy

Jak ukázat, že vám na vašich lidech záleží a zároveň se zviditelnit? Sponzorujte některou z dlouho očekávaných událostí. Nebo ji rovnou vytvořte!

Zde je nejdůležitější být ve správný čas na správném místě. Sponzoring události, která nesouzní s vaší vizí a nesouvisí s cílem vašeho podnikání by nebyl efektivní. Co víc, mohl by vaší firmě ublížit.

Toto Red Bull dobře ví. Proto sponzoruje především sportovní akce nebo přímo sportovce.

Zvyšují tak povědomí o své značce a mají možnost dále pracovat na její image.

4. Láska k výzvám a guerilla marketing

Red Bull je známý svými neotřelými marketingovými metodami. A guerilla marketing je rozhodně jednou z nich.

Pokud chcete zacílit na konkrétní skupinu lidí a zároveň se s kampaní vejít do malého rozpočtu, je i pro vás guerilla marketing tou správnou cestou.

Red Bull ho dělá od samého začátku. Jestli jste už na nějaké akci dostali plechovku od Red Bull girl, tak víte, o čem mluvím.

Lidé milují věci zdarma. Obzvlášť, když se jedná o známé produkty. Pokud tak veřejně darujete několik kusů svého produktu potenciálním zákazníkům, můžete získat za málo peněz hodně muziky.

Kromě toho, že se zpropagujete sami a přímo oslovíte své potenciální zákazníky je velká pravděpodobnost, že přitáhnete pozornost médií nebo influencerů a necháte je vám dělat reklamu nepřímo.

Virální příspěvky na sociálních sítích. Další chytrý tah v guerilla marketingu, kterého Red Bull často využívá. Stejné je to s vytvořením dojmu, že je jejich produkt exkluzivním zbožím. U zákazníků je tak i tímto silnější chtíč.

Guerilla marketing vám dává mnoho prostoru a vašim cílem je dostat se na stejnou vlnu, na jaké je váš potenciální zákazník. Cestou k úspěchu je vsadit na emoce.

5. Když emoce prodávají

Jestli umíte pracovat s emocemi, tak máte vyhráno. Držíte totiž v ruce neuvěřitelně silný nástroj, který používá každá úspěšná firma.

Zákazník si vás neoblíbí, pokud s vámi nezažije něco nezapomenutelného. A to právě díky emocím. Zážitky jsou totiž továrnou na pocity. A díky pocitům se vrývají do paměti.

Red Bull s emocemi pracuje také a vrací se k němu mnoho z nás. Je tak důkazem, že emoce prodávají.

6. Autenticita se nedá vyrobit, zlatem jsou vztahy s influencery

Většinu obsahu si Red Bull tým tvoří sám, ale tam kam nemůže, pošle kameru influencera.

Na tom, koho si pro spolupráci vyberou si dávají velmi záležet. Je pro ně důležité, aby měl influencer, nebo sportovec stejný pohled na svět a dokázal hlavní myšlenku značky poslat dál.

Co se formátů týče, využívají všechny, které jsou trendy. Tedy videa, blogové příspěvky a všechny oblíbené formáty na sociálních sítích.
Přidanou hodnotu vidí v dlouhodobých spolupracích. Díky nim zvládají zpracovávat ty největší projekty, budovat si důvěru u sledovatelů a postupně oslovovat další potenciální zákazníky.

Autenticita se nedá uměle vytvořit. Proto se firma nebojí sportovcům důvěřovat. A reklamu dělat i tak, že jim nezasahuje do jejich rutin. Během nich mají akorát vychlazenou plechovku v ruce.

Red Bullu se tak daří se svým sledovatelům přiblížit na přátelské úrovni a dělat ze svého energetického drinku cool nápoj, který pijí hvězdy (nejen) internetu.

Dávejte a dostanete víc

Red Bull rozdává křídla už celých 37 let.

Z nápoje, který neměl svou vlastní kategorii udělala firma drink pro každého, kdo chce překonat své hranice. Nenuceně, s velkým nábojem a podporou si tak získala ty, kteří milují život. Rozdává motivaci a sklízí úspěchy po celém světě.

A ta hlavní kouzla marketingu Red Bullu? Buďte sví, autentičtí, publikujte kvalitní obsah, navazujte smysluplné spolupráce, důvěřujte vizi, vnímejte reklamu komplexně a hlavně, dělejte to všechno srdcem.


Autor článku: Dagmar Kylarová

Dagmar je součástí marketingového týmu společnosti dodávající eWay-CRM, software pro řízení vztahů se zákazníky. Má na starosti copywriting, překlady a firemní sociální sítě. Mimo jiné je tváří a hlasem jejich video projektu Outlook tipy.

© 2024 imper.cz