„Chceme nakopávat mladé lidi k úspěchu,“ říká Ondřej Karasz, zakladatel Zápočtu z byznysu

1. 9. 2018 +

Rozhovory

Muž, jehož cílem je vzdělávat. Pomáhá talentovaným mladým lidem a těm, kteří mají chuť něco se svým životem udělat. Zaměřuje se hlavně na vysokoškoláky, protože ti po letech studia za sebou nemají praxi a ani praktické znalosti a jejich cena na trhu práce je velmi nízká. Se Zápočtem z byznysu mají ale daleko větší šance.

S Ondřejem Karaszem jsem se setkala v karlínské kavárně a už když přišel, byl samý úsměv. Byla jsem jeho třetí schůzka v ten den a ještě ho po našem rozhovoru čekaly další čtyři. Venku panovalo obrovské vedro, které bylo k vzteku mně a zbytku Čech. Jen Ondřej si v pohodičce objednal ledovou kávu a zvesela na mě kývnul, že je ready.

Ondřeji, nemohu se nezeptat. Na čem jedete? 🙂

Když děláte, co vás baví, je to na vás vidět. Vím, zní to jako klišé, ale je to tak. Dnes mám schůzky s lidmi, které bych rád zapojil do mého projektu Zápočet z byznysu. Každý má jiný talent a zkušenosti a ten mix je opravdu zajímavý. Těším se, co nového to přinese.

Dříve jste se hodně věnoval financím, jak jste se k tomu dostal?

Pořád to platí. Začínal jsem na živnosťák jako student oboru Finance na VŠE. Koncem roku 2004 jsem už nechtěl chodit na brigády bez perspektivy, tak jsem po návratu ze Skotska obíhal pohovory na místech, kde bych mohl získat praxi. Z možných nabídek jsem si tenkrát vybral spolupráci s německým holdingem OVB Allfinanz, protože jsem jako student chtěl mít praxi napříč finančním trhem, nikoliv jen třeba v bance a zároveň jsem si přál být součástí mezinárodní firmy. Postupně se nám podařilo vybudovat vlastní firmu se strukturou zhruba šedesáti obchodníků, manažerů.

Pořád jste v tom aktivní, nebo už je to jinak?

Pořád firmu vedeme, řídíme. Nicméně teď se věnuji i jiným věcem. Chtěl jsem svému byznysu dát nějakou nadhodnotu a více se seberealizovat. Vždycky jsme rádi spolupracovali s mladými lidmi, protože sami jsme s manželkou Haničkou příkladem bývalých podnikajících studentů z VŠE. Takže jsem přemýšlel, jak to udělat jinak, zábavněji, lépe a tak, aby to bylo svěží, zajímavé…

Zajímavé pro vás, nebo pro ty, co s vámi budou spolupracovat?

Myslím, že pro obě strany. Protože primárně jsem já sám pociťoval, že některé věci, které jsem dělal, mě už tolik nebavily a neměl jsem možnost se dostatečným způsobem kreativně projevit. To mělo dopad na mé současné kolegy a zároveň jsem neměl tak dobré výsledky při budování naší firmy, jaké byly na začátku.

A co myslíte, že byl ten problém?

Hlavně to nadšení. Protože to vám řekne každý, že když od nuly budujete firmu, tak jste plná nadšení. A jde vám všechno samo od ruky. Tohle nadšení jsem tam měl samozřejmě taky, nicméně když už něco děláte dlouho a stejně, tak to nadšení vyprchá, logicky. A nejen to, přišly i takové únavové syndromy nebo pocity vyhoření. On to byl ve finále začarovaný kruh, kdy jsem se necítil dobře jak psychicky, tak fyzicky a ani byznysově tam nebyly výsledky, na které jsem býval zvyklý. Říkal jsem si, co dál. Chtělo to nějakou razantnější změnu. Když si to uvědomím, tak z takového marastu vznikl Zápočet z byznysu jako světlo naděje na tuhle změnu.

Ten projekt vás napadl jen tak? Nebo jste se někde inspiroval?

Systém, ve kterém naše firma fungovala, potřeboval inovovat. Cítil jsem to, a když jsem si dával na papír, jak by to asi mělo vypadat, vytvořil jsem si vlastně vizi toho, co bych ideálně chtěl. Zaměřil jsem se na kooperaci se spolupracovníky, příjem nových kolegů, finance, přínos pro ostatní i pro mě. Představě, která se mi honila hlavou, jsem dal reálnou podobu. A jak víme, když je něco na papíře, dostane to váhu. Není to jen myšlenka, která uteče. Když dáte něco na papír, je v tom energie a ta se někde musí odrazit.

A to jste si udělal myšlenkovou mapu?

Myšlenkovou mapu, přesně tak. Máme rádi myšlenkový mapy, milujeme myšlenkový mapy! (smích)

Máte nějakou aplikaci, nebo si je kreslíte sám?

Kreslím si to na A4. Aplikace mi přijde taková kostrbatá a kreslení a ty věci kolem toho mě hodně baví. Takže jsem si udělal tuhle myšlenkovou mapu a nastínil v ní to, jak já vidím díru na trhu. Mladí lidé mají problém s prací, mají problém začít s byznysem atd. A já zase jim můžu to propojení zprostředkovat a tak.

Jaký si myslíte, že mají problém mladí lidé s prací?

Nemají tolik zkušeností a pořádnou praxi, ale to možná není až takový problém. Spíše se potýkají s tím, že se neumí sebe-vědomě prodat, nemají komunikační a prezentační dovednosti a nemají známosti a kontakty na lidi, kteří by jim v kariéře nebo podnikání na začátku pomohli. Byl jsem na tom stejně. Na nule a možná i v mínusu. J K tomu se mimochodem váže historka, jak jsem obcházel v roce 2004 pohovory u různých finančních společností včetně OVB oděn v šedém plastovém saku s rukávy po konečky prstů, ozdoben červeno-zlatou kravatou a s ošoupaným batůžkem na zádech. Podroben HRovým „psychotestům“ jsem s výrazem beznaděje v zarudlém obličeji odcházel bez úspěchu. Sám sobě se dnes směju, protože bych se musel také vyhodit. J Pak jsem pracoval přes prázdniny ve Skotsku, kde jsem se o sebe sám staral, získal větší sebevědomí, vydělal pár liber navíc, koupil si nový oblek a šel to zkusit znovu. Uspěl jsem a následně začal podnikat.

Další problém, který vidím je, že Vysoké školy své studenty na samostatné podnikání většinou nepřipraví. Proto tu je Zápočet z byznysu, který pomáhá studentům tyhle problémy řešit.

Co váš projekt „Zápočet z byznysu“ řeší?

V rámci Zápočtu z byznysu mají na výběr několik úrovní spolupráce, a tím si myslím, že je nejvíce dokážeme zaujmout. Není to one way jako například rekruiting do již zmíněných financí. Samozřejmě, pokud je o to zájem, rádi to nabídneme stejně tak, jako nabízíme obchodní spolupráci s dalšími strukturálními firmami např. v energetickém poradenství, realitách, investicích do zlata ad. To je široký záběr a pro některé studenty velké sousto – jít z brigády rovnou se svou kůží na trh. A to i přes to, že se v podstatě jedná o nezávaznou obchodní spolupráci, kterou lze kdykoliv přerušit nebo ukončit. Obchodní spolupráce je totiž založená na živnosťáku, což je flexibilní a právě tím se lišíme od klasického studentského brigádničení.

Další úroveň spolupráce, kterou nabízíme je formou Interaktivní stáže zaměřené na soft skills s okruhy témat jako Management, Komunikace, Podnikání. Tam se potkají s dalšími sobě rovnými kolegy a získají větší sebevědomí. Porovnají si své schopnosti a na závěr obdrží osvědčení o absolvování Interaktivní stáže v podobě originálního certifikátu Zápočtu z byznysu. Tam, kde to jde, mohu dát i osobní doporučení do životopisu.

A naše vize:

Sníme o tom, že jednoho dne bude mezi studenty převládat podíl těch, kteří budou aktivně vyhledávat byznysové příležitosti a realizovat tím sami sebe. V našem ideálním světě jsou ambiciózní mladí lidé propojeni s těmi správnými kontakty, kteří pro ně na jejich cestě za kariérou reprezentují úspěšné osobnosti a leadery. Jedině spoluprací a učením se od těch nejlepších se mladý člověk může sám stát tím nejlepším.

Pro koho je vhodný, co všechno jste schopní pro ty lidi udělat?

Na úvod řeknu, že mi jde hlavně o efektivitu využití zdrojů. V našem případě lidských zdrojů. V rámci podnikání ve financích jsem se já (i moji kolegové) potkával se stovkami mladých lidí, ze kterých přibližně tak jeden z deseti se zajímal o obchodní spolupráci ve financích, což je úplně normální. Já jsem ale cítil, že je obrovská škoda nezaměřit se i na těch zbylých 9. Každý má totiž svou individuální cestu a Zápočet z byznysu jim pomůže na ni nastoupit a správně. Navíc, dříve jsem byl v kontaktu jen z desetinou z nich, ale teď díky Zápočtu z byznysu a jeho širokému záběru se 100 procenty. Dobře nepomůžeme každému, ale troufám si říct, že pro 9 z 10 lidí máme řešení. Tak budujeme velkou komunitu šikovných a talentovaných lidí, kteří si mohou pomoci i navzájem.

Neříkejte, že to je pro každého, jaký je ideální spolupracovník?

Cílovka jsou mladí lidé, ideálně studenti VŠ, kteří doteď chodili na part-time joby nebo brigády, ale uvědomili si, že je to nikam neposouvá, nebo že ta jejich životní cesta by mohla být zajímavější. Najednou jim došlo, že by chtěli zkusit nějaké podnikání a možná ještě ani nemají nápad. Třeba teď prodávají kafe tady v kavárně, ale už si říkají, že to asi není ten směr, kterým se chtějí ubírat. V tu chvíli přichází projekt, Zápočet z byznysu, kterému já říkám akcelerátor, a který urychlí ten proces změny. Rychleji člověka nasměruje do podnikání nebo minimálně mu přenastaví myšlení. Protože začít se musí v hlavě.

Pokud nás ale osloví člověk, který má nějaký start up nebo je to freelancer, tak jim můžeme pomoci zase jinak. Propojíme je se zajímavými lidmi a zajistíme kvalitní networking. Zatím ale bohužel nemáme kapacity na osobní mentoring a koučing.

Chystá se to?

Myslím si, že to je otázka budoucnosti. Podobných projektů a inkubátorů je tady hodně, takže mi spíš dává smysl navázat spolupráci s nimi. A podle regionu tam třeba toho člověka poslat a zařídit, ať se o něj postarají. Protože oni už na to mají infrastrukturu a systém vytvořen. A my zase spíš půjdeme tím směrem, co to propojí a navážeme na sebe pozornost.

A už jste začali nebo v jaké je to fázi?

Na tenhle bod je ještě čas. Zatím nám Zápočet z byznysu v plné palbě běží od začátku roku 2018. Jinak ta původní vize, co jsem říkal, tu jsem si udělal v září 2016, potom to nějakým způsobem zrálo a od roku 2017 tu vizi začínám realizovat. V roce 2017 jsme dávali s manželkou Haničkou a Davidem Kolářem z Business Animals do kupy věci ohledně strategie a webu. V roce 2018 jsem to rozjel ve větším a využil také infrastrukturu naší už vybudované firmy ve financích. Samozřejmě, že tam jsou neustále věci, které se dají vylepšovat, posouvat. To je úkol do dalších měsíců a let. Zpětně vidím, že se mi povedlo dostat se z toho počátečního stavu vyhoření a teď můžu dělat něco, co mi dává ještě větší smysl než před tím. Ty mé inovace se totiž pozitivně promítají i do mého primárního byznysu ve financích. Díky tomu finanční byznys děláme líp, otevřeněji a zajímavěji.

Máte příklad člověka, který přišel, nevěděl co dál a teď je na dobré cestě?

Zatím je to krátká doba na to, abychom měli velké počty zkušeností za sebou, nicméně už máme desítky účastníků v rámci našich workshopů a několik z nich je úspěšně dokončilo s certifikátem. Absolventi většinou hovoří o změně myšlení, dobré partě, která se na workshopech sešla, vyšším sebevědomí atp. Jeden z absolventů například získal nový elán ve svém vlastním projektu, kde originálně využívá bylinky v gastronomii. Další si už stihli vyřídit svůj živnosťák a jdou do obchodní spolupráce.

Rád zmíním ještě příklad úspěšného studenta, který nám točí videa, to je Martin Ulrich. Kdysi s námi spolupracoval a já jsem měl možnost ho vést i osobně. Už tenkrát se věnoval focení, točení videí a tak, ale chtěl si vyzkoušet také jednání s klienty. Pracoval nějakou dobu i ve financích a tím se tak nějak posunul dál a dneska v rámci svého podnikání je daleko úspěšnější. Když se s ním teď pobavím o tom, co mu naše spolupráce dala, tak říká, že když jedná s klientem, tak už ví, jak s ním komunikovat, jak dotahovat věci do konce, aby z toho ten obchod byl. Takže se už umí prodat.

Jaké kanály používáte, abyste dali o svém projektu vědět?

Jsem nejvíc na Facebooku, takže jsem si Zápočet z byznysu zpropagoval nejvíc právě na FB formou videí. Jsme vidět též na Business Animals, díky tomu, že jsem tu byl rok ambasadorem, tak se lidé měli možnost dozvědět, co děláme a jak jim můžeme pomoci. A co je možná nejdůležitější, sice je to pod povrchem a není to vidět, ale je to osobní doporučení. To je automatický kanál, který právě funguje, když předáváte lidem nějakou hodnotu. Ti lidé potom vidí, že to má smysl a sdílejí to dál. Vždyť, kde vás zdarma nakopnou k úspěchu a na tu správnou cestu a ještě vás vybaví praktickými radami a know how? Naše stáž je totiž bezplatná (protože nás živí již vybudovaný byznys).

Takže ta doporučení jsou vesměs offline?

Je to offline. A když máte takový projekt, tak je to pecka. To vám ta doporučení chodí sama. Protože ve škole se to neučí a jinak by si zájemci museli platit osobního mentora, kouče. Tohle je prostě něco, co mě osobně naplňuje, a přináší mi do života radost a větší smysl, než jsem měl před těmi dvěma lety.

Měl jste nějaký fuckup?

Já jsem dost opatrný člověk, takže se fuckupům v životě vyhýbám. Ale nevýhodou mého přístupu je, že věci nejdou právě tak rychle, jak by mohly jít. Někdo je takovej hrrr, rychlej, má to na papíře, má to na jazyku a už to dělá, a pak najednou zjistí, že se vydal špatnou cestou. Ale já si kladu za cíl nejdřív to prodiskutovat, promyslet, spojit se se správnými lidmi…

Máte pocit, že vám GDPR nějak uškodilo?

Týká se to všech. My jako podnikatelé ty věci nevnímáme jako škodící, ale jako změny, které buďto přetavíme v příležitost, nebo z toho budeme dělat problém. Máme možnost volby.

Čemu se teď věnujete nejvíc? Snažíte se to balancovat? A jak to jde?

Tohle je taková klíčová otázka na moje životní fungování, a jak úspěšně se mi daří týdnu vše skloubit.

Jak vám to jde?

Mohlo by to jít líp. Víte, já jsem spíše vizionář. Je to taková vlastnost, že když něco vymyslím, tak potřebuju další lidi, aby mi pomohli ty věci dotáhnout. Například se Zápočtem z byznysu mi hodně pomohla manželka a další úžasní lidé…

Jak se vám to daří vyvažovat? Jak pracujete s prioritami?

Těch aktivit je samozřejmě hodně, snažím se rozvíjet svoje spolupracovníky, servisuji klienty, řeším online marketing, vymýšlím zlepšováky v Zápočtu z byznysu a do toho se věnuji rodině, dětem a tak. Ale rozhodně je jasný, že využívám maximum svého času, takže jsem dost často v tý fázi jako nestíhačka, ale způsobuju si to sám, protože můj život je spíš takový chaotický.

A v tom se vám dobře žije, nebo ne?

Mně se v tom žije dobře, dokud se mi to nesesype na hlavu. Protože rozvíjím nový věci, super nápady, což je strašně motivační, to mě baví, a pak právě tam jsou ty drobnosti, úkoly, které se valí ze strany a člověk je začne vnímat, když narostou. A v té chvíli je ideální mít svého mentora, kouče, což je pro mě moje manželka. Společnými silami tak zvládáme zkoordinovat rodinu, byznys atd. Bez ní bych se asi nikam nedobral, protože by mě ten chaos zahltil. Další, kdo mi v tom teď snad pomůže, bude nová osobní asistentka.

Kde si myslíte, že vám uniká ten čas?

Jakmile rozjíždím věci, realizuji nápady, musím se setkávat s lidmi a dělat telefonáty. Plní se mi „todůčko“, a je to také hodně i o administrativě. A já ji moc nemusím, takže občas, než bych se na ni vrhnul, raději prokrastinuji. Jenže, jak vím, ony ty úkoly nezmizí, nakupí se a pak jsem ve stresu, že to nemohu stihnout. Ale potom si sednu s manželkou, která je mistr v organizaci, proberu s ní ty úkoly a spolu je naplánujeme, načasujeme, seskupíme a najdeme průsečíky. Stačí jí na to chvilka a já pak mám jasno. Lépe se mi funguje a vlastně i dýchá. A nakonec mám z toho dobrý pocit, protože se díky tomu, i těm drobným úkonům, mé nápady realizují.

Jak pracujete se svým diářem? Nebo si sednete s manželkou a děláte třeba plán na týden?

My tomu s manželkou říkáme „individuál“ – to znamená, že si dáme individuální setkání. Buď si tak na hodinu sedneme, nebo to zvládáme i online, třeba za jízdy v autě. Mám takový soupis úkolů, který probíráme a bavíme se o prioritách a termínujeme to. Nicméně je potřeba tohle dodržet. Na to, aby mohl být člověk úspěšný, je prostě potřeba mít systém.

Ondřeje už čeká další schůzka a před ní stihne ještě dva rychlé telefonáty. Vše s úsměvem a plný energie. A já přemýšlím o tom, že by se mi taky hodil člověk na „individuál“, protože nastavit si priority, je občas pro každého z nás oříšek…..

 

Ondřej Karasz

Podnikatel v oblasti financí, mentor v Zápočet z byznysu.
Web
FB
Nejlepší rada: „Nehoň se za penězi, budou před tebou utíkat.“
Co pro mě znamená obchod: Obchod a podnikání je pro mě open-minded životní styl, zábava, akční pozitivní lidé, inspirace, pokora, svoboda a také odpovědnost.
Moje mise: inspirovat, vzdělávat a podporovat mladé lidi, aby se co nejdříve zajímali o možnosti podnikání, byznysu a osobního rozvoje. Ideálním výsledkem mé mise je úspěšný mladý člověk.

 

Foto: archiv Ondry Karasze


Podobné články

WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => post [post_status] => publish [posts_per_page] => 3 [ignore_sticky_posts] => 1 [orderby] => rand [order] => ASC [post__not_in] => Array ( [0] => 8641 ) [category] => Array ( [0] => 29 ) ) [query_vars] => Array ( [post_type] => post [post_status] => publish [posts_per_page] => 3 [ignore_sticky_posts] => 1 [orderby] => rand [order] => [post__not_in] => Array ( [0] => 8641 ) [category] => Array ( [0] => 29 ) [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [paged] => 0 [meta_key] => [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 [no_found_rows] => ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( ) [queried_terms] => Array ( ) [primary_table] => businessanimals96967654_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => [meta_table] => [meta_id_column] => [primary_table] => [primary_id_column] => [table_aliases:protected] => Array ( ) [clauses:protected] => Array ( ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS businessanimals96967654_posts.ID FROM businessanimals96967654_posts WHERE 1=1 AND businessanimals96967654_posts.ID NOT IN (8641) AND businessanimals96967654_posts.post_type = 'post' AND ((businessanimals96967654_posts.post_status = 'publish')) ORDER BY RAND() LIMIT 0, 3 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 9078 [post_author] => 68 [post_date] => 2017-12-28 16:20:15 [post_date_gmt] => 2017-12-28 15:20:15 [post_content] =>

Rok 2017 je už pomalu za námi a před námi se otevírá rok 2018 plný nových zážitků, možností, dobrodružství, zvratů i vzdělávacích akcí. Je načase pořádně oslavit Silvestr a pak už se vrhnout do svého byznysu naplno. A ruku na srdce, nikdo z nás neví vše a je potřeba se neustále vzdělávat. Ideální příležitostí jsou různé akce, workshopy, semináře či konference zaměřené na různá témata. Připravili jsme si pro vás opět průřez tím, co nás zaujalo nejvíce za první měsíc roku 2018. Tak vzhůru do toho a půl je hotovo. Buďte vždy o krok napřed.

JAK ÚSPĚŠNĚ KOMUNIKOVAT ZMĚNY - CHANGE MANAGEMENT PRO TY, KDO ZMĚNY UVÁDĚJÍ DO ŽIVOTA

  • Kdy: 3. ledna
  • Kde: Praha
Naučte se vzbudit v lidech pozitivní přístup ke změnám Hrnou se na vás ve firmě seshora inovace a změny a vy je musíte komunikovat dále? Na vymýšlení a řízení změn se příliš podílet nemůžete. Na vás je „jen“ to, abyste těmito změnami provedli svůj tým, abyste změnu uvedli do praxe. „Jen“ ale bývá velmi náročné a bez dobrého know-how, jak se změnou pracovat a co vlastně obnáší, často také končí neúspěšně. Přijďte se k nám naučit, jak o změně mluvit a jak zařídit, aby k ní lidé včetně vás měli pozitivní přístup. Kurz je určen: střednímu a nižšímu, liniovému managementu interním mentorům, trenérům, koučům HR pracovníkům na nižší a střední úrovni pracovníkům oddělení kvality, IT a dalších oblastí, které jsou často těmi, kdo lidem něco mění operátorům zákaznických center a pobočkovým pracovníkům, kteří jsou často posly špatných zpráv úředníkům a pracovníkům státní správy a organizací, odpovědným za komunikaci novinek a změn Přidaná hodnota tohoto kurzu pro Vás: ujasníte si, co se to vlastně v lidech (včetně vás) v průběhu změn děje a jak s tím zacházet naučíte se a natrénujete, jak zvládat důležité momenty a fáze změny zjistíte, z čeho pramení odpor, bolest a obavy ve změně a jak je můžete ze své pozice zmírnit osvojíte si důležité techniky pro řízení a komunikaci změn z pozice nižšího a středního managementu získáte tipy „první pomoci“ pro práci se stresem, který je obvyklým průvodcem změny.

Seminář „Motivační rozhovory"

  • Kdy: 3. ledna
  • Kde: Praha
Seznámení s úspěšnou a výzkumem ověřenou metodou terapeutické a poradenské práce s klienty. Účastníci kurzu by měli porozumět vybraným faktorům ovlivňujícím motivaci lidí ke změně a nacvičit základní techniky vedení motivačních rozhovorů. Důležitá je schopnost reflexe interpersonálních aspektů motivace a jejích změn. Kurz je zaměřen tak, aby bylo možné nově nabyté poznatky a dovednosti přímo využít v praxi.

První dámy, mezi námi: debata žen prezidentských kandidátů 2018

Jsme přesvědčeni, že role první dámy, která bude stát po boku příštího prezidenta, je velmi významná. Proto bychom rádi dali prostor manželkám, partnerkám, či jinak důležitým ženám prezidentských kandidátů. Debata se dotkne role žen ve veřejném prostoru v České republice, vztah k filantropii a spoluvytváření zdravé občanské společnosti a v neposlední řadě i představě o roli první dámy. Na setkání budou pozvaní významní představitelé byznysu i občanské společnosti, debata bude zároveň otevřená pro širokou veřejnost podle kapacity Pražské křižovatky. Pozvání na debatu prozatím potvrdily Eva Drahošová, Klára Fischerová, Michaela Horáčková, Lucie Talmanová, Eliška Hynková, Bohumila Bračíková a Monika Hilšerová. Debata se bude konat v pátek 5. 1. 2018 od 19:00 hodin v prostorách Pražské křižovatky (Zlatá 211/1, 110 00 Staré Město). Akci bude moderovat Petr Šimůnek, šéfredaktor časopisu Forbes Česko

Impact Hub #Mastermind

Potřebujete získat feedback na svůj nápad? Zasekli jste se při řešení problému? Potřebujete inspiraci? Jste aktivní a vyhovuje vám diverzita nápadů? Přidejte se k Impact Hub #Mastermind!
Co získáte?
  • různé pohledy, kontakty, inspiraci a tipy od ostatních na svůj nápad nebo problém
  • vzájemnou podporu ve skupině
  • motivaci a energii k uskutečnění akčních kroků

Přípravka budoucí podnikatelky

Začínající podnikatelky Už dlouho si pokládáte otázku zda vůbec začít podnikat? Sdílíte neustále motivační hlášky na fcb a instagramu, ale nic ve svém životě nejste schopna sama změnit? My ženy často váháme a cítíme strach udělat změnu ve svém životě. Pojďte s námi zažít uvolněný večer plný inspirací a sdílení informací.

Autenticita a opravdovost při vedení týmu

Chceme upozornit na to, že vedle tradičních manažerských návodů, jak stanovovat lidem cíle, úkoly, jak delegovat a pracovat s časem je také klíčové, jak se manažer ve své pozici cítí. Nakolik je jeho manažerská práce v souladu s jeho přirozeností, hodnotami a přesvědčeními. A jak naopak práce s lidmi v týmu jeho postoje, přesvědčení a život ovlivňuje.

GDPR & Co změna v ochraně osobních údajů obnáší pro vaši organizaci?

Seminář je vhodný pro všechny, kteří chtějí být připraveni na příchod GDPR, potřebují zjistit, co změna v ochraně osobních údajů obnáší pro jejich organizaci. Není nutná předchozí znalost problematiky. Seminář je zároveň vhodný pro budoucí pověřence pro ochranu osobních údajů (DPO) a všechny, kteří potřebují získat znalost problematiky GDPR a ochrany osobních údajů.

Bitcoin a kryptoměny pohledem investora

Impact Hub Share, to je vzdělávací akce, na které se zajímaví lidé dělí o své zajímavé zkušenosti a dovednosti. Tentokrát je pro ty z vás, kteří nehledají jen jednoduchá řešení („koupit Bitcoin“), ale rádi se nad věcmi zamýšlí a hledají souvislosti.

Impact First: Informační setkání

Impact First je akcelerační program pro projekty se společenským dopadem. Projekty podporuje pomocí konzultací, mentoringu, workshopů a spolupráce se zajímavými lidmi. Pomůžeme vám ověřit správnost byznys modelu, nastavit potřebné akční kroky a společně s mentory a konzultanty také najít cestu k dlouhodobé udržitelnosti vašeho projektu.

7 tipů pro fungující firemní kulturu

7 tipů pro fungující firemní kulturu Jste start-up nebo řídíte firmu či tým? Ukážeme Vám, na jakých 7 oblastí se zaměřit, jaké otázky si klást a jakých chyb se vyvarovat, pokud chcete budovat dlouhodobě úspěšnou firmu. Jedním z předpokladů pro dosažení dlouhodobého úspěchu je zdravá firemní kultura. Dostane-li od zakladatelů do vínku pevný základ, vytváří zaměstnancům prostředí, ve kterém podávají ty nejlepší výsledky, jsou motivovaní a loajální. Dobrá firemní kultura dokáže fungovat jako magnet na nejlepší lidi na trhu. Špatná firemní kultura odrazuje talenty, dusí nápady, demotivuje a odráží se negativně na výsledcích.

Networkingové setkání - Business oběd Praha, Smart Network

Networkingové setkání - Business oběd Praha, Smart Network Business oběd je akce, kde poznáte nové lidi ze světa podnikání a zároveň máte příležitost utužovat vztahy, které jste si již vytvořili. Na našem podnikatelském setkání máte jedinečnou možnost využít vůli aktivních lidí ve svém okolí a budovat tak své dobré jméno.

Na co je dobrý Twitter - rychlá nalejvárna

Nechápete, co ostatní mají na twitteru? Proč byste vůbec měli být na další síti? Pro koho je vhodná a pro koho ne? Jak se s ní zachází? Co všechno se tam můžete dozvědět? Kdo jsou hvězdy twitteru a proč? Koho sledovat a co postovat? Založení účtu pro ty, kdo ho zatím nemají a rady pro ně i pro ty, kdo už "štěbetají", ale nejsou si jisti, co na této síti vlastně podnikat. Workshop povede Pavlína Kvapilová, která pracuje na strategiích pro sociální sítě a vede tréninky pro účastníky z byznysu i veřejné správy, moderátorka a autorka projektu Elegantní Česko, jinak také bývalá ředitelka divize ČT Nová média.

Den, kdy se budu mít ráda 2018

Den, kdy se budu mít ráda 2018 Zdraví je to nejdůležitější, co v životě máme. Jsme-li zdravé a šťastné uvnitř, odrazí se to i na naší kráse a tudíž na našem sebevědomí. Proto se v roce 2018 zaměříme na dva aspekty tvořící harmonii v nás - zdraví a duchovno. Pojďte si s námi v tento den připomenout, že se musíme na prvním místě mít skutečně rády takové, jaké jsme… uvnitř i vně.:-)

Vaše online vizitka - základy LinkedIn

Při probirání osobní značky na sítích jsme samozřejmě narazili i na LinkedIn. Je to síť, která bývá někdy podceňována, přitom pro náš pracovní život může být velmi cenná. A to nejen v případě, že zrovna hledáme práci. Proto NOVĚ přidáváme i toto téma. Tento workshop je určen pro ty, kdo neví, co si se svým už založeným profilem počít nebo ty, kteří se teprve na tuto síť chystají. Podíváme se na to, jak vybrat profilovku, jak vyplňovat jednotlivé sekce, zkrátka jak vypiplat co nejlepší "permanentní online vizitku". Ale také na další funkcionality LinkedInu, na to, jak proaktivně síť používat, budovat si svoji pracovní expertní image i dobré kontakty i se dozvídat co nejvíce o trendech v jednotlivých branžích.

Vaše osobní značka na na sítích - workshop

  • Kdy: 21. ledna
  • Kde: Praha
Vaše osobní značka na na sítích - workshop

Říká se, že první dojem je důležitý. Čím dál častěji ovšem dnes k prvnímu "setkání" dochází virtuálně, spíš než osobně. Proto je důležité, jak se na sítích a v celém online prostoru profilujete. Je to vaše stálá "vizitka", ke které se kdokoli může kdykoli dostat a udělat si na vás názor. Můžete nad tím mávnout rukou, ale pak třeba zjistíte, že jste kvůli tomu měli problém v práci nebo o ni přišli. Či že vám to způsobilo jiné nepříjemnosti. Přitom to vše jde využít pozitivně. Ať už osobně nebo třeba při podnikání.

GDPR - ochrana osobních údajů - co to vlastně

  • Kdy: 23. ledna
  • Kde: Roztoky u Prahy
  • Facebook
Zveme vás na seminář „GDPR – ochrana osobních údajů – co to vlastně je“, který se koná v Městské knihovně v Roztokách u Prahy, dne 23. 1. 2018 od 17 – 20 hod. Podivná zkratka GDPR na nás vyskakuje ze všech stran:
  • Co to je?
  • Co nová ochrana osobních údajů přináší?
  • Koho se týká a kdo by se o ni měl opravdu vážně začít starat?
Seminářem nás provede lektorka Lída Dušková. Počítačová specialistka, která se věnuje implementaci systémů, jejich nasazení ve firmách a tedy i firemním procesům a pravidlům. Ochrana dat je tedy součástí její práce.

PUX - Průběh prací na webu pro úspěšný výstup - 4/5 série

Průběh prací na webu pro úspěšný výstup - 4/5 série Čtvrtý seminář z řady přednášek „Jak na nový web chytře." V tomto odpoledni vás naučíme, co vše budete potřebovat za podklady, které bude nutně výrobce vašeho webu potřebovat. Respektive, bez jakých podkladů se skutečně profesionální webař téměř neobejde. A také, co vy sami pro úspěšný start nového webu, i e-shopu velmi oceníte.

Startup Weekend

V průběhu workshopu bude probíhat spolupráce účastníků nejen s mentory, ale i mezi sebou navzájem. Vznikne tak kreativní prostředí otevřené nápadům a motivaci. Těšit se účastníci mohou na inspirativní přednášky, skutečné příběhy i v začátcích tolik potřebné konzultace s odborníky.

Pavlína Louženská/Dan Klíma: Business plán pro vaši značku - I

Pavlína Louženská/Dan Klíma Zbožňujete módu či design a chcete prorazit se svou vlastní značkou? Zní to jak skvělý plán a velký sen. Ale nohy na zem: jak na to, aby fungovala a vydělávala? Workshopy opět povedou guru módního marketingu u nás Pavlína Louženská a Daniel Klíma, který je jedním ze spoluautorů mimořádného úspěchu Alex Monhart.

Proměna vašeho života

Přejete proměnit váš život od základů, anebo ho jakkoliv vylepšit? Chcete se cítit lípbýt spokojení sami se sebou, svou prací a celkově se svým životem? Řešíte, jak skloubit práci a rodinu a mít více času pro sebe a ne jen běhat z práce do práce? Chcete si svůj život užívat a zpříjemnit, dělat, co vás baví nebo se seberealizovat?

iPad: Fotografie na cestách

  • Kdy: 29. ledna
  • Kde: Praha
Připravili jsme pro Vás praktický workshop pokrývající všechny fáze práce s fotografiemi na iPadu. Postupně projdeme:
  • Tipy na aplikace pro fotografování iPhonem a iPadem
  • Jak importovat fotografie z paměťové karty pomocí Camera Connection Kitu
  • Jak fotografie třídit, promazávat a označovat
  • Jak zpracovat snímky pomocí aplikací Fotky, Snapseed a dalších
  • Jak přenášet fotografie do počítače a na sociální sítě
  • Photostream, iCloud knihovna a jeho využití
  • Jak prezentovat nejlépe fotografie na iPadu

Ecommerce Expo

Provozujete e-shop? Pak byste neměla chybět na největší e-commerce akci roku 2018, prvním veletrhu v ČR zaměřeném na technologie, marketingové nástroje a agentury. Veletrhu, který je zde hlavně pro růst vašeho internetového obchodu. A co se tam bude dít? Je to veletrh, kde se bude představovat cca 70 a více firem, které nabízí právě těm e-shopům technologie a řešení (mj. Google, Seznam, Heureka, Shoptet, ...) Kromě jiného tam bude konzultantský stánek, kde bude cca 10 českých předních konzultantů a budou dávat celý den rady (konzultace) zdarma

iOS 11: Zefektivněte svou práci

  • Kdy: 31. ledna
  • Kde: Praha
Naučíme Vás používat iPhone a iPad mnohem efektivněji než dosud. Ukážeme si jak zrychlit, zefektivnit a zpříjemnit každodenní používání mobilních zařízení. Kromě novinek iOS 11 se můžete těšit i na řadu méně známých funkcí a postupů ze starších verzí systému. Konkrétně se budeme věnovat následujícím oblastem:
  • Jak využít nový multitasking a pracovat s více aplikacemi najednou
  • Jak zefektivnit osobní agendu
  • Jak lépe využít iCloud a efektivněji spravovat soubory a dokumenty
  • Jak pohodlněji komunikovat a spravovat emaily
  • Jak naplno využít multimediální funkce
  • Jak efektivněji psát text
  • Jaké nové možnosti přinášejí periferie
[post_title] => Kam vyrazit v lednu 2018? Tipy na vzdělávací akce, které nesmí uniknout vaší pozornosti [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => kam-vyrazit-lednu-2018 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-28 16:20:15 [post_modified_gmt] => 2017-12-28 15:20:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=107048 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 8889 [post_author] => 86 [post_date] => 2017-11-24 14:48:21 [post_date_gmt] => 2017-11-24 13:48:21 [post_content] => Přinášíme vám první článek ze série Sales professional na téma „Metodologie prodeje pro profesionální obchodníky". Obchodníci si velmi dobře uvědomují své kvóty a potřebují je splnit. Nicméně nejsou si vždy jistí, jaké kroky by měli podniknout. A právě zde přicházejí na řadu metodologie prodeje.  Top metodologie prodeje, které byste měli znát:
  1. metoda SPIN,
  2. metoda N.E.A.T. Selling™,
  3. koncepční prodej,
  4. metoda SNAP,
  5. metoda Challenger,
  6. metoda Sandler System,
  7. zákaznicky orientovaný prodej,
  8. MEDDIC,

Co je metodologie prodeje?

Metodika prodeje vysvětluje „jak" na prodej. Bere v potaz jednotlivé cíle a mění je do akceschopných kroků, jako například: „Zeptejte se svého zákazníka na tuto otázku v této fázi." Na rozdíl od samotného procesu se metodika prodeje obvykle nevztahuje na celý prodejní cyklus. Místo toho je relevantní pro jednu konkrétní část - kvalifikaci, zjištění, prezentaci atd.[member] To není jediný rozdíl mezi prodejními procesy a metodikami prodeje. Každá organizace musí rozvíjet svůj vlastní jedinečný prodejní proces založený na jeho tržním, vertikálním, výrobním a průmyslovém postavení. Co funguje pro jednu společnost, tak může mít opačný efekt pro jinou. Vezměte způsob prodeje Challenger (#4 na tomto seznamu). Ať už nabízíte služby jako plánování podnikových zdrojů firmám nebo kuchyňské potřeby do restaurací, můžete jako obchodníci získat důvěru klientů tím, že jim nabídnou překvapující pohledy a pomohou jim s navigací v nákupním procesu. Pokud jste zmateni v tom, kterou metodologii (nebo kolik z nich) použít, níže je shrnuto osm nejpopulárnějších: https://youtu.be/sEnZwuFVQrE

1. Metoda SPIN

Neil Rackham popularizoval prodej SPIN ve své knize SPIN Selling. SPIN je zkratka pro čtyři typy otázek, na které by se obchodníci měli zeptat svých klientů: situace, problém, důsledek a potřeba.
  • Situační otázky mají za cíl pochopit současnou situaci zákazníků (i přesto by se obchodníci měli na volání nebo schůzku připravit).
  • Problémové otázky nás dostanou do srdce problému.
  • Důsledkové otázky navádějí zákazníky, aby přemýšleli nad důsledky nevyřešení problému.
  • Otázky týkající se uspokojení potřeb vybízejí ke zvážení, jak se situace změní, bude-li jejich překážka vyřešena.
Zde je příklad modelu SPIN v kontextu výkonné firmy pro náborové služby:
  • Jak funguje váš současný proces náboru?
  • Jaký je váš pohled na potíže s naplňováním seniorských vedoucích pozic kvalitními kandidáty?
  • Jak ovlivní organizaci to, když tato vedoucí pozice zůstane neobsazená?
  • Jak by pomohlo personálnímu oddělení a celé organizaci, pokud byste získali seznam kvalitních kandidátů na tuto pozici?

Spíše než vykládat zákazníkům, proč kupovat produkt nebo službu a jaký dopad to bude mít, je cílem modelu SPIN pomoci zákazníkům dojít k těmto uvědoměním sami od sebe.

2. N.E.A.T. Selling ™

Tento kvalifikační rámec, vyvinutý společností Harris Consulting Group a Sales Hacker, byl navržen tak, aby nahradil kvalifikační rámce jako BANT (rozpočet, autorita, potřeba a časová osa) a ANUM (autorita, potřeba, naléhavost a peníze).
  • „N" v N.E.A.T. znamená základní potřeby (anglicky need). Spíše než se zaměřit na bolest na povrchové úrovni, tvůrci naléhají na prodejce, aby se ponořili hluboko do zákazníkových problémů. Co bude produkt znamenat konkrétně pro ně či pro jejich společnost?
  • „E" představuje ekonomický dopad. Není to pouze návratnost investice vašeho řešení - pomozte kupujícímu porozumět ekonomickým dopadům, ke kterým momentálně míří, v porovnání s dopadem, který nastane, pokud učiní změnu.
  • „A" je přístup k autoritě. Najděte si člověka, který je autoritou, tedy rozhodovatelem a s tím jednejte.
  • „T" neboli časová osa (timeline) odkazuje na pádnou událost, která nutí vašeho zákazníka k rozhodnutí. Neexistují-li negativní důsledky, když toto datum nedodrží, tak to není opravdový konečný termín.

3. Koncepční prodej

Koncepční prodej je založen na myšlence, že zákazníci nekupují výrobek ani službu - kupují koncept řešení, které jim představujete. S ohledem na to zakladatelé Robert Miller a Stephen Heiman naléhají na obchodníky, aby nevedli komunikaci pomocí obchodní argumentace, místo toho by se se měli snažit odhalit koncept produktu zákazníkovi. Autoři povzbuzují obchodníky, aby se ptali na chytré otázky, které spadají do pěti kategorií:
  • Potvrzovací otázky znovu potvrzují informace.
  • Nové informační otázky objasňují zákazníkovo pochopení produktu nebo služby a zkoumají, čeho by chtěl dosáhnout.
  • Otázky týkající se postoje se snaží pochopit perspektivu na osobní úrovni a objevit jejich spojení s projektem.
  • Otázky týkající se závazku se dotazují po investicích zákazníka do projektu.
  • Otázky týkající se základního problému vyzdvihují potenciální problémy.
Metodika prodeje klade velký důraz na poslech a rozděluje prodejní proces do tří fází: získávání informací, poskytování informací a získání závazku. Vše by mělo být prospěšné jak pro zákazníka, tak pro prodejce. Obchod by se neměl uskutečnit, pokud tomu tak není.

4. Metoda SNAP

SNAP je metodika prodeje, která má za cíl přivést obchodníky na úroveň zákazníků. SNAP je zkratka, která zahrnuje čtyři směrnice pro prodejce:
  • udržuj to Jednoduché (Keep It Simple),
  • buď Neocenitelný (Be iNvaluable),
  • vždy Vyrovnaný (Always Align),
  • zvýrazňuj Priority (Raise Priorities),
S ohledem na tyto zásady mohou obchodníci efektivněji oslovit zaneprázdněné zákazníky s cennými znalostmi a spojit to, co prodávají, s tím, co je pro potenciálního klienta nejdůležitější. V konečném důsledku mu tím usnadnit nákup. A zatímco většina prodejců si myslí, že existuje jedno rozhodnutí, které má vliv na obchod (ať už zákazník koupí, či ne) identifikuje autor Jill Konrath ve skutečnosti tři kritická rozhodnutí. První je umožnění přístupu, druhé je volba odklonit se od statusu quo a třetí je změna zdrojů. S těmito milníky v rozhodování mohou obchodníci účinněji udržet kontrolu nad obchodními příležitostmi.

5. Metoda Challenger

Spoluautoři Matthew Dixon a Brent Adamson zahájili „The Challenger Sale" tím, že tvrdí, že prakticky každý B2B prodejce zapadá do jedné z pěti osob:
  • konstruktér vztahů
  • těžce pracující
  • osamělý vlk
  • reaktivní řešitel problémů
  • vyzývatel.
Podle průzkumu Dixona a Adamsona jsou obchodníci téměř rovnoměrně rozděleni mezi tyto profily. Nejúspěšnější typy jsou vyzyvatelé - tato skupina představuje 40 % nejvýkonnějších účastníků této studie. Takže co dělá vyzývatele tak efektivního při prodeji? Vycházejí z řídícího procesu učit-přizpůsobit-převzít. Nejprve učí své zákazníky - nikoliv o dotyčném produktu nebo službě, ale o větších obchodních problémech, nových nápadech a prozíravých vhledech. Dále přizpůsobují svou komunikaci zákazníkům. Nakonec převezmou kontrolu nad prodejem tím, že se nebojí zatlačit na zákazníka a zaměří se spíše na konečný cíl než na to, aby se zákazníkům zalíbili.

6. Metoda Sandler

Prodejní systém Sandler překrývá do jisté míry scénář tradičního prodeje. Zatímco prodeje se historicky otáčely kolem myšlenky, že by potenciální kupci měli být přemluveni a přesvědčeni prodávajícími, metoda Sandler uvádí, že obě strany by měly být stejně zapojeny. Přestože to navzájem role nezmění, misky vah se vyrovnají. Námitky, jako jsou čas nebo rozpočet, často vykolejují obchodníky poté, kdy značná část práce byla již investována jak zákazníkem, tak obchodníkem. Ale zástupci školení podle metody Sandler se snaží zmínit a vyhodnotit většinu překážek již v kvalifikačním procesu. Pokud obchodník zjistí, že jeho nabídka skutečně neřeší starosti potenciálních klientů, nebude ztrácet čas přesvědčováním, že tomu tak je - prostě se zřekne procesu.

Spíše než prodejce, který kupujícího přesvědčuje, aby koupil, se systémem Sandler Selling System kupující téměř přesvědčuje prodejce, aby prodal.

7. Zákaznicky orientovaný prodej

Tato metodika se snaží přeměnit obchodníky z prodejců produktů na spolupracující konzultanty. Zákaznicky orientovaný prodej závisí na osmi principech:
  • Vést konverzaci situačně místo dělání prezentací.
  • Ptát se na relevantní otázky místo nabízení názorů.
  • Zaměřit se na řešení namísto vztahu.
  • Oslovovat kompetentní osoby namísto uživatelů.
  • Propagovat užitek produktů k získání zájmu namísto propagovat produkt samotný.
  • Snažit se být nejlepšími obchodníky spíše než nejvíce zaneprázdněnými.
  • Uzavírat obchody na časové ose kupujícího spíše než prodávajícího.
  • Zmocnit kupujícího ke koupi místo přesvědčování ke koupi.

8. MEDDIC

MEDDIC je kvalifikační proces pro komplexní a podnikový prodej. To znamená:
  • Metrics: Jaký je ekonomický dopad situace?
  • Ekonomický kupující: Kdo kontroluje příslušný rozpočet?
  • Rozhodovací kritéria (Decision criteria): Jaká jsou formální kritéria hodnocení, které organizace používá k výběru prodejce?
  • Rozhodovací proces (Decision process): Jak si organizace vybere prodejce; jaké jsou konkrétní fáze?
  • Identifikace bolesti: Jaká je spouštěcí událost a finanční důsledky tohoto problému?
  • Šampion (Champion): Kdo prodává vaším jménem?

Každá obchodní metodika by měla buď umožnit kupujícímu dosáhnout cíle, vyřešit problém nebo uspokojit potřebu. Pokud produkt nebo služba nesplní žádný z těchto tří cílů, neměl by prodejce obchod uzavírat.

[/member] [post_title] => Sales professional #1: Osm nejlepších metodologií prodeje pro profesionální obchodníky [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => nejlepsi-metodologii-prodeje [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-24 14:48:21 [post_modified_gmt] => 2017-11-24 13:48:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=106413 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 5384 [post_author] => 55 [post_date] => 2015-09-10 16:31:10 [post_date_gmt] => 2015-09-10 14:31:10 [post_content] => I bankovní sektor potřebuje schopné obchodníky, kteří dokáží správně nabídnout finanční produkt klientovi, tak proč to nezkusit? Finanční svět je známý vysokými platy, velkými bonusy a spoustou výhod. Ale pracovat pro velkou banku má své úskalí v podobě mnoha nařízení a konzervativní firemní kultury. Nebo ne? Jak je to ve světě? Server Businessinsider.com vybral na portále Glassdoor nejlepší banky podle anonymního hodnocení zaměstnanců a my přinášíme to nejzajímavější:

banky

Žebříček 25 světových bank podle spokojenosti zaměstnanců s firemní kulturou:

  1. Goldman Sachs
  2. American Express
  3. Capital One
  4. BB&T
  5. Morgan Stanley
  6. M&T
  7. Bank of America
  8. Union Bancal
  9. JPMorgan Chase
  10. PNC Financial Services
  11. Discover Financial
  12. Wells Fargo
  13. Huntington Bancshares
  14. Northern Trust
  15. TD Bank
  16. Metlife
  17. Regions Financial
  18. US Bancorp
  19. Key Bank
  20. Comerica
  21. Fifth Third Bancorp
  22. Bank of New York Mellon
  23. State Street Corp
  24. SunTrust Banks
  25. Citigroup

Jaká jsou pro a proti jednotlivých hráčů?

#1 Goldman Sachs má elektrizující a intenzivní atmosféru

  • Hodnocení: 3,8/5
  • Spokojenost zaměstnanců s výkonným ředitelem: Lloyd Blankfein, 97%
  • Pro: „GS je velmi odlišná firma. Intenzita, drive a odhodlání lidí, kteří pracují v GS, jsou působivé. Firma zajišťuje rychlou rozhodovací schopností lídrů, která nemá obdoby příležitosti pro růst jsou obrovské. Pokud tvrdě a dobře pracujete, budete odměněni. “
  • Proti: „Budete muset velmi, velmi, velmi tvrdě pracovat (i když to zní zábavně, není to sranda)! Každý požadavek musí být proveden včas, což někdy vyžaduje šílené množství hodin práce, i když jste velmi inteligentní a efektivní. Dny mohou být velmi stresové, často zabolí hlava, žaludek a člověk se i probudí křikem ze spaní.“ Že by práce jen pro silné povahy?

#5 Morgan Stanley se zaměřuje na zdravou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem

  • Hodnocení: 3,3/5
  • Spokojenost zaměstnanců s výkonným ředitelem: James Gorman, 91%
  • Pro: „Chytří lidé, výjimečná školení, prestižní zaměstnavatel, příjemné prostředí k práci, excelentní benefity.“
  • Proti: „Odměny jsou založeny na čistém základu + bonus. V praxi to znamená, že váš základ je na nebo pod tržní cenou se slibem finančního bonusu na konci roku. HR oddělení ale hraje procentuální hru, protože má limity pro každou úroveň odměňování; základna obvykle roste na úkor bonusu a celková odměna může zůstat po dobu 3-5 let v závislosti na trhu a ne na osobní profesní kariéře.“

#7 Bank of America má management, který myslí mimo zavedený rámec

  • Hodnocení: 3,2/5
  • Spokojenost zaměstnanců s výkonným ředitelem: Brian Moynihan, 81%
  • Pro: „Jedna z věcí, které na mě zapůsobily během mého působení v BoA, bylo, že opravdu myslí mimo zavedená pravidla, pokud jde o růst zaměstnanců. Banka má tým lidí, taková skauti nebo lovci talentů, kteří dohlížejí na zaměstnance, kteří pracují nad rámec, jsou velmi kreativní a přinášejí nové nápady. Lidé v Bank of America jsou v tomto ohledu velmi inovativní a to jim pomáhá udržet si kvalitní lidi.“
  • Proti: „Vzhledem k velikosti této banky je někdy těžké vidět strategii společnosti z vašeho pohledu v určité části byznysu. Na některých odděleních se cítíte odděleni od zákazníka, produktu nebo obchodního partnera, se kterým spolupracujete.“

#10 PNC Financial Services má velkou systémovou podporu, kde můžete kdykoli požádat o pomoc

  • Hodnocení: 3,2/5
  • Spokojenost zaměstnanců s výkonným ředitelem: Jim Rohr, 81%
  • Pro: „Je zde stálá podpora a školení, aby jste se cítili kompetentní pro svou práci. Máte zde poradce, kterého můžete vždy se ptát na otázky a řešit problémy. PNC vytváří velké úsilí, aby jejich zaměstnanci se cítili šťastni. Tato společnost je finančně velmi silná a stále roste.“
  • Proti: „Může se stát, že budete pracovat vážně tvrdě, záleží na pozici. Projektoví manažeři pracují v těch nejrušnějších obdobích zpravidla od rána do noci.“

#18 U.S. Bancorp má neformální management, který řídí zajímavé vzdělávací programy

  • Hodnocení: 2,9/5
  • Spokojenost zaměstnanců s výkonným ředitelem: Richard Davis, 83%
  • Pro: „Je zde celá řada mladých osob pracujících v této bance. Je to dobrý začátek pro ty, kteří nedávno vystudovali vysokou školu. Pokud hledáte nějaké zkušenosti a nemůžete sehnat stáž, není těžké se vypracovat od brigádníka až na stálou pozici. Banka akceptuje alternativní životní styl mladých lidí.“
  • Proti: „Tato společnost je low-costová. Pokud by platy byly trochu lepší, mohly by najmout více kvalifikovaný management k efektivnějšímu řízení poboček. Současný o něm moc nemá znalosti.“

#22 Bank of New York Mellon láká atmosférou bez stresu

  • Hodnocení: 2,8/5
  • Spokojenost zaměstnanců s výkonným ředitelem: Bob Kelly, 72%
  • Pro: „Naprostá většina zaměstnanců v BNYMellon jsou skvělí lidé s pozitivním vztahem k práci. Počet odpracovaných hodin není špatný (zpravidla 40–50 hodin/týden). Prostředí je bezstresové, máme benefity a zvládnutelný work/life balanc.“
  • Proti: „Je to velmi složité s kariérním růstem v mé pozici. Mám titul MBA, který jsem si dodělal při práci. Doufal jsem v lepší platové ohodnocení. Nestalo se tak.“

#25 Citi Bank má management, který dokáže podpořit své zaměstnance tak, že se cítí doceněni

  • Hodnocení společnosti: 2,8 z pěti
  • Spokojenost zaměstnanců s výkonným ředitelem: Vikram Pandit, 53%
  • Pro: „Zapálení do práce, velmi dobrý šéf, cítil jsem, že moje práce je ceněná a důležitá. Plat byl také rozumný. Je zde spousta dalších velmi chytrých lidí a spousta možností, jak vytvářet úspěšné vztahy.“
  • Proti: „Dobré místo pro ty, kteří jsou připraveni na toto prostředí.  Lidé, kteří nesdílejí stejné názory nebo jsou příliš umínění, zde nejsou tolerováni.“
Co na to říkáte? Kdyby se dělal podobný průzkum u nás, co myslíte, že by o jednotlivých bankách zaznělo? Co byste ze zkušenosti dodali vy?  Text: František Horna Foto: entrepreneur.com [post_title] => Žebříček 25 bank po celém světě, pro které obchodníci pracují nejraději [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => zebricek-banky [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-09-10 16:31:10 [post_modified_gmt] => 2015-09-10 14:31:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=82615 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 9078 [post_author] => 68 [post_date] => 2017-12-28 16:20:15 [post_date_gmt] => 2017-12-28 15:20:15 [post_content] =>

Rok 2017 je už pomalu za námi a před námi se otevírá rok 2018 plný nových zážitků, možností, dobrodružství, zvratů i vzdělávacích akcí. Je načase pořádně oslavit Silvestr a pak už se vrhnout do svého byznysu naplno. A ruku na srdce, nikdo z nás neví vše a je potřeba se neustále vzdělávat. Ideální příležitostí jsou různé akce, workshopy, semináře či konference zaměřené na různá témata. Připravili jsme si pro vás opět průřez tím, co nás zaujalo nejvíce za první měsíc roku 2018. Tak vzhůru do toho a půl je hotovo. Buďte vždy o krok napřed.

JAK ÚSPĚŠNĚ KOMUNIKOVAT ZMĚNY - CHANGE MANAGEMENT PRO TY, KDO ZMĚNY UVÁDĚJÍ DO ŽIVOTA

  • Kdy: 3. ledna
  • Kde: Praha
Naučte se vzbudit v lidech pozitivní přístup ke změnám Hrnou se na vás ve firmě seshora inovace a změny a vy je musíte komunikovat dále? Na vymýšlení a řízení změn se příliš podílet nemůžete. Na vás je „jen“ to, abyste těmito změnami provedli svůj tým, abyste změnu uvedli do praxe. „Jen“ ale bývá velmi náročné a bez dobrého know-how, jak se změnou pracovat a co vlastně obnáší, často také končí neúspěšně. Přijďte se k nám naučit, jak o změně mluvit a jak zařídit, aby k ní lidé včetně vás měli pozitivní přístup. Kurz je určen: střednímu a nižšímu, liniovému managementu interním mentorům, trenérům, koučům HR pracovníkům na nižší a střední úrovni pracovníkům oddělení kvality, IT a dalších oblastí, které jsou často těmi, kdo lidem něco mění operátorům zákaznických center a pobočkovým pracovníkům, kteří jsou často posly špatných zpráv úředníkům a pracovníkům státní správy a organizací, odpovědným za komunikaci novinek a změn Přidaná hodnota tohoto kurzu pro Vás: ujasníte si, co se to vlastně v lidech (včetně vás) v průběhu změn děje a jak s tím zacházet naučíte se a natrénujete, jak zvládat důležité momenty a fáze změny zjistíte, z čeho pramení odpor, bolest a obavy ve změně a jak je můžete ze své pozice zmírnit osvojíte si důležité techniky pro řízení a komunikaci změn z pozice nižšího a středního managementu získáte tipy „první pomoci“ pro práci se stresem, který je obvyklým průvodcem změny.

Seminář „Motivační rozhovory"

  • Kdy: 3. ledna
  • Kde: Praha
Seznámení s úspěšnou a výzkumem ověřenou metodou terapeutické a poradenské práce s klienty. Účastníci kurzu by měli porozumět vybraným faktorům ovlivňujícím motivaci lidí ke změně a nacvičit základní techniky vedení motivačních rozhovorů. Důležitá je schopnost reflexe interpersonálních aspektů motivace a jejích změn. Kurz je zaměřen tak, aby bylo možné nově nabyté poznatky a dovednosti přímo využít v praxi.

První dámy, mezi námi: debata žen prezidentských kandidátů 2018

Jsme přesvědčeni, že role první dámy, která bude stát po boku příštího prezidenta, je velmi významná. Proto bychom rádi dali prostor manželkám, partnerkám, či jinak důležitým ženám prezidentských kandidátů. Debata se dotkne role žen ve veřejném prostoru v České republice, vztah k filantropii a spoluvytváření zdravé občanské společnosti a v neposlední řadě i představě o roli první dámy. Na setkání budou pozvaní významní představitelé byznysu i občanské společnosti, debata bude zároveň otevřená pro širokou veřejnost podle kapacity Pražské křižovatky. Pozvání na debatu prozatím potvrdily Eva Drahošová, Klára Fischerová, Michaela Horáčková, Lucie Talmanová, Eliška Hynková, Bohumila Bračíková a Monika Hilšerová. Debata se bude konat v pátek 5. 1. 2018 od 19:00 hodin v prostorách Pražské křižovatky (Zlatá 211/1, 110 00 Staré Město). Akci bude moderovat Petr Šimůnek, šéfredaktor časopisu Forbes Česko

Impact Hub #Mastermind

Potřebujete získat feedback na svůj nápad? Zasekli jste se při řešení problému? Potřebujete inspiraci? Jste aktivní a vyhovuje vám diverzita nápadů? Přidejte se k Impact Hub #Mastermind!
Co získáte?
  • různé pohledy, kontakty, inspiraci a tipy od ostatních na svůj nápad nebo problém
  • vzájemnou podporu ve skupině
  • motivaci a energii k uskutečnění akčních kroků

Přípravka budoucí podnikatelky

Začínající podnikatelky Už dlouho si pokládáte otázku zda vůbec začít podnikat? Sdílíte neustále motivační hlášky na fcb a instagramu, ale nic ve svém životě nejste schopna sama změnit? My ženy často váháme a cítíme strach udělat změnu ve svém životě. Pojďte s námi zažít uvolněný večer plný inspirací a sdílení informací.

Autenticita a opravdovost při vedení týmu

Chceme upozornit na to, že vedle tradičních manažerských návodů, jak stanovovat lidem cíle, úkoly, jak delegovat a pracovat s časem je také klíčové, jak se manažer ve své pozici cítí. Nakolik je jeho manažerská práce v souladu s jeho přirozeností, hodnotami a přesvědčeními. A jak naopak práce s lidmi v týmu jeho postoje, přesvědčení a život ovlivňuje.

GDPR & Co změna v ochraně osobních údajů obnáší pro vaši organizaci?

Seminář je vhodný pro všechny, kteří chtějí být připraveni na příchod GDPR, potřebují zjistit, co změna v ochraně osobních údajů obnáší pro jejich organizaci. Není nutná předchozí znalost problematiky. Seminář je zároveň vhodný pro budoucí pověřence pro ochranu osobních údajů (DPO) a všechny, kteří potřebují získat znalost problematiky GDPR a ochrany osobních údajů.

Bitcoin a kryptoměny pohledem investora

Impact Hub Share, to je vzdělávací akce, na které se zajímaví lidé dělí o své zajímavé zkušenosti a dovednosti. Tentokrát je pro ty z vás, kteří nehledají jen jednoduchá řešení („koupit Bitcoin“), ale rádi se nad věcmi zamýšlí a hledají souvislosti.

Impact First: Informační setkání

Impact First je akcelerační program pro projekty se společenským dopadem. Projekty podporuje pomocí konzultací, mentoringu, workshopů a spolupráce se zajímavými lidmi. Pomůžeme vám ověřit správnost byznys modelu, nastavit potřebné akční kroky a společně s mentory a konzultanty také najít cestu k dlouhodobé udržitelnosti vašeho projektu.

7 tipů pro fungující firemní kulturu

7 tipů pro fungující firemní kulturu Jste start-up nebo řídíte firmu či tým? Ukážeme Vám, na jakých 7 oblastí se zaměřit, jaké otázky si klást a jakých chyb se vyvarovat, pokud chcete budovat dlouhodobě úspěšnou firmu. Jedním z předpokladů pro dosažení dlouhodobého úspěchu je zdravá firemní kultura. Dostane-li od zakladatelů do vínku pevný základ, vytváří zaměstnancům prostředí, ve kterém podávají ty nejlepší výsledky, jsou motivovaní a loajální. Dobrá firemní kultura dokáže fungovat jako magnet na nejlepší lidi na trhu. Špatná firemní kultura odrazuje talenty, dusí nápady, demotivuje a odráží se negativně na výsledcích.

Networkingové setkání - Business oběd Praha, Smart Network

Networkingové setkání - Business oběd Praha, Smart Network Business oběd je akce, kde poznáte nové lidi ze světa podnikání a zároveň máte příležitost utužovat vztahy, které jste si již vytvořili. Na našem podnikatelském setkání máte jedinečnou možnost využít vůli aktivních lidí ve svém okolí a budovat tak své dobré jméno.

Na co je dobrý Twitter - rychlá nalejvárna

Nechápete, co ostatní mají na twitteru? Proč byste vůbec měli být na další síti? Pro koho je vhodná a pro koho ne? Jak se s ní zachází? Co všechno se tam můžete dozvědět? Kdo jsou hvězdy twitteru a proč? Koho sledovat a co postovat? Založení účtu pro ty, kdo ho zatím nemají a rady pro ně i pro ty, kdo už "štěbetají", ale nejsou si jisti, co na této síti vlastně podnikat. Workshop povede Pavlína Kvapilová, která pracuje na strategiích pro sociální sítě a vede tréninky pro účastníky z byznysu i veřejné správy, moderátorka a autorka projektu Elegantní Česko, jinak také bývalá ředitelka divize ČT Nová média.

Den, kdy se budu mít ráda 2018

Den, kdy se budu mít ráda 2018 Zdraví je to nejdůležitější, co v životě máme. Jsme-li zdravé a šťastné uvnitř, odrazí se to i na naší kráse a tudíž na našem sebevědomí. Proto se v roce 2018 zaměříme na dva aspekty tvořící harmonii v nás - zdraví a duchovno. Pojďte si s námi v tento den připomenout, že se musíme na prvním místě mít skutečně rády takové, jaké jsme… uvnitř i vně.:-)

Vaše online vizitka - základy LinkedIn

Při probirání osobní značky na sítích jsme samozřejmě narazili i na LinkedIn. Je to síť, která bývá někdy podceňována, přitom pro náš pracovní život může být velmi cenná. A to nejen v případě, že zrovna hledáme práci. Proto NOVĚ přidáváme i toto téma. Tento workshop je určen pro ty, kdo neví, co si se svým už založeným profilem počít nebo ty, kteří se teprve na tuto síť chystají. Podíváme se na to, jak vybrat profilovku, jak vyplňovat jednotlivé sekce, zkrátka jak vypiplat co nejlepší "permanentní online vizitku". Ale také na další funkcionality LinkedInu, na to, jak proaktivně síť používat, budovat si svoji pracovní expertní image i dobré kontakty i se dozvídat co nejvíce o trendech v jednotlivých branžích.

Vaše osobní značka na na sítích - workshop

  • Kdy: 21. ledna
  • Kde: Praha
Vaše osobní značka na na sítích - workshop

Říká se, že první dojem je důležitý. Čím dál častěji ovšem dnes k prvnímu "setkání" dochází virtuálně, spíš než osobně. Proto je důležité, jak se na sítích a v celém online prostoru profilujete. Je to vaše stálá "vizitka", ke které se kdokoli může kdykoli dostat a udělat si na vás názor. Můžete nad tím mávnout rukou, ale pak třeba zjistíte, že jste kvůli tomu měli problém v práci nebo o ni přišli. Či že vám to způsobilo jiné nepříjemnosti. Přitom to vše jde využít pozitivně. Ať už osobně nebo třeba při podnikání.

GDPR - ochrana osobních údajů - co to vlastně

  • Kdy: 23. ledna
  • Kde: Roztoky u Prahy
  • Facebook
Zveme vás na seminář „GDPR – ochrana osobních údajů – co to vlastně je“, který se koná v Městské knihovně v Roztokách u Prahy, dne 23. 1. 2018 od 17 – 20 hod. Podivná zkratka GDPR na nás vyskakuje ze všech stran:
  • Co to je?
  • Co nová ochrana osobních údajů přináší?
  • Koho se týká a kdo by se o ni měl opravdu vážně začít starat?
Seminářem nás provede lektorka Lída Dušková. Počítačová specialistka, která se věnuje implementaci systémů, jejich nasazení ve firmách a tedy i firemním procesům a pravidlům. Ochrana dat je tedy součástí její práce.

PUX - Průběh prací na webu pro úspěšný výstup - 4/5 série

Průběh prací na webu pro úspěšný výstup - 4/5 série Čtvrtý seminář z řady přednášek „Jak na nový web chytře." V tomto odpoledni vás naučíme, co vše budete potřebovat za podklady, které bude nutně výrobce vašeho webu potřebovat. Respektive, bez jakých podkladů se skutečně profesionální webař téměř neobejde. A také, co vy sami pro úspěšný start nového webu, i e-shopu velmi oceníte.

Startup Weekend

V průběhu workshopu bude probíhat spolupráce účastníků nejen s mentory, ale i mezi sebou navzájem. Vznikne tak kreativní prostředí otevřené nápadům a motivaci. Těšit se účastníci mohou na inspirativní přednášky, skutečné příběhy i v začátcích tolik potřebné konzultace s odborníky.

Pavlína Louženská/Dan Klíma: Business plán pro vaši značku - I

Pavlína Louženská/Dan Klíma Zbožňujete módu či design a chcete prorazit se svou vlastní značkou? Zní to jak skvělý plán a velký sen. Ale nohy na zem: jak na to, aby fungovala a vydělávala? Workshopy opět povedou guru módního marketingu u nás Pavlína Louženská a Daniel Klíma, který je jedním ze spoluautorů mimořádného úspěchu Alex Monhart.

Proměna vašeho života

Přejete proměnit váš život od základů, anebo ho jakkoliv vylepšit? Chcete se cítit lípbýt spokojení sami se sebou, svou prací a celkově se svým životem? Řešíte, jak skloubit práci a rodinu a mít více času pro sebe a ne jen běhat z práce do práce? Chcete si svůj život užívat a zpříjemnit, dělat, co vás baví nebo se seberealizovat?

iPad: Fotografie na cestách

  • Kdy: 29. ledna
  • Kde: Praha
Připravili jsme pro Vás praktický workshop pokrývající všechny fáze práce s fotografiemi na iPadu. Postupně projdeme:
  • Tipy na aplikace pro fotografování iPhonem a iPadem
  • Jak importovat fotografie z paměťové karty pomocí Camera Connection Kitu
  • Jak fotografie třídit, promazávat a označovat
  • Jak zpracovat snímky pomocí aplikací Fotky, Snapseed a dalších
  • Jak přenášet fotografie do počítače a na sociální sítě
  • Photostream, iCloud knihovna a jeho využití
  • Jak prezentovat nejlépe fotografie na iPadu

Ecommerce Expo

Provozujete e-shop? Pak byste neměla chybět na největší e-commerce akci roku 2018, prvním veletrhu v ČR zaměřeném na technologie, marketingové nástroje a agentury. Veletrhu, který je zde hlavně pro růst vašeho internetového obchodu. A co se tam bude dít? Je to veletrh, kde se bude představovat cca 70 a více firem, které nabízí právě těm e-shopům technologie a řešení (mj. Google, Seznam, Heureka, Shoptet, ...) Kromě jiného tam bude konzultantský stánek, kde bude cca 10 českých předních konzultantů a budou dávat celý den rady (konzultace) zdarma

iOS 11: Zefektivněte svou práci

  • Kdy: 31. ledna
  • Kde: Praha
Naučíme Vás používat iPhone a iPad mnohem efektivněji než dosud. Ukážeme si jak zrychlit, zefektivnit a zpříjemnit každodenní používání mobilních zařízení. Kromě novinek iOS 11 se můžete těšit i na řadu méně známých funkcí a postupů ze starších verzí systému. Konkrétně se budeme věnovat následujícím oblastem:
  • Jak využít nový multitasking a pracovat s více aplikacemi najednou
  • Jak zefektivnit osobní agendu
  • Jak lépe využít iCloud a efektivněji spravovat soubory a dokumenty
  • Jak pohodlněji komunikovat a spravovat emaily
  • Jak naplno využít multimediální funkce
  • Jak efektivněji psát text
  • Jaké nové možnosti přinášejí periferie
[post_title] => Kam vyrazit v lednu 2018? Tipy na vzdělávací akce, které nesmí uniknout vaší pozornosti [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => kam-vyrazit-lednu-2018 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-28 16:20:15 [post_modified_gmt] => 2017-12-28 15:20:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://www.businessanimals.cz/?p=107048 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 1962 [max_num_pages] => 654 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => 1 [is_privacy_policy] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 36e88fb621808819263e50c65c967425 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

© 2020 Business Animals s.r.o.