Letní brigáda v call centru? Víme, na co být ready (2/2)

27. 5. 2015 +

Obchod

V minulém článku jsme se podívali na to, podle čeho si call centrum vybírat nebo kolik si jako operátor můžete vydělat. Dnes se s Eliškou Kučerovou zaměříme na to, jak probíhá přijímací řízení, co vás čeká na startu a v neposlední řadě i která call centra na letošní prázdniny brigádníky nabírají.

callcentra2

1. Jak na přijímacím pohovoru oslnit?

Dobře se připravit na pohovor se samozřejmě vždycky vyplatí. I uchazeč na místo operátora musí očekávat otázky jako Co od této práce očekáváte? nebo Jakou máte představu o mzdě? a měl by na ně mít dopředu promyšlenou odpověď. „K typickým otázkám v call centru pak patří, zdali se umíte přizpůsobit časově, jak jste na tom s psychickým stavem či zdali dokážete odolávat stresu a rychle se přizpůsobit,“ říká Eliška Kučerová, team leader v pražském call centru. V žádném případě pak Eliška nedoporučuje přiznávat, že se telefonování bojíte nebo že k němu nemáte vztah.

Po této obecné fázi pohovoru zpravidla přichází na řadu část prodejní, kdy uchazeč dostane za úkol prodat často i překvapivou věc. „Na tuto část se můžete připravit tak, že si zkusíte třeba někomu doma prodat lahev coly,“ radí Eliška. Na pohovoru však pravděpodobně přijde těžší kalibr: „Po uchazeči chci například prodat zrnko písku na Sahaře nebo kapku z moře, díky tomu nejen že poznám prodejního ducha, ale i to, jak dokáže být ve velice krátkém čase a stresové situaci kreativní,“ poodhalila Eliška Kučerová možné pohovorové nástrahy. „Víc vám k tomu ale neřeknu, něco si musím nechat pro sebe, aby k nám pak nechodil každý připravený,“ směje se Eliška.

  • Tip Elišky Kučerové: První dojem je zásadní – pevný stisk ruky, žádná leklá ryba, oční kontakt a slušné oblečení.

 

2. Co vás na brigádě v call centru čeká?

1. Po zkouškovém období je to sice trošku „opruz“, ale to první, co budete muset v call centru udělat, je naučit se obsah tzv. call sciptu, návodu, jak při telefonování postupovat, co říkat a jak se chovat. Může se vám stát, že si vás team leader prověří testem, zda jste se přípravě dostatečně věnovali.

2. Dalším krokem bude 5 až 6 zkušebních telefonátů, které s vámi team leader následně zanalyzuje a ukáže, co bylo špatně a jak postupovat příště.

3. Poté se můžete naplno vrhnout na obchod. Nezapomeňte, že na vás budou kladeny stejné nároky jako na stálé zaměstnance. Musíte být aktivní a umět se rychle přizpůsobit změnám. Co však Eliška Kučerová zdůrazňuje především: „Při volání nesmí nikdy zaznít lež. Dnes jsou všechny hovory monitorované a případné prokázaní nepravdivých argumentů přináší velké problémy a finanční postihy.“ A na závěr dodává: „Je na co se těšit, ale obrňte se trpělivostí.“

  • Tip Elišky Kučerové: Studenti si na prázdniny často nechávají některé úkony, jako jsou návštěvy lékaře, obchůzky po úřadech atd. Pokud je to možné, zařiďte si tyto věci dřív, než nastoupíte na brigádu, abyste se pak mohli naplno věnovat práci a byli plnohodnotným a přínosným členem týmu.

 3. Kam? Call centra v Praze, která nabírají brigádníky:

  • Direct House
  • Amax s.r.o
  • Manpower s.r.o
  • Formica
  • Beneficielle s.r.o
  • Invia.cz

 

Foto: galleryhip.com