Slevový portál HyperSlevy očima tvůrců: „Jakmile rosteme my, rostou všichni kolem nás“

04. Říjen 2016

V HyperSlevách nehodlají slevit ze svých požadavků a shání schopné obchodníky! A protože práce obchodníka je i o komunikaci napříč firmou a u HyperSlev mají rozhodně na čem stavět, vyzpovídali jsme hned 7 zaměstnanců různých pozic, abyste měli představu, co to obnáší. Hned na recepci nás přivítaly přátelské členky týmu. Absolvovali jsme exkurzi celou firmou, která končila na terase jako z amerického filmu. Hned na začátku jsme nahlédli i do kanceláře šéfa. Zarazil nás dech beroucí pořádek. Ale slečna z HR jej pak vysvětlila tím, že šéf stejně sedí u obchoďáků nebo někde pobíhá, takže tam nemá čas dělat nepořádky na stole. Dělá totiž pořádky v HyperSlevách.

Tým zaměstnanců Hyper Slevy
Vyslechli jsme Petru Dolejšovou (29) a Soňu Mikšovskou (34), koordinátorku a team leadera HyperSlev (zleva), Petru Bednářovou (29) zastávající hned dvě pozice, a to šéfredaktorky a supervizora administrátorů, Lenku Bukovanskou (29), obchodnici, která má ještě v čerstvé paměti obchodnické začátky, Jiřího Denemarka (25), který se stará o zákaznické blaho, Jakuba Urbana (31), key account managera projektu HS, kterého jsme zastihli zrovna před schůzkou s cirkusem Berousek, a výkonného ředitele a jednoho ze spolumajitelů Petra Beneše (32).
  • Jedna z největších kapacit v provozování internetových portálů HyperMedia, a.s. hledá obchodníky pro slevový portál HyperSlevy.
  • Obchodník musí za měsíc vytvořit zhruba 90 akcí, ze kterého by u zkušenějšího obchodníka mělo plynout 7 milionů. Na nováčky samozřejmě nejsou kladeny tak vysoké požadavky. Každý měsíc má obchodník nastavený cíl. V něm je stanoven počet kontaktovaných klientů, počet hovorů a obrat. Uzavřít obchod trvá 3–4 dny a rozbíhají se obchodníkovi různou rychlostí podle toho, o co se jedná.

[leads_ id=“92378″]

Vyzkoušejte leady

Pokud chcete dlouhodobě spokojené zaměstnance, musíte pečlivě vybírat a zaujmout je firemní kulturou říká Petr Beneš z HyperSlevy.cz

Petr Beneš, výkonný ředitel a jeden z majitelů, je druhem šéfa, kterého by si přál asi každý. Setkání hned otvírá vtipem, srší z něj pozitivní energie a stačí dvě věty, abyste pochopili, jak zkušený je ve svém oboru. „Nejvíc jde o spokojenost zaměstnanců, zákazníků a čísla. Milujeme čísla! Ty dokazují, jak jsme dobří. A jakmile rosteme my, rostou všichni kolem nás. Věřím v efekt sněhové koule.“

V HyperSlevách hledají lidi takové, jaké je samo prostředí společnosti. Mají super relaxační zónu, moderní kuchyňky a profesionální vybavení. Petr ví, že pokud chce spokojený pracovní kolektiv, je firemní kultura nesmírně důležitá. „Je tu fajn atmosféra, lidi se potkávají i po práci na různých akcích. Snažíme se naše zaměstnance propojovat a stmelovat. Kolegové se nejvíce potkávají na velké terase. Na tu jsme teď navíc pořídili gril. Funguje tady zkrátka dobrá chemie. A to je velká zásluha personálního oddělení, které vybírá lidi, kteří sem zapadnou.“

benes petr HyperSlevy
Ve 14 letech pracoval v Telemarketing Prague,a.s. (nyní Atento , a.s. ) a v 18 si založil počítačovou firmu. Petr Beneš je zkrátka rozený obchodník a oblíbený šéf. A tato kombinace v businessu funguje.

„Obchodníkovi HyperSlev by neměl chybět především selský rozum, drive a chuť do práce. Musí být otevřený a upřímný. Všímáme si i toho, jak dlouho fungoval v předešlém zaměstnání. V Americe berou pět, šest let v jedné firmě za krátkou dobu. Ty nejúspěšnější firmy na světě si svoje zaměstnance drží desítky let,“ shrnuje Petr své požadavky na nově příchozí. V HyperSlevách chtějí od nováčků to, co dlouhodobě vyzařují – zdravé ambice, obrovský drive a chuť růst v dlouhodobém horizontu.

Portál HyperSlevy patří k největším slevovým portálům v České republice, kde působí od roku 2009. Jak říká Petr Beneš, tam HyperSlevy jsou globálním projektem, který je velmi pružný. Zahraniční pobyty, dovolené a wellness jsou nejlukrativnějšími produkty slevových portálů.

Úspěšný byznys vyžaduje cílevědomé ambice. Ty naše jsou globální

V současné době jsou HyperSlevy dvojkou na trhu českých slevových portálů. Rozjeli i revoluční projekt Hyperodvoz.cz. Díky němu si zákazníci nebudou muset dělat hlavu s prodejem starých věcí – Hypermedia to udělá za ně. V současné době spustili nové webové stránky. Ty mají co nejvěrněji reflektovat jak pohodovou pracovní atmosféru, tak profesionalitu a úspěšnost společnosti. „Naším cílem je dosáhnout miliardy. Děláme vše pro to, abychom dohnali Slevomat, což se nám daří. Jsme hráč, který myslí globálně. Proto máme přes 30 jazykových verzí projektů Hyperinzerce a strkáme prsty i do dalších zemí.“

hledáme obchodníka

Petr Beneš ředitel

Na nováčky máme vysoké nároky, nenecháváme je v tom ale samotné

Jak vypadá teorie v praxi? Zeptali jsme se zkušeného harcovníka i obchodnice, která je na pozici kratší dobu a začátky má pořád v živé paměti. Lence se v HyperSlevách dostávalo systematického školení, zpětné vazby na hovory, prošla tréninkem komunikace a dalšími nezbytnostmi. „Nováčkům se tady intenzivně věnují. Má tu šanci i člověk bez zkušeností. Když jsem byla u konkurence, žádné školení neproběhlo. Kdybych tam tenkrát nastoupila jako úplný nováček a nepřišla z HyperSlev, absolutně bych netušila, která bije.“

Obchodnice Bukovská HyperSlevy
Lenka Bukovanská má sociální školu a je původně asistentka u mentálně postižených. V HyperSlevách začínala před dvěma lety na pozici jako specialista projektu HS. Tady začala objevovat svůj talent a troufla si na pozici obchodnice. Pak odešla ke konkurenci, ale rychle se vrátila zpátky a rovnou do pozice account managera.

Nováček by měl v prvních měsících „nasadit“ 20 až 30 akcí za měsíc. Tak se říká spouštění akcí online na webu. Ale žádné obavy. V HyperSlevách na to nebudete sami. „Náš tým není pouze o obchodu, ale i o dalších odděleních, jako je zákaznická podpora nebo holky připravující prezentaci na web či oddělení schvalování akcí.

Komunikujeme napříč firmou,“ říká Jakub, key account manager, který se z junior obchodníka vyšplhal na post jednoho z nejlepších obchodníků HyperSlev. Díky adrenalinovým teambuildingům je tu komunikace nastavena velice svěžím a příjemným způsobem. Obchodníci, které naplňuje kreativní a živé prostředí, jsou tu spokojení. „Na HyperSlevách mě nejvíc baví dynamika. To, že se nenudím a pracovní doba se nevleče. Není to stereotypní práce a sama si rozhoduji o výši výdělku, všechno je to na mně a nejsem ‚zastropovaná‘ platem,“ svěřuje se Lenka.

Chceme, aby byli zákazníci spokojení a sami se na HyperSlevy vraceli. Chceme, aby si říkali: Je to možné, že ten zájezd k moři do Chorvatska byl tak levný.

Obchodníkům, kteří umí postavit projekt od A do Z, necháváme volné ruce v HyperSlevách

„Aktivní obchodník se u nás bude cítit jako ryba ve vodě. Kdo se bojí kontaktu s lidmi a nerad mluví s ostatními, si tu místo nenajde,“ vzkazuje Lenka potenciálním nováčkům. Oba obchodníky baví různorodost klientů, se kterými jsou v kontaktu, a oba se shodují na tom, že obchodník v Hyperslevách by měl být především maximálně vyzbrojený výbornými komunikačními dovednostmi. „Hodně ale pomáhá i to, pokud se orientujete v nějaké konkrétní problematice. Třeba holky, které rády nakupují líčidla nebo doplňky, ty se orientují na péči o sebe a mají to pak snazší,“ doporučuje Jakub.

HyperSlevy kancelář
Petra Dolejšová a Soňa Mikšovská se starají o to, aby vše fungovalo, jak má, a zajišťují celý životní cyklus produktu a všechny náležitosti, které jsou s tím spojeny.

V HyperSlevách se sdílí úspěch, neúspěch a razí heslo, že víc hlav víc ví. Dvakrát týdně proto probíhá porada, pravidelně se setkávají i zástupci všech oddělení, v týmu si navzájem říkají, co bylo dobře, co příště udělat lépe a řeší pokaždé něco jiného. „Obchodník v HyperSlevách nemá šanci zakrnět a zároveň je mu poskytován obrovský support.

Každá sezóna je jiná, trendy se mění,“ vysvětluje Soňa a Petra doplňuje: „Musíme reagovat na trh jako takový a neustále hledat nové výzvy, nové slevy.“ Kolegyně se shodují na tom, že obchodník tu má poměrně volnou ruku ve vymýšlení nových projektů. Jde o to, aby dokázal postavit projekt od A do Z a především uvažovat selským rozumem. „Musí dodržovat určitou míru efektivity a nepálit čas nad věcí, která je sice zajímavá, ale v konečném důsledku nepřinese zisk,“ upřesňuje Soňa.

Pokud například sháníte nejlevnější zájezd či pobyt v Chorvatsku, tak chceme, aby vaše první kroky vedly na HyperSlevy. Chceme, aby zákazníci věděli, že HyperSlevy jsou nejlepší slevový portál s nejnižšími cenami. Stavíme brand.

V HyperSlevách táhnou za jeden provaz, od shora dolů. A není to klišé

Jiří Denemarka
Na Jiřího Denemarka narazíte na telefonu, když se budete chtít zeptat na něco ohledně slev. Je v kontaktu s obchodníky a administrátory a usnadňuje HyperSlevám práci v řešení reklamací, vyúčtování a změn akcí.

I zákaznická podpora má v soukolí firmy na svědomí nezanedbatelný podíl úspěchu. Bez ní by byla zpětná vazba na produkty ochuzená a fungování portálu nemožné. Lidi jsou už zvyklí volat a ptát se na všechno, ale ne vždycky to umí udělat slušně. Proto to chce pevné nervy. Jirka Denemark o tom ví své: „Nejčastěji se stane to, že zákazníkům ‚nepřijde‘ voucher.

Ale přitom jim jenom spadl do spamu a nenapadlo je podívat se tam. Nejnáročnější je tahle práce vždycky v sezóně, takže třeba před Vánocemi. Ale člověk se proti tomu obrní.“ Zajímalo nás taky, jestli se obchodník dostane se zákaznickým oddělením do kontaktu. „Díky nám nemusí obchodník řešit problémy s voucherem, protože s klientem a zákazníky komunikujeme my. Problém předáváme obchodníkovi až ve chvíli, kdy klient opravdu nekomunikuje.“

korekce Hyperslevy
Petru Bednářovou už nebavilo dělat osamělého copywritera a chtěla více pracovat s lidmi, ale stejně tak využívat dál své schopnosti pracovat s textem. Tady se jí splnilo oboje – má pod sebou lidi ze dvou týmů a už plní spíše roli korektora a odbornice na slovo vzaté.

HyperSlevy nemají punc korporátu, který se snaží lidi vyždímat a poslat prázdné schránky domů k televizi. „Firma je tak akorát velká, není to obří korporát ani malá firmička. Proto to není zkostnatělé a můžete lehce protlačit zajímavý nápad. Vše je otevřené, pan ředitel je přístupný k řešení. Je zde dobrá úroveň mezi profesionalitou a kamarádskostí,“ říká Petra Bednářová, supervizor administrátorů a redakce. „Je to velká zásluha vedení. Pan Beneš má rád otevřenost a jde mu o výsledky práce. Ne o nesmyslná formální pravidla. S lidmi je prostě rád, má obchodního ducha a rád komunikuje.“ Je snad něco lepšího než pracovat pod někým, ke komu můžete vzhlížet a vážit si ho?

V HyperSlevách mají zdi relaxační místnosti s plyšovými schody a barevnými polštáři vytapetovanou fotkami společných zážitků. Lidi, kteří před vámi dosud seděli v obleku, vidíte v úplně jiném světle. Ze všech je cítit pohoda. Žádné boje v kolektivu, žádné házení klacků pod nohy. Pokud stojíte o prostředí, ve kterém se vám bude dobře růst, ozvěte se na pozici obchodníka v HyperSlevách!

[leads_ id=“92378″]

© 2024 imper.cz