Business INSIDER TALANDA Invest: „Hlavně musí být legrace!“

28. 12. 2016 +

Obchod

Zvonící telefony a napětí v obchodním prostředí střídá volná pracovní doba, pití dobré kávy, poutavé historky a hlavně, hlavně musí být sranda! Na přátelské prostředí a „normální“ přístup k práci sází realitní kancelář TALANDA Invest. Jak to u nich chodí, nám prozradil vždy příjemně naladěný šéf Vlastimil, obchodník Jiří, maminka na mateřské Lenka a slovenský kolega Ján.

img_3095
Obchodníci Ján Otrošina, Lenka Jandíková, Jiří Slavík a zakladatel Talanda Invest Vlastimil Talanda
  • Realitní kancelář TALANDA Invest 
  • V salesu věří normálnosti – když jsme zjišťovali, co přesně tím myslí, potěšili nás. Nehrají si na přehnanou ambicióznost a dravost, která je teď moderní. Jde jim o normální lidský přístup k zákazníkům a selský rozum. Talanda-tým jsou hlavně dobrá parta lidí, kteří generují výsledky tím, že k práci přistupují pracovitě a s nadhledem. 
  • Realitní kancelář působí v Praze, Pardubicích, Příbrami a Hradci Králové. Chcete do týmu?

[leads_ id=”82537″]

„V obchodu je důležité, aby člověk zůstal sám sebou, a to za každých okolností“

„Každý z nás má rád svůj volný čas, a tak jsme si postupem času našli způsob, který nám umožňuje vydělat dostatek peněz, ale zároveň se nesedřít z kůže,“ říká Vlastimil Talanda, majitel firmy.

„Našim hlavním cílem, který se každému obchodníkovi snažím vštípit, je, aby zůstal sám sebou a na nic si nehrál. Občas narazím na mladé obchodníky, kteří absolutně postrádají pokoru a hrají nějaké divadlo. Těm se snažíme vysvětlit, že obchod není o slim fit obleku a kvalitně nagelovaných vlasech,“ říká Vlastimil Talanda.

Kancelář plná smíchu, legrácek a popichování není pro každého a kdo by po příchodu do firmy čekal svázané profesionální pracovní prostředí plné porad a brainstormingů, byl by asi hodně zklamaný. „Pokud novému kolegovi schází špetka normálnosti, dlouho u nás nevydrží. Jsme tu jedna velká parta a pracovní čas trávíme všichni pohromadě,“ říká Lenka Jandíková, realitní makléřka a zároveň maminka na mateřské dovolené.

Dle Lenčiných slov by měl každý nový realitní makléř v Talanda Invest vědět, že všechno, co řekne, může být použito proti němu. „Ze začátku si ze mně Vlasta s Jirkou v jednom kuse utahovali, ale to perfektně uvolnilo atmosféru. U nás nikdo nepracuje pod nátlakem nebo stresem,“ říká.

Obchodníci Talandova týmu jsou možná právě proto nabiti energií a dravostí. To dokládá i historka z pozdní fáze Lenčina těhotenství. „V pátek ještě prodávala byt, v neděli pak rodila,“ popisuje Vlastimil Talanda.

img_3014
Lenka Jandíková zvládá držet sales výsledky i s několikaměsíčním synem. Business buduje skrz prohlubování vztahů a reference. 

Je tedy něco, co by mohlo začínající makléře odradit od práce? „Hlavním úskalím je to, že člověk nevydělává hned od začátku. V této fázi to hodně lidí vzdá,“ říká Lenka Jandíková. A její rada? „Nejdřív je zapotřebí vyvinout maximální úsilí a dobu prvních tří měsíců přečkat. Pak můžete sklízet,“ dodává.

Práce realitního makléře závisí především na referencích. I Lence v jejich začátcích před šesti lety pomáhali přátelé a rodina. „Možná je to o dost těžší začít s přáteli, protože vás stále berou jako známého, nikoliv jako prodejce. Na druhou stranu mi to ze začátku opravdu pomohlo, abych se pořádně rozkoukala.“

„Čeština mi dělala problém,“ říká Slovák Honza, „ale respektoval jsem, že se ji musím naučit“

Šestičlenný obchodní tým v Hradci Králové má na starosti Ján Otrošina, který pochází z východního Slovenska. Jako jediný z firmy chodí každý den v košili. „Už jen kvůli těmto dvěma věcem jsem tady terčem všech posměšků,“ konstatuje s úsměvem na tváři. „Ze začátku jsem zkoušel mluvit s klienty slovensky, oni mě ale neakceptovali. Poznal jsem na nich, že jim to není příjemné, tak jsem se po pár dnech začal snažit mluvit česky,“ říká.

Ján motivuje členy svého týmu tím, že se dá pracovat i bez větších známostí či zázemí. „Je to samozřejmě těžší, ale dá se to,“ říká. Ve svém týmu klade důraz na komunikaci a sebejistotu. „Pokud člověk sedí v koutě a bojí se zvednout telefon, pochopitelně nic neprodá. S tím bojuji také u některých obchodníků u nás.“

Z kanceláře většinou odchází jako poslední a práci obětuje většinu svého času. A jeho motivace? „Není si potřeba nic nalhávat, všichni to děláme kvůli penězům. Já spolu s realitami řeším zároveň i hypotéky, takže té práce mám pochopitelně víc. A když vidím, že mi taková práce přináší tolik peněz, kolik bych chtěl, je to perfektní,“ říká.

img_3044
Ján Otrošina se nebál začít od nuly na novém území, dneska ovládá češtinu i královéhradecký tým makléřů. 

„Každý makléř má svůj systém, který mu vyhovuje“

„Nejsem takový workoholik jako Honza,“ říká Jiří Slavík, služebně nejstarší obchodník ve společnosti Talanda Invest, u jejíhož zrodu stál spolu s Vlastimilem Talandou. „Je pravda, že už jsem trochu pohodlnější, a tak se držím své rutiny ohledně získávání nových klientů a práce s nimi.“ S tím souhlasí také majitel Vlastimil Talanda.

Samotný proces prodeje nemovitosti je podle Vlastimila obdobný ve všech realitních kancelářích. „Neumím si představit, že by někdo nabízel méně či více. Hlavní rozdíl však vidím v přístupu ke klientovi. My dbáme na to, aby se naši makléři chovali naprosto normálně a přátelsky, jako se například bavíme teď s vámi. Úkolem každé schůzky je, aby se s námi klient rád viděl znovu,“ dodává.

„Děláme to různě, všem to ale vychází.“ 3 styly realitních makléřů:

img_3057-2
Vlastimil Talanda a Jiří Slavík
  • Každý obchodník má svůj osobitý styl, tak jsme se zeptali všech tří obchodníků – Lenky, Jiřího a Jana, co jim funguje a v čem vidí své silné stránky. „Pro mě obchod nekončí předáním nemovitosti. Se spoustou lidí obíhám přepisy a řeším i řadu dalších věcí. Neumím říct NE, a tím jsem si získala i spoustu kladných referencí od klientů, kteří mě pak doporučují dál,“ říká Lenka Jandíková. Ján se pro změnu řídí podle jasně nastaveného systému, který pravidelně dodržuje. „Z kanceláře odcházím jako poslední a pokud nemám dostatek zakázek, pracuju ještě usilovněji, abych je získal,“ dodává.
  • „Nejsem tak dravý makléř jako Honza, ale snažím se být s klientem naladěný na stejnou vlnu,“ směje se Jiří. „Někdy klientovi říkám i více, než by musel vědět, ale to jsem prostě já. Snažím se, aby pochopil celý proces prodeje či nákupu nemovitosti.“
  • Úkolem makléře je dostat zájemce o prodej vlastní nemovitosti na schůzku. „Není dobré dlouze vysvětlovat, co všechno umíme. Já se to díky své ukecanosti vždy snažím trochu odlehčit. Dost často se ptám, kolikátý jsem makléř, který už volá, protože jakmile někdo vyvěsí inzerát, že chce prodat svou nemovitost, sletíme se na něj jako supi,“ říká Jiří Slavík.

„Reality nejsou složitý obor“

img_3007
Vlastimil Talanda je přesvědčen, že „reality nejsou složitý obor, ale každý den je potřeba podniknout kroky, které vedou k vydělání peněz. Je třeba rozdělit tyto činnosti na akviziční a podpůrné a těm podpůrným se začít věnovat, až když mám zvládnuté akviziční. Tím mám na mysli, že většina obchodníků raději obhospodařuje svůj profil na Facebooku, než aby aktivně vyhledávali vhodné nemovitosti. Ono je to snazší. Bohužel je pak chyba očekávat výsledky. “

Každý makléř nabírá nové kontakty jinak, a to způsobem, který mu nejvíce vyhovuje. „Někdo volá, někdo to řeší přes osobní schůzky a doporučení známých,“ dodává. „Lenka si dokonce koupila dům, udělala z něj vzorový dům a klienti jí tam chodí na prohlídky, když mají zájem pořídit si podobný dům v tomto nově postaveném sousedství. Já bych to třeba takhle dělat nemohl. Ta variabilita v práci realitního makléře je opravdu rozmanitá,“ říká Vlastimil.

„Klienti na mně vidí, že té lokalitě i stavbě sama věřím, takže se kolikrát ani nebavíme prodejně, ale stejně nakonec nemovitost prodám,“ popisuje svou prodejní strategii Lenka.

Jaká bude budoucnost? „Bubliny se nebojíme.“

Není to tak dávno, co bublina na trhu s nemovitostmi způsobila celosvětovou finanční krizi. Taková bublina ale může přijít kdykoliv. Bojí se jí makléři? „Nemovitosti se prodávají pořád. Buď lidi chtějí, nebo musí. Nám je to ve výsledku jedno, protože naše služby budou podle mého názoru potřeba stále. Je tu skupina lidí, která má peníze, a ta bude chtít nakupovat. Pak jsou zde ostatní, kteří budou nuceni prodávat,“ říká závěrem Vlastimil Talanda.

Vidíte, obchod se dá dělat i přátelsky a uvolněně – tak jako v TALANDA Invest. Chcete se přidat do týmu?

[leads_ id=”82537″]

Foto: Josef Gregor