Business Animals ONE TO ONE s Tomášem Vackem o obsahovém marketingu

27. Červenec 2022

Tomáš Vacek, odborník ve světě marketingu a šéf marketingové agentury CONTEXTO, byl dalším Štěpánovým hostem ve ONE to ONE. Tomáše Vacka můžete mít spojeného s jeho dřívějším působením jako výkonného ředitele v Ogilvy, či v Pietro Filipi. Tématem povídání Štěpána s Tomášem byl především obsah, ale dotkli se samozřejmě i dalších zákoutí marketingu.

Marketingová agentura jako parťák

Na trhu funguje velké množství marketingových agentur. S Tomášem Vackem jsme se proto bavili i o tom, jak si parťáka v podobě agentury vybrat a na co si dát pozor.

Důležité je si uvědomit, co potřebuju. Hledám agenturu pouze pro obsah nebo nastavení reklam? Nebo potřebuju pokrýt celý marketingový proces? To je první krok. Protože když si vyberu specialistu, a pak po něm budu požadovat zpracovat i další oblasti, tak se mi může stát, že se na ně bude dívat jen ze svého úzkého úhlu pohledu. Ačkoli takový člověk může být opravdovým odborníkem na daný segment, tak v dalších oblastech může pokulhávat.

Dále je dobré si uvědomit, že s marketingovou agenturou budeme v úzkém kontaktu. Proto bychom neměli podceňovat to, jak si rozumíme, jestli spolu dokážeme o věcech komunikovat a dodržovat termíny. Jinak by se mohlo stát, že spolupráce bude nepříjemná pro obě strany a to se projeví i na výsledku naší práce.

Produkt až na prvním místě

„Dneska, když se řekne marketing, tak si lidé představí komunikaci. Ale to marketing tak úplně není. Marketing začíná u produktu, přes cenu a distribuci, a pak teprve nastupuje role marketingu,“ říká Tomáš Vacek. Komunikace je jen jedna část marketingu, stejně jako SEO či PPC. Chceme-li funkční marketing, který nám přináší nové klienty, musí být komplexní. Markeťák musí mít jasně stanovenou strategii a vědět, co chce danou aktivitou firmě přinést a hlavně nezapomínat na produkt. Není možné dělat univerzální marketing pro různé firmy bez znalosti nabízeného produktu. To pak nemůže nikdy dobře fungovat.

„Pokud si majitel není jistý tím, co markeťák dělá, tak je dobré si vzít někoho zkušeného, kdo mu řekne svůj názor,“ doporučuje Tomáš Vacek.

Důležité je si stanovit priority

„Marketingová podpora není často levná záležitost,“ říká Tomáš Vacek. Málokdy dostane marketér dostatek financí na vše, co by si představoval zrealizovat. Proto je důležité si umět určit priority.

Když Tomáš Vacek dojednává finance s ředitelem firmy, tak se neptá, jaký je budget, ale jaké cíle má splnit. Teprve poté dojednává výši investice. Ideální je, pokud marketér dokáže ukázat, kolik peněz či klientů daná činnost přinesla. Pro lidi, kteří se totiž v marketingu nepohybují může být někdy obtížné investovat peníze do marketingových aktivit, pokud nevidí výsledek.

Zaujal vás pohled Tomáše Vacka na obsahový marketing? Pusťte si celý podcast na našem youtube kanále. Pro některé z vás bude jistě zajímavá zpráva, že v agentuře CONTEXTO právě hledají obchodníka!

© 2024 imper.cz