Business Animals ONE TO ONE s Ondrou Ratajským ze Smartemailingu

18. Březen 2022

E-mailing je mrtvý! Akorátže vůbec. Nejen o tom, jakou zažívají newslettery renesanci a proč by každý obchodník měl umět efektivně pracovat se svojí databází e-mailových kontaktů, si povídal Štěpán s Ondrou Ratajským, marketingovým expertem společnosti Smartemailing. Tentokrát si kluci povídali skoro 30 minut a vzhledem k tomu, že stihli probrat jen část domluvené agendy, dohodli se, že se Ondra staví na pokec znovu.

Jak se proměnily trendy v e-mailingu během posledních let?

Podle Ondry to bylo hotové vlnobití. V prvních letech nikdo e-mailing neznal a nepoužíval, pak se rozjel obrovský boom, především u newsletterů a e-maily na celou databázi kontaktů, následoval přechod na chatboty, pád do hlubin a skoro konec e-mailingu. Aktuálně je zpět na špici, mnohem více se pracuje se svatou trojicí: segmentace, personalizace a automatizace. Jak říká Ondra: „Člověk může s e-mailingem dosáhnout čeho chce, jediný limit je tvoje hlava, jinak je to automatizace“.

Vyzkoušejte leady

V čem může být cílený e-mailing nápomocný obchodníkovi?

Jednoznačně mu může usnadnit práci. V první řadě je potřeba naučit se pracovat s databází kontaktů, kterou obchodník postupně buduje a díky automatizaci čas od času probudit chladnoucí kontakty. Určitě nemá smysl je bombardovat každý týden, ale pravidelně jednou za 5-6 týdnů jim zaslat krátký kvalitní kontent a udržovat databázi živou. Pokud nejste Shakespeare, stojí za to se spojit s interním marketingem a nebát se říct si o radu či inspirativní materiály, případně navštívit některé ze školení, které Smartemailing nabízí.

Co je největší pain pro obchodníky?

Podle Ondry je velká škoda, že cílený e-mailing bývá neprávem odstrčený stranou a v rámci B2B obchodu je často až poslední prioritou. Obchodníci dle něj nemusí mít strach, že by jim kradl drahocenný čas, který je potřeba na akvizice a schůzky. Naopak jim může s počáteční několikahodinovou časovou investicí pomoci osvěžovat databázi kontaktů a generovat do budoucna kvalitní leady.

Chcete Ondru potkat offline a zjistit o e-mailingu víc? Dorazte 24.3. na náš Business Animals Meet-Up v Impact Hubu na Smíchově.

hledáme obchodníka

© 2024 imper.cz