Business Animals – ONE TO ONE s Marikou Dúbravčíkovou z Billigence

16. Březen 2022

Tentokrát Štěpán ve svém ranním streamu přivítal Mariku Dúbravčíkovou, konzultantku a senior sales managerku z Billigence. Probrali společně, jak důležité a esenciální je využívat Big data v obchodu a businessu ve svůj prospěch. Pocity a nepodložené odhady stojí firmu respektive obchodníka nejen drahocenný čas, ale především propálené peníze. A jaké Maričiny informace nás nejvíce zaujaly?

Co jsou to Big data a proč je používat v obchodě a business?

Termín zahrnuje několik složek – základní firemní data, open source data (např. z ČSÚ) a informace od 3. stran (např. operátoři) jejich syntézou získáme komplexnější obraz a cílení, které můžeme využít při plánování marketingové a obchodní strategie. Spojíme-li např. geografická data, velikost trhu, cílovou skupinu a historická data o prodejnosti, můžeme zjistit, kde máme např. nepokrytá místa, zachytíme rychle měnící se chování, objevíme nevytěžené příležitosti.

hledáme obchodníka

Na co bychom při práci s Big daty neměli zapomenout?

Rozhodně je potřeba mít ve firmě kvalitní CRM jako třeba Salesforce nebo Hubspot. Data z toho zdroje následně obohatit s pomocí externího dodavatele či webu interního firemního oddělení BI (Business Inteligence) o informace z veřejných zdrojů případně o informace ze sociálních medií apod. Tím si vytvoříme 360 stupňový pohled na zákazníka a můžeme snadněji pracovat s jeho nákupními potřebami a umožní nám to efektivnější prodej: kvalifikovat – odhadnout a reagovat – cíleně prodat.

Jaká je největší slabina českých firem?

Podle Mariky jsou všeobecnými nešvary především nízká datová gramotnost, slabá adopce prodejců prodávat jen online. Podceňuje se analýza všech dat, která můžou na cokoliv upozornit jako je např. extrémně turbulentní chování klientů jako je tomu např. nyní u válečného konfliktu na Ukrajině. Firmy se často spoléhají na pocity nebo hypotézy, které buď nijak nevalidují nebo cílí své marketingové a obchodní strategie nekonkrétně a zbytečně pálí čas svých obchodníků a finance.

Chcete vědět více? Dejte si rozhovor Štěpána s Marikou ze záznamu. A pokud vás zaujala Maričina práce, tak vězte, že aktuálně hledají v Billigence juniorního obchodníka.

Domluvte si konzultaci

© 2024 imper.cz