23. Březen 2022
Dalším hostem ve ONE to ONE byl František Školník, který je majitelem a zakladatelem agentury OnlineSales.cz a partnerem týmu specialistů na obchod ve společnosti Každý Prodává. Se Štěpánem se bavili o spolupráci marketingových a obchodních oddělení ve firmách, jaká jsou úskalí, a jak by měla vypadat dobře fungující komunikace. To, že by měli táhnout za jeden provaz je každému jasné, ale jak na to?
Komunikace, komunikace, komunikace
Problémem mnoha firem je to, že obchodní oddělení neví, co dělá to marketingové a naopak. Podle Františka Školníka je zásadní spolu mluvit. Může se to zdát jako snadná rada, zvlášť pro ukecané obchodníky, ale ne vždy je praxe tak jednoduchá.
Často má marketingové oddělení svůj pohled, jak by se měla vést komunikace směrem k zákazníkovi a obchodní oddělení zas odlišný názor.
Marketing má pomáhat obchodníkovi
„Marketingové oddělení má připravit hřiště, aby se obchodníkovi dobře hrál fotbal,“ říká František Školník, který o sobě říká, že je obchodník s vášní pro příběhy značek a reklamu. Pomáhá firmám dobře nastavit fungování obou oddělení, tak aby společně dokázala dát, co nejvíce gólů.
„Já se snažím oběma oddělením vysvětlit, že cíl je jediný. Prodat produkt zákazníkovi. Marketingové oddělení má připravit půdu obchodníkovi – zjistit, kdo je zákazník, co chce, a co by daný produkt měl splňovat. Poté následuje role obchodníka, který jede produkt nabídnout“
Jak do situací, které dobře známe z businessu vstupuje role formálního vzdělání? A jak využívání archetypů v marketingu i obchodu může pomoci prodeji? Pusťte si celý díl ONE to ONE s Františkem Školníkem.