Tomáš Konopásek z Dáme Jídlo: „Vůbec nejhorší je hladový zákazník“

01. Prosinec 2014

Kolik dodávek je potřeba, abyste přivezli teplé jídlo 120 lidem? Jaké to je, organizovat práci 1 200 restaurací ve 130 městech? Co dělat, když je jídlo studené nebo dorazí pozdě? „Není nic horšího než hladový zákazník,“ směje se sympaťák Tomáš Konopásek a nenuceně odpovídá na další salvu dotazů…

Konopásek z Dáme jídlo

hledáme obchodníka
  • Tomáš Konopásek, 24 let
  • Pozice: Key account manager pro firemní klientelu
  • Společnost: Dáme Jídlo.cz
  • Ve firmě je 7 měsíců
  • Předchozí: Chytrý Honza, Skrz.cz

Tome, Dáme Jídlo převáží všechno možné. Žebra, polívky… Vážně nejsou žádné limity?

V obecném měřítku můžeme říci, že nejsou žádné limity. Rozvážíme i zmrzlinu, která vám přijede pohromadě a hezky studená 🙂 Ale samozřejmě existují jídla, která jsou na rozvoz více citlivá.

My jsme minule ve firmě řešili míchaná vajíčka. Že je těžké je převážet, protože vychladnou, a studená pak už nikdo nechce…

Všechno je to o obalu. A také o rychlosti rozvozu. Když restaurace podcení vhodné přepravní materiály, je jasné, že jídlo přijede studené, pomíchané nebo rozlité. Takže je důležité, aby restaurace pochopila, jak se k jídlu chovat. Pak se dá rozvážet i svíčková.

To ne, vážně? I s knedlíky?

Máme hned několik českých restaurací, u kterých máte jistotu, že vám například svíčková přijede v super stavu i s knedlíky. Například Restaurant Na Květnici je vyhlášený. Mohu jenom doporučit. 🙂

hledáme obchodníka

V prvním týdnu jsem stihl 15 ostrých schůzek

Nahlédněme teď trochu víc pod pokličku samotného obchodu. Jaké to je, dělat obchoďáka pro Dáme Jídlo? 

V Dáme Jídlo funguje obchod tak, že vás hodí do vody a koukej se pořádně rozkoukat. Jiná možnost není. Hned druhý den po nástupu jsem šel na ostrou obchodní schůzku a v tom týdnu stihl ještě dalších 14. Za ten půlrok, co ve firmě jsem, jsem se naučil víc než v obou předchozích zaměstnáních dohromady.

To vypadá jako záhul. 🙂 Jaká panuje atmosféra?

Super. Mohu říci, že jsem nikdy nepracoval v tak sehraném týmu. Každý má své místo a do práce je zapálený. Také proto rosteme. Pro zajímavost, 95 % firmy tvoří lidé pod 30 let.

Rostete? Jak rychle?

Na trhu jsme cca 2 roky a meziroční nárůst je kolem 140 %. Pro představu teď vyřizujeme přes 120 000 objednávek měsíčně z více než 1200 restaurací a 130 měst. Z hlediska obchodní akviziční strategie máme dva směry, kterými jdeme. Jedním z nich je oslovování nových restaurací a rozšiřování nových regionů. Měsíčně to stoupá o desítky restaurací. Takže obchodní zástupci mají za úkol rozšířit regiony, rozjíždí se do různých měst a oslovují restaurace.

A ten druhý směr?

Druhý směr je akvizice firemní klientely. Ne všechny firmy mohou zaměstnancům poskytnout možnost kvalitního jídla, proto jim ukazujeme způsob, jak vyřešit firemní obědy přes nás. Zkušební objednávku si u nás dají zdarma a když jim jídlo dovezeme hezky teplé, zabalené a chuťově super, zjistí, že to je dobrá cesta, jak se stravovat.

Řešíme každodenního nepřítele číslo jedna – hlad

Co z toho je vaše práce?

Právě tohle. Ve firmě jsem sice prošel celým procesem, nastoupil jako asistent obchodního ředitele, domlouval restaurace a na 2 měsíce dokonce působil na pozici obchodního ředitele, ale to bylo jen dočasně jako záskok. Pak jsem dostal na starost firemní klientelu a moc mě to baví.

Za jakými firmami chodíte? Jsou to velké firmy, office parky? Na co tihle lidé slyší?

Oslovujeme jak velké společnosti o stovkách zaměstnanců, tak i drobné firmy do 20 lidí. Překvapil mě zájem, který nastal. Jedna z největších výhod je, že že řešíme každodenní problém ve firmách  a to hlad. 🙂 Firmy nás oslovují i z vlastní iniciativy. Akvizici jsme zkoušeli několika způsoby, ale nejvíce se nám osvědčilo pozvat celou firmu na oběd, aby se přesvědčili, že dovoz jídla není o tom, že vám přivezou něco studeného, co si musíte ohřát v mikrovlnce. Jakmile zjistí, že je jídlo jak od babičky a objednání bylo na pár kliknutí, neskončí jen u jednoho jídla.

Jaká zakázka se nejvíc povedla?

Nejlépe to pojali ve firmě, do které jsme vezli 120 jídel. Už 5 dní předem udělali plakáty, které vyvěsili po celé budově. Navíc v den akce dokoupili pivo a pojali to jako teambuilding. Jídlo rozdávaly slečny převlečené za kuchařky. To bylo to asi nejkreativnější předání jídla. Moc nás to potěšilo.

Zuby si brousíme na Seznam.cz

120 jídel, to není žádná troškařina. Jak tohle zvládáte? Kolik aut jede?

Restaurace ví o objednávkách dopředu a má čas se připravit. Navíc si dáváme pozor, abychom neposílali objednávky, které převyšují jejich kapacity. Těch 120 jídel se rozdělilo mezi 2 restaurace a 4 kurýry.

Je nějaká firma, kterou ještě nemáte a brousíte si na ni zuby?

Aktuálně jednáme jak s brněnskou, tak i pražskou pobočkou Seznam.cz. Už se na to těšíme 🙂

Mají klienti na schůzkách protiargumenty? Jaká jsou úskalí při komunikaci?

Jsme český národ, kterému když něco nabídneme zdarma, tak nikdo není moc proti. Spousta firem se ptá, zda je to opravdu zdarma, takže je uklidňujeme. Tam není důvod, proč by měli být pesimisté.

Naše zákaznická linka má nervy z ocele

Úskalí ale mohou nastat při samotném rozvozu. Vy to máte jak, rozvážíte jídlo sami pod hlavičkou Dáme Jídlo?

Většina restaurací má rozvoz vlastní, ale je tady pořád téměř 1 000 objednávek denně, které musí vyřídit naši kurýři. Objednávky neustále rostou a proto je potřeba navyšovat kapacity kurýrů.

U objednávek z restaurací, které rozváží samy, poskytujete taky garanci?

Ano, garanci spokojenosti dáváme ke každé objednávce. Pokud má restaurace vlastní rozvoz a něco neklapne, máme pro zákazníky nastavené kompenzace. Jestli se jedná o prokazatelnou chybu restaurace, zohledníme celkovou hodnotu kompenzace ve vyúčtování s restaurací.

Stěžují si lidi hodně?

V objemu, v jakém fungujeme, se občas stížnost objeví. Nejhorší je ale hladový zákazník, který nedostane svoji objednávku. 🙂 Lidé na naší zákaznické lince musí mít nervy z ocele a řídit se heslem spokojený zákazník se vždycky vrátí. Musím říci, že to dělají skvěle.

Kolik máte pod sebou na tu firemní klientelu lidí?

Aktuálně na tom pracuji sám, ale v nejbližší době budu hledat někoho na výpomoc. Budeme spouštět Brno, takže toho bude spousta na vyřizování, a moje průměrná pracovní doba je už teď kolem 10 hodin. Potom jsou v plánu také Pardubice a Liberec. Ten segment má obecně obrovský potenciál a chci jej rozjet naplno.

Teď jsme získali Křišťálovou lupu. To je motivace nepolevit

Stíháte u toho všeho také relaxovat? Máte víkendy?

Víkendy si ještě zachovávám, neruším je prací. Jasně, třeba si přečtu e-maily, ale neodpovídám na ně, místo toho raději vyrazím na výlet a do přírody. Přes týden si čas na relax taky najdu, občas odejdu v 6 hodin z práce a máme nějaké plány s přítelkyní, jdu cvičit nebo s kamarády na pivo.

Když chodíte do restaurací ve volném čase a ne pracovně, jakou kuchyni upřednostňujete?

Snažím si vařit doma, ale když jdu, tak na thajskou, českou nebo burgery. 🙂

Ještě by to chtělo nějakou závěrečnou tečku. Jste hodně motivovaný, proto se chci zeptat, co pro vás práce znamená? Co vás žene dál?

Žene mě dál ta práce samotná. Stále se mám co učit; od šéfa, od kolegů a i v rámci projektu samotného. Teď jsme získali Křišťálovou lupu, tak i tohle je samo o sobě motivace. Jsem opravdu rád, že mohu být součástí týmu Dáme Jídlo.

Hledáte práci nejen na obchodní pozici v dynamické společnosti Dáme jídlo? Zkuste se podívat do sekce práce Dáme jídlo, co je k mání.

Text: Pavla Lokajová

© 2024 imper.cz