Dagmar Makovská, COO LIGS University: „Zájem o titul MBA je stále vysoký, z Prahy oslovujeme celý svět“

19. Duben 2017

Podle nás má Dagmar Makovská práci snů. Je Chief Operations Officer (COO) americké LIGS University, která umožňuje vzdělávat se a získávat tituly MBA nebo PhD on-line v českém, anglickém a slovenském jazyce – a to díky přednáškám a webinářům od předních zahraničních i českých lektorů ze světa businessu a veškeré podpoře přes internet. Díky své práci se už několikrát podívala na Havaj, kde má alma mater sídlo, její diář je napěchovaný jednou zajímavou schůzkou za druhou. Jaké to je z Česka zakládat v USA univerzitu na zelené louce? Před jakými obchodními výzvami stojí? Co radí své 17leté dceři, aby ve světě uspěla?

IMG_1859

  • Dagmar Makovská, 41 let
  • Pozice: Chief Operations Officer (COO) americké LIGS University založené v roce 2006. Jedná se o moderní univerzitu se sídlem na Havaji spojující efektivní metody a inovativní přístupy amerického a evropského vzdělávání.
  • Dáše trvalo 4 roky, než se vypracovala na post COO. Předtím působila v HR, prokázala ale oddanost projektu. „Práce je pro mě hodně důležitá, je mým koníčkem, neberu ji jako ztrátu času, kterou si musím odbýt.“ Ráno začíná v 8 hodin a končí pozdě večer, cítí se však naplněná. „Zvládám worklife balance i péči o rodinu.“
  • „Prodávat kvalitní MBA studium do Česka a zahraničí je neuvěřitelně obohacující činnost. Chtě nechtě se neustále vzděláváte, jste obklopeni top lidmi z businessu.“

Zajímá vás víc? Umíte anglicky? Sejděte se s Dášou osobně a zjistěte, jak se zapojit:

[leads_ id=“99601″]

hledáme obchodníka

 

Jak založit univerzitu v USA? Stačí 5 kroků

Dášo, jak se stane, že si Češi založí univerzitu ve Státech? Co si musím připravit, když mám podobný plán?

Abych to uvedla na pravou míru, LIGS University vznikla v roce 2006 tady v Česku, rychle jsme ale hledali možnosti, co dál. Chtěli jsme jít do světa, což můžete udělat dvěma způsoby:

1. Jako český subjekt navážete spolupráci se zahraniční univerzitou, která pak vydává diplomy a tituly vašim studentům. Je to jednodušší, nevýhodou však je, že jste svázáni často velmi rigidními pravidly.

2. Druhá možnost je založit zahraniční univerzitu. Tak jsme to udělali my, a ač jsme vznikli v Česku, dnes jsme plnohodnotnou americkou univerzitou se sídlem v Honolulu na Havaji.

hledáme obchodníka

3. Pokud se do toho pustíte, připravte si dobrý network – univerzitu nebo jakoukoli firmu nezaložíte bez podpory klíčových osob-rezidentů na místě. Hned na začátku jsme měli americký tým a náš zakladatel Pavel Makovský tam trávil většinu času.

4. Informujte se o veškeré nutné administrativě, jaké legální dokumenty potřebujete. Musíte plnit všechny požadavky a regulace federálních úřadů i zákony státu Hawaii. Například oblast vysokoškolského vzdělávání je regulována a kontrolována podle samostatného zákona a naplnění zákona vyžaduje mnoho podmínek.

5. Následně se propojujete s experty z praxe, vytváříte osnovy, přijímáte studenty. Jelikož nabízíme MBA program, nemáme klasické akademiky, ale ekonomy, šéfy velkých firem a další odborníky. Nyní spolupracujeme s 90 tutory (lektory). U doktorských programů PhD a DBA jsou tutoři a školitelé odborníci z praxe i z akademické oblasti.

dagmar
Do Honolulu se díky své práci podívala několikrát. „Lépe se mi tam pracuje v tom smyslu, že Američané jsou vstřícní, komunikativní, otevření a pozitivní. A navíc počasí je skvělé a stabilní.“ Na Prahu ale nedá dopustit a odjíždí jen pod podmínkou, že se sem vrátí.

„Naše vize je do roku 2020 získat nejprestižnější americkou akreditaci. Zrovna jsme o ni zažádali“

Jak ty první 3 roky vypadaly? S čím jste bojovali na cizí půdě?

V Americe to funguje naopak než v České republice. V ČR musíte nejdříve získat akreditaci a teprve potom můžete začít fungovat. V Americe založíte společnost či školu dle jejich práva a zákonů,  musíte si něco odžít, mít historii a až po nějaké době, kdy prokážete, že splňujete všechna kritéria – počty studentů a absolventů, systémy a mnoho dalšího – můžete zažádat o akreditaci uznávanou americkým ministerstvem školství.

Americký systém považuji za lepší, neboť se akredituje skutečný stav školy, má přínos pro studenty a ne jako v Česku jen sliby a skutečnost pak bývá často jiná, což není pro studenty tak příznivé, jako v USA. My jsme teď ve fázi, kdy jsme podali žádost o akreditaci uznávanou americkým ministerstvem školství, tedy nejvyšší možnou uznávanou akreditaci. Naší akreditační asociací je WASC Senior College and University Commission a skvělou zprávou je, že jsme před pár dny obdrželi zprávu o našem úspěchu. Jsme přijati do akreditačního procesu, což bylo samo o sobě velmi náročné a příprava trvala dlouhou dobu.

ba-1
Když akreditaci od americké vlády dostanou, zvýší se prestiž LIGS University po celém světě. „To, že zatím nejsme akreditovaná škola pod ministerstvem školství USA, neznamená, že nejsme funkční. Jsme regulováni speciálním zákonem státu Hawaii a jsme držiteli mezinárodní akreditace ASIC. Akreditace uznávaná ministerstvem školství USA je nicméně dalším potvrzením prestiže a kvality a celý akreditační proces trvá další tři roky,“ prozrazuje Dáša plány do 2020.
IMG_1759
LIGS University má více než 600 aktivních studentů ze 40 zemí světa. „Máme studenty z České republiky, ze Slovenska, pak z Ameriky, Asie, z Afriky, ze zemí západní Evropy. Připravujeme nový web, kde bude mapa, odkud všude naši studenti jsou,“ doplňuje s úsměvem Dagmar.

„Spolupracujeme s 90 business tutory z celého světa“

Když se přihlásím ke studiu na LIGS University, kdo mě bude mít na starost? Kdo mě bude učit?

U nás jsou to tutoři, externí spolupracovníci – lidé, kteří pracují na manažerských pozicích, koučové, konzultanti, poradci. K výuce buď pracují, nebo zároveň učí i na jiných školách.

ba-12
„Naše ideální představa je, že student bude mít 24 hodinovou podporu a možnost studovat ve svém rodném jazyce, aby pro něj bylo studium maximálně přínosné. Když bude u nás noc, tak se o studenty budou starat na Havaji a naopak. On-line studovat lze kdykoliv, odkudkoliv, potřebujete jen PC, tablet či telefon a internet.“

On-line výuka zní lákavě, šetří čas, propojuje celý svět. Spousta ambiciózních lidí si ale platí MBA právě proto, aby se aktivně vídávali s lidmi, vytvořili si network vazby, ze kterých čerpají celý život…

To je z mého pohledu jediná nevýhoda, že při on-line studiu chybí osobní kontakt. Snažíme se to kompenzovat variantou Executive MBA, která kombinuje digitální výuku s osobním setkáváním, sdílením zkušeností, diskusemi. Každá forma má svoje. Je spousta lidí, kteří nechtějí jít s kůží na trh, nechtějí se osobně potkávat a jsou spokojení, že studují, kdy oni sami chtějí a mohou. A s dalšími studenty se setkávají a diskutují v rámci webinářů a studentského informačního systému.

ba-11
Existují alespoň nějaká on-line fóra? „Pro studenty pořádáme webináře, kde se diskutuje na různá témata, sdílí zkušenosti, myšlenky. Trvají obvykle dvě hodiny a pořizujeme z nich i záznam, takže se na ně studenti můžou podívat zpětně. Tím alespoň částečně nahrazujeme chybějící osobní kontakt.“

„Na Youtube najdete inspiraci, nikoli vzdělání a expertízu. MBA nabízí ucelený pohled“

Z obchodního hlediska – inovativní produkt, ale dlouhý sales proces , který je navíc hodně závislý na vnitřním rozpoložení člověka. Rozhodnutí „jo, teď je čas“ může ztrát třeba půl roku, rok.

Rozhodovací proces lidí je dlouhý. Je to závazek finanční, časový. Málokdy se stane, že vám zájemce zavolá, že chce studovat a do týdne začne – může se to stát, ale je to spíše ojedinělé.

Myslím si, že MBA je o tom, že se jedná o ucelené komplexní vzdělání, na internetu jsou střípky, kousky. A navíc u nás mají studenti osobní podporu, možnost konzultovat s tutory a dalšími pracovníky LIGS University.

Levný ale není. 

Konečná cena programu Interactive Online MBA je 114 500 Kč. Cena odpovídá kvalitě studia a přínosu, který student získá. Pokud student / absolvent využije, co se naučil, investice se mu velmi viditelně brzy vrátí.

ba-5
Dáša nekáže vodu a pije víno – sama loni dokončila MBA studium obor Management. „Dalo mi to hodně, nejen kontakty. Studium samotné mi otevřelo oči, probíráte problémy uvnitř firem, sdílíte a uvědomíte si, že všude jsou problémy a také řešení. Navíc se mi teď daleko lépe se zájemci mluví, když jsem si vše prožila na vlastní kůži a poznala přínos studia.“

„Má práce je challenge a svým způsobem zábava“

Jak studenty lovíte a pracujete s nimi?

Cest, jak se dostáváme ke kontaktům, je několik – marketing na Google a sociálních sítích, webináře zdarma, články apod. Dále funguje doporučení, které začalo až po nějaké době, kdy jsme měli první absolventy. Další způsob je aktivní oslovování přes sociální sítě, networking, osobně. Určitou část schůzek nám navolává call centrum a schůzky realizují sami obchodníci, jejichž tým aktuálně rozšiřujeme.

V čem je práce obchodníka výzvou?  

Těžké je vcítění se do různých kultur a národů, budete komunikovat s Čechem v češtině, s někým z Ameriky v angličtině, s někým z Afriky v „jejich“ angličtině. Každý reaguje jinak. Obchodník získá zkušenosti s jinými kulturami a kontakty po celém světě.

ba-9
Jak na klienty z různých kultur? „Třeba Čech potřebuje fakta, porovnává s konkurencí, hledá výhody, chce slevy, je to jiný přístup, než se rozhodne. Naopak Slováci jsou více empatičtí, chtějí se dozvědět více o tom, co jim to dá. Když už se Slovák přihlásí, tak se ve většině případů rozhodne, že do toho půjde. Češi studium odkládají.“

„Dceři říkám, že má hlavně cestovat, sbírat zkušenosti a u toho studovat“

V čem jste se za 4 roky ředitelování zlepšila?

Nejtěžší je pro mě večer, když dojdu domů, „vypnout“ hlavu… To jsem se musela naučit. Jinak bych nad prací přemýšlela pořád, baví mě to. 🙂 Určitě jsem si také potvrdila neustálou potřebu rozvíjet se. Není to jen o titulu, ten má dnes v českém prostředí skoro každý. Titul je prestiž, ale neznamená to, že jste dobrý manažer/pracovník, jen proto, že ho máte. Praxe je nezaplatitelná, neocenitelná a strašně důležitá. To říkám také své 17leté dceři, že má hlavně cestovat, sbírat zkušenosti, získávat praxi a přitom studovat.

ba-14
Jak to teď vypadá v obchodním oddělení? „V současné době máme dva obchodníky na HPP. Pak další externí, kteří mají svůj byznys a oslovují stejnou cílovou skupinu. A v neposlední řadě jsou nejefektivnější obchodníci naši studenti a absolventi, kteří nás doporučují, neboť byli se studiem a hlavně jeho praktickými výsledky spokojeni a studium jim pomohlo v jejich profesích a kariérách.“

[leads_ id=“99601″]

 

Foto: Lucie Levá a archiv Dagmar Makovské

© 2024 imper.cz