Moderní obchod s Davidem Kolářem #5: Jak mít 100 schůzek během jedné hodiny odkudkoliv na světě?

11. Září 2016

Už víte téměř vše. Jak si správně určit zákazníka, jak ho moderně oslovit díky virtuálním obchodníkům a jak získat teplé leady díky leadovému webu, který za vás pracuje 24 hodin denně. Zkuste si nyní představit obchod v té nejmodernější podobě. Nemusíte za každým zákazníkem jezdit zvlášť. Jak to uděláte? Pozvete je všechny do jedné virtuální místnosti a uděláte hromadnou online schůzku.

david5

hledáme obchodníka

Pojďme se na to sejít a společně ztratit 60 hodin

To jsme my, česká mentalita. Jelikož žijeme v malé zemi, jsme zvyklí kvůli každé schůzce sednout do auta a vyrazit na setkání, kde řešíme často věc, která by se dala předat i jinak. A moje otázka zní: Spočítali jste si někdy, kolik času strávíte v autě nebo jiném dopravním prostředku přejezdy mezi naprosto neefektivními schůzkami? Nebo kolik času vám zabere to, když si domluvíte první schůzku a klient na ni nedorazí? Pojďme se na to podívat v rámci čísel u průměrného obchodníka v oblasti zprostředkování služeb. Člověka, který denně objede 4 klienty s první schůzkou:

vystrizek

Měsíčně strávím 40 hodin přejezdy ze schůzky na schůzku, a to počítám pouze 30 minut, pokud obchoduji v rámci svého města. Pokud mám 25% úspěšnost obchodu, je 60 hodin strávených na prvních schůzkách naprosto zbytečných, protože z nich nevypadne žádný obchod.

Pozvěte své „leady“ na hromadnou online schůzku

A co kdybyste klienty, se kterými půjdete uzavřít obchod na druhou schůzku, zobchodovali hromadně ve virtuální místnosti? Na webináři, kde jim představíte svůj produkt, a teprve potom se skutečnými zájemci absolvujete osobní/Skype setkání? Pojďme se podívat na fakta, která řeknou více než slova:

2

Pokud dobře počítáte, můžete vidět více než 100% nárůst počtu klientů. Ze 120 hodin strávených na cestách a prvních schůzkách se stává hodin 28! Náklady na získání jednoho zákazníka jste tímto snížili na 24 000 Kč měsíčně. Další 4 000 Kč měsíčně investujete do Facebooku na získání leadů. A hlavně toho času, který jste konečně získali! Co s ním? Vytvářejte neustále kvalitní obsah na svůj leadový web a blog a vzdělávejte své zákazníky.

TIP: Na „kafe“ choďte jen si těmi, co peníze utrácejí a neříkají pořád dokola to samé „Pojďme se na to sejít!“.

 

„Cestuji po Asii a vidím, jak tyto nástroje

boří hranice a dávají nám obchodníkům

časovou nezávislost“

 

Co to je ten webinář a jak na něj?

Webinář. Ve světě naprosto normální nástroj, jak co nejefektivněji představit službu nebo produkt naprosto všem, ať už jsou kdekoli na světě! Pokud obchodujete v Česku, neomezujte se pouze na svou regionální působnost. Vylezte z krabičky a pusťte se do toho ve velkém. Jedná se o virtuální místnost, kterou můžete mít i zdarma pomocí služby Hangouts on air nebo si zaplatit profesionálnější řešení jako je Webinarjam, Getresponse, Gotowebinar a mnoho dalších. Následně své leady pozvěte ve stejný den a hodinu do této „místnosti“ (tj. zašlete jim jeden a ten samý odkaz) a uspořádejte pro ně hromadnou schůzku třeba z pohodlí kanceláře nebo domova.

button-webinar-z-bali

Je mi jasné, co vás teď napadá: „No jo, ale to pro moje klienty není a já to nezvládnu technicky.“ Funguje to naprosto v každé oboru. Cestuji po Asii a vidím, jak tyto nástroje boří hranice a dávají nám obchodníkům časovou nezávislost. A k tomu, že to technicky nezvládnete? Youtube univerzita je plná how-to návodů, tak přehoďte své myšlení a pusťte se do práce!

Na co se můžete těšit příští pondělí?

Světem obchodu a akvizice vládne obsahový marketing. Ukážu vám, jak tvořit obsah, který z vás udělá autoritu v oboru, od které budou chtít lidé nakupovat.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na Facebooku a podpořte nás v inovaci obchodu v Česku.

© 2024 imper.cz