12. Prosinec 2016
V prodeji energetiky dbají především na profesionální přístup a budování rovného obchodního vztahu se zákazníky. I díky tomu se k Rangeru jejich zákazníci vrací a berou s sebou i svou rodinu a přátele. V obchodních týmech dochází až k nezvykle nízké fluktuaci zaměstnanců, a tak po vzoru nejlepších sportovních celků, které sází na osvědčenou sestavu, i společnost Ranger kráčí za úspěchem.
- Anton Krejčí vede desetičlenný obchodní tým v olomoucké pobočce Rangeru.
- Hlavní úkolem je prodej energetických služeb
- Ranger hledá obchodníky v Čechách i v Brně.
- Symbolem společnosti je majestátní nosorožec, cílevědomé a ambiciózní zvíře.
[leads_ id=“95340″]
V čem spočívá vaše práce pro Ranger?
Vedu obchodní tým o zhruba deseti lidech v olomoucké pobočce Rangeru. Velká většina mých svěřenců se v energetice pohybuje již delší dobu a my se snažíme je neustále rozvíjet, aby je tato práce naplňovala. Tím se nám celkem daří zamezit vysoké fluktuaci zaměstnanců, která je v tomto oboru poměrně obvyklá. Máme tu ale pochopitelně i několik nováčků.
Po našich obchodnících požadujeme profesionální přístup
Do svých týmů hledáte motivované obchodníky, co jim ale právě vy můžete nabídnout?
Našim obchodníkům nabízíme stabilní pracovní místo ve stabilním týmu, který se mění jen zřídka, na čemž si zakládáme. Kromě jasně rozvrženého kariérního plánu také sympatické výdělky.
Mohl byste stručně popsat, jak u vás probíhá celý proces od prvního hovoru klientovi až po případný podpis smlouvy?
Máme určitou databázi klientů, o kterou se staráme a obhospodařujeme ji. Každý obchodník si pak své portfolio rozšiřuje sám, a to většinou na základě referencí, například mezi rodinnými příslušníky daného zákazníka a tak dále.
Čím vším by měl člověk disponovat, aby měl šanci získat místo u vás ve firmě?
Kromě komunikace, která je u každého obchodníka na prvním místě, by měl ovládat profesionální přístup k práci a ctít etický kodex. Snažíme se především o navázání dobrých obchodních vztahů se zákazníky, pokud toto některý z našich obchodníků nebude ctít, tak to nemůže fungovat.
Stále volám, abych šel svému týmu příkladem
Jaká úskalí skýtá práce obchodníka v odvětví energií?
Asi jako v každém odvětví obchodu je to určitá míra negativity zákazníků. Obchodník musí i tady počítat s tím, že ho nějaké procento lidí odmítne.
Vy sám i při vedení týmu stále získáváte nové zákazníky voláním. Co vás k tomu motivuje?
Snažím se denně aktivně volat lidem, abych si udržoval povědomí o trhu. A tak když se některý z mých obchodníků vymlouvá na to, že v daném měsíci lidi moc kupovat nechtějí, tak vím, že se třeba jen vymlouvá. Myslím si, že tímto jdu zároveň dobrým příkladem celému svému týmu a jsem pro ně skvělou motivací.
Jak je pozice obchodníka řešená finančně? Na kolik si u vás schopný obchodník může přijít?
Průměr z deseti aktivních obchodníků na naší pobočce mi po výpočtu vycházel nějakých 35 tisíc korun za měsíc, což si myslím, že není úplně málo. V tomto případě se jedná o průměr vzhledem k výkonu všech deseti obchodníků. Někteří si vydělali přes padesát, jiní zase méně, protože jsem do tohoto měsíce započítával i slečnu, která po tříleté spolupráci s námi nastoupila v polovině měsíce na mateřskou, po které se zase vrátí, nebo také nováčky. Můžeme ale říct, že si u nás může obchodník přijít na pěkné peníze.
Symbolem Rangeru je nosorožec a vaši kolegové na vás prozradili, že v Olomouci máte jednoho takového přímo na recepci. Co pro vás toto zvíře symbolizuje?
Nosorožec je známý tím, že nevidí do stran. Cíl, který si stanoví, je pro něj všechno a upíná se pouze k němu. Tak se snažíme fungovat i my.
Nebývá zvykem, že ve větších firmách nedochází k příliš časté fluktuaci manažerů. Jak to děláte, že si v Rangeru udržujete většinou stabilní týmy?
Takhle to u nás funguje od roku 2015. Na začátku roku mi došlo, že když jsem v minulosti nechal celý tým běžet tak nějak samovolně, nedosahoval optimálních výsledků. Náš klíč, který nám už dva roky funguje, je tedy v tom, že se naplno věnuji obchodnímu týmu, snažím se ho motivovat a vést ho za naším společným cílem. Třikrát za rok se účastníme teambuildingových akcí spojených s různými školeními, a tak udržujeme i uvnitř týmu dobrou partu.
Víte, v jakých regionech se vám daří nejvíce, a kde vás naopak „tlačí bota“?
Nejstabilnější týmy máme v oblasti Severní a Střední Moravy. Rozšířit týmy bychom chtěli určitě v Brně i celkově v Čechách.
[leads_ id=“95340″]
Foto: Petr Klempa