ANKETA: Přímý prodej – jakými cestami získávají firmy nové obchodníky?

23. 2. 2016 +

Obchod

Na podzim loňského roku jsme v magazínu BusinessAnimals.cz psali o tom, že se v ČR přímému prodeji daří a počet lidí, kteří se tomuto typu podnikání věnují, stále roste. Zajímalo nás proto, jak aktivní jsou samotné firmy při hledání nových prodejců. Objevují se při náboru nějaké nové trendy, nebo jsou firmy spíše konzervativní a drží se tradičních metod? Odpovědi se dozvíte v naší anketě.

anketa_obrazek

Eva Roudnická, tisková mluvčí, Broker Consulting

Eva_Roudnická

Ve světě obchodu hraje lidský kapitál hlavní roli. Kdo v dnešní době umí získávat nové spolupracovníky, ten má na trhu převahu. V Broker Consulting získáváme nové spolupracovníky především přes osobní doporučení. Je to velmi přirozený proces s vysokou pravděpodobností úspěchu. Naší novou velkou devizou, a to i z pohledu získávání obchodníků, jsou franšízové pobočky OK POINT, které skýtají nové lákavé možnosti nejen pro potenciální klienty, ale i potenciální spolupracovníky.

Filip Moravec, Corporate Affairs Manager, Amway Czech Republic and Slovakia

Filip_Moravec

Získávání nových partnerů je nedílnou součástí našeho obchodního modelu. Každý náš vlastník podnikání Amway má možnost nejen prodávat výrobky, ale také zapojovat další prodejce do své sítě. Snažíme se tedy především podporovat vzdělávání a motivaci našich obchodních partnerů v obchodních a komunikačních dovednostech, ale samozřejmě také v produktové oblasti. Zakládáme si na tom, že možnost stát se vlastníkem podnikání Amway je otevřená pro každého bez jakýchkoli rozdílů. Díky rozvoji aplikací a internetu se naši obchodní partneři stále více stávají znalci a propagátory výrobků, které představují zákazníkům. Naše společnost však zároveň dbá na dodržování etického kodexu, který je společný pro všechny členy evropské i české Asociace osobního prodeje.

Hana Ženíšková, Marketing Manager, Oriflame

Hana_Ženíšková

Jednoznačným trendem je online komunikace a sociální média. Stále fungují „domácí párty“, ale pokud chceme zapojit více mladých, musíme je oslovit tam, kde jsou nejčastěji. MLM je založený na osobním doporučení a setkávání, první kontakt se ale posunul od klasického „přítel příteli“ k rychlejší komunikaci, kterou nám dnešní média nabízejí. Představení portfolia a celého konceptu Oriflame se následně uskuteční na osobní schůzce, což je podstatné. A nemluvím zde jen o FB, který je nejvíce rozšířený, pracujeme i s YouTube a Instagramem, abychom ukázali trendy, produkty a obchodní příležitost. Máme úžasné příklady našich manažerů a directorů, kteří sdílejí své zkušenosti, úspěchy a inspirace, ať už pomocí fotografií nebo videí, což je nejlepší cesta, jak nováčkům ukázat, o čem Oriflame je.

Gabriela Kudrnová, ředitelka HR a vzdělávání, Partners

Gabriela_Kudrnová

Nové spolupracovníky jsme vždy hledali hlavně cestou doporučení. Podle našich zkušeností je to metoda, která fungovala, funguje a vždy bude fungovat nejlépe. A navíc díky této cestě najdete ty správné schopné lidi, které potřebujeme. Případné využití inzerátů a jiných podobných forem náboru využíváme nanejvýš jako doplněk, nejedná se o hlavní zdroj získávání nových schopných lidí.

Lucie Záleská, Sales National Director CEE Czech Republic, Slovakia & Poland, PartyLite

Lucie_Záleská

Kde vyhledáváme nové poradkyně/poradce? My jako společnost je nevyhledáváme, ale získávají je poradkyně/poradci PartyLite všude kolem sebe. Jednoduše řečeno nabízejí příležitost, k čemuž je motivuje náš marketingový plán. Nejčastěji se našimi poradkyněmi stávají dámy, které jsou našimi zákaznicemi, mají skvělé zkušenosti s výrobky PartyLite a chtějí si výrobky objednávat levněji. Dále se u nás registrují dámy, které hledají přivýdělek do rodinného rozpočtu, a pak jsou tu dámy, které se registrují, jelikož si chtějí budovat kariéru u PartyLite.