Akvizičních obchodníků je jako šafránu. Jak obchodní proces vylepšit, abyste nové už nemuseli hledat?

09. Květen 2022

Nemáte akviziční obchodníky? A co když je vlastně nepotřebujete? Hledání dobrých obchodníků je věčným tématem B2B firem. Náborové inzeráty na obchodníky mají své trvalé místo na náborových stránkách a pracovních portálech, protože dobrého obchodníka by málokdo odmítl.

Jenže na trhu jich není tolik. Vnímám trend doby tak, že opravdový akviziční obchod už chce dělat málokdo. Málokdo chce volat do firem na studeno a budovat obchodní vztah od nuly. Obchodníci dnes chtějí rovnou svůj klientský kmen, o který se budou starat a rozvíjet vztahy už nějak vytvořené. Chtějí více farmařit než lovit.

A lovci potřebují pro svou práci podmínky a nástroje. A těmi už dnes není jen počítač, telefon, auto a multisportka, ale i datové nástroje typu chytré databáze Merk nebo webové aplikace Leady, které obchodníkům pomáhají při obchodním procesu být maximálně efektivní.

hledáme obchodníka

Když nábor nefunguje, zkuste to jinak

Jak to ale udělat, pokud obchodníky nemůžete do své společnosti z nějakého důvodu dostat? Možná pro ně není přitažlivý váš produkt, služba, provizní plán nebo cílová skupina, kterou by oslovovali. Co kdyby dovedl akviziční obchod dělat i projekťák nebo account? Co kdyby byla akvizice tak připravená, že by firmu zvládl oslovit téměř každý s jednoduchým call skriptem?

Běžný obchodní proces, kde je potřeba obchodník s nastavením lovce, vyžaduje určitý skill, umět se dostat přes obecná čísla recepcí a asistentek k rozhodující osobě. A žádná legální databáze vám telefonní čísla na rozhodující osoby neposkytne. Kvůli GDPR to jednoduše není možné.

K akvizici se dá využít i LinkedIn, který je velmi mocný nástroj, ale tam je potřeba počkat, až si vás prospekt přidá do okruhu spojení a pak je klíčové tvořit obsah a hlídat interakce pro správný čas oslovení. Je to skvělá cesta, ale ne každému je pohodlná. A kdekomu se také stává, že si nás někdo přidá a obratem nám něco prodává. Není to příjemné a míra odmítnutí je zde podobná jako při studeném volání.

Zapojte do obchodního procesu chytré nástroje

Při práci s Leady, tedy aplikací, jež poskytuje data o společnostech, které vyhledávají informace o vaší firmě na vašem webu, je ten proces o dost jiný. Snazší. Přímočařejší. Tím, že telefonista nevolá na studeno, ale na základě již projeveného zájmu z dané firmy, se při akvizičním hovoru mění pravidla hry. Neprosíme totiž o propojení, abychom někomu něco prodali, ale voláme zpět na zájem a chceme spojit s oddělením nebo člověkem, který má naši oblast na starosti.

Tak se dostáváme na ucho člověka v dané firmě, se kterým potřebujeme mluvit, abychom ověřili zda-li je to pro ně opravdu aktuální téma, nehledě na to, kdo z dané firmy váš web navštívil. Takže se nesnažíme dohonit toho, kdo klikl, ale využíváme informace o firemní návštěvě k tomu, abychom se dostali ve firmě tam, kam potřebujeme. A funguje to báječně.

Není totiž téměř možné, aby obchodníka někdo odmítl, protože volá zpátky na projevený zájem z dané firmy. A to, že to funguje potvrzují tisíce klientů, kteří Leady ČR a na Slovensku využívají. Učí se s nástrojem pracovat a pohodlně se dostávat do firem, což zvládne i ten, kdo běžně obchodní spolupráce aktivně neotvírá.

A tím se dostávám k tomu, proč mohou práci akvizičního obchodníka zvládnout i projekťáci nebo accounti. Akvizice s Leady.cz je tak pohodlná, že ji zvládne i ten, co se běžně telefonu bojí. Bojí se totiž především odmítnutí a to se v tomto případě děje jen velmi výjimečně, protože máme velmi dobrý důvod, proč do dané firmy voláme. Na základě jejich návštěvy našeho webu.

Leady je možné vyzkoušet bezplatně a nezávazně na 2 týdny i na vašem webu a tak to určitě vyzkoušejte a možná už nebudete potřebovat honit lovce, ale pro akvizici postačí aktivní farmáři.

© 2024 imper.cz