Agentura Czech Promotion roste a nabírá další obchodníky. Budete jedním z nich?

02. Červenec 2022

Marketingová agentura CZECH PROMOTION působí na českém trhu již od roku 2006. V loňském roce dosáhla skupina svého historicky nejvyššího obratu přes půl miliardy korun. Růst očekává také letos – i proto nabírá nové pracovníky a chystá rozšíření kancelářských prostor svého sídla na pražském Karlíně o více než 1000 metrů čtverečních. Součástí full-service agentury jsou i specialisté na obchod. Jak probíhá den obchodního zástupce, v čem klientům umí pomoci nebo jaké benefity CZECH PROMOTION obchodním manažerům nabízí, jsme si povídali s Davidem Hlávkou, který má na starosti vedení jednoho z obchodních týmů agentury.

„Profíci na poli pragmatického marketingu. Parta fajn lidí a taky slušná banda odborníků. Práce nás baví.I tom se dočteme na webových stránkách agentury CZECH PROMOTION. Proč by si měl klient vybrat na marketing zrovna vaši agenturu?

Myslím, že ty vámi citované věty to vystihují přesně. Zakládáme si na otevřených vztazích s klienty. Nabízíme jim komplexní služby v marketingu od strategie a kreativy, přes reklamní kampaně, branding a design, online kampaně až třeba po in-store. To s sebou nese potřebu velkého týmu specialistů, kteří jsou ve své disciplíně špička. A protože jsou lidé to nejcennější, chceme, aby se u nás cítili co nejvíce spokojeně.

V agentuře máte na starost vedení obchodního týmu. Jak to celé funguje?

Jedna věc je řízení obchodu, odpovědnost za funkční obchodní strategii a aby to dávalo smysl ekonomicky. Pak je to péče o lidi, své kolegy. To je, myslím, přinejmenším stejně důležité. Mít spokojené spolupracovníky, aby byli vytížení, ale ne přetížení, aby se do práce každý den těšili. Snad se mi to daří, ale nejlepší je se jich zeptat napřímo. Stavit se u nás v Karlíně může každý, dveře máme otevřené 🙂.

Jak vypadá běžný den obchodníka v CZECH PROMOTION? Telefon vždy po ruce, cestování za klienty po republice, interní porady nebo je to úplně jinak?

Řekl bych, že od všeho trochu, a spíše než den, raději přiblížím celý týden. Pondělí patří pravidelně poradám s jednotlivými týmy a kolegy, se kterými obchodník v agentuře spolupracuje. Jde o porady obchodu, s produkcí a projektovou poradu. Úterý až pátek se obchodník věnuje zejména akvizicím a s tím souvisejícími činnostmi. Akviziční schůzky u klientů by měl obchodní absolvovat alespoň třikrát týdně. Proaktivita se také očekává v případě oslovování nových klientů, těch by měl obchodník realizovat nejméně dvacet pět týdně. Průběžně svůj čas tráví také administrativou jako jsou vyřizování e-mailů, aktualizace dat CRM systému, přípravou nabídek pro klienty nebo zapojením do koordinačních schůzek na již probíhajících zakázkách. Nepočítám-li telefon a e-mailing, tak je základním nástrojem jsou interní CRM systémy pro řízení obchodních případů a pro správu a řízení zakázek.

Co by podle vás měl splňovat ideální obchodník či obchodnice?

Obchodník tělem a duší – zní to jako obchodnické klišé, ale praxe mi to neustále potvrzuje. Jako zavedená agentura obecně hledáme do obchodního týmu kolegy a kolegyně, kteří mají s akvizicemi již nějaké zkušenosti a za sebou i prokazatelné výsledky. Každého nově příchozího ale důkladně zaškolíme, a zejména právě na začátku jeho kariéry u nás jsme mu v maximální možné míře nápomocni. Jak už jsem uvedl, obchodník by měl většinu svého času strávit akviziční činností. Ideálnímu obchodníkovi by také neměly chybět vlastnosti jako jsou pečlivost důslednost a měl by mít i organizační schopnosti.

A co byste pro změnu vy nabídl zájemcům o práci v obchodho teamu, aby bylo jejich přáním v CZECH PROMOTION pracovat?

Není toho málo, ale za sebe bych vyzdvihnul především interní vzdělávání, kariérní růst, otevřené a dlouhodobé vztahy s klienty, kolektiv lidí, který za vámi stojí, i když zrovna nemáte svůj den. Přestože je nás celkem již přes osmdesát, stále u nás vládne rodinná atmosféra. Mimochodem, není žádnou výjimkou, že kolegové obchodníci u nás pracují přes deset i více let a stále je to baví.

Poslední dva roky byly poznamenány koronavirovou pandemií, nyní se nejen Česko potýká s ekonomickými výzvami. Jak se to podepisuje na obchodu – změnilo se něco ve vašem oboru?

Krize je příležitost. Myslím, že takto to vnímáme v agentuře všichni a říkáme to i klientům. A i když každá krize poznamená některé segmenty byznysu, jiným se pro změnu otevřou nové možnosti. Stačí pak jen pozorně sledovat co se na trhu děje a ve správnou chvíli se proaktivně přihlásit s tím, že klientovi dokážeme s jeho podnikáním pomoci ještě k lepším výsledkům. Pokud bych měl zmínit alespoň jeden segment, u kterého vidíme v poslední době větší rostoucí trend zájmu o naše služby, je to e-commerce.

A jaké pracovní plány do budoucna máte v CZECH PROMOTION vy osobně?

Agentura má stále kam růst a rozvíjet se, jak do šíře nabízených služeb, tak i jejich kvality. Jsem zkrátka rád, že k tomu spolu s ostatními můžu přispět. Zároveň mi to dává příležitost a možnosti učit se stále novým věcem a poznávat inspirující lidi. A to není vůbec málo.

Děkujeme za rozhovor! Pokud vás David nalákal, rozhodně koukněte do naší sekce Pracovní příležitosti!

© 2024 imper.cz