Adam Jakishe: „Chtěl jsem vždy mít vlastní firmu, proto jsem začal podnikat už na střední škole“

13. 2. 2017 +

Rozhovory

Adam Jakishe je majitel firmy Areklama, která se zabývá full servisem v oblasti venkovní reklamy. Začínal od píky a vše si vybudoval vlastní pílí. Dnes firmám jako business partner radí a pomáhá, jak být vidět na obrovských venkovních plochách. Tramvaji, billboardu nebo fasádě domu. Jeho firma instalovala reklamní nápis třeba na nejvyšší budovu v Česku, brněnskou AZ Tower. A to je teprve něco v portfoliu obchodníka! Co slíbí, to dodrží. Má rád férové jednání. V současné době rozšiřuje svůj tým obchodníků.

adam jakishe

  • Adam Jakishe
  • Zakladatel a majitel Areklama, s.r.o.
  • Jak dosáhl toho, že vedl v poměrně brzkém věku úspěšnou firmu? „Jako mladý kluk jsem chodil na brigády, nikdy jsem kapesné neměl ani nechtěl. Měl jsem radost z toho, že si dokážu peníze vydělat sám, člověk si jich více váží, celkově získá přehled a naučí se tím hodně. Podnikat jsem začal už na střední škole, když mi bylo asi devatenáct. Business je o tom, že musíš neustále šlapat do pedálů a jet do kopce, musíš na sobě pořád pracovat a rozvíjet se.“
  • Prozradil nám fintu pro začínající podnikatele: „Prášky na nervy a strojek na vlasy, až vám začnou padat tak jako mně. (smích) Teď vážně. Je to hodně o aktivitě a efektivitě, o čase, kolik tomu člověk věnuje. Nejde to dělat stylem, že se ráno něco začne dělat, večer vypnu PC a mám čistou hlavu… Tak to prostě většinou nefunguje. Je důležité čas využívat efektivně, není to úplně sranda si to sám plánovat, organizovat a řešit.“
  • Začínal v Brně a teprve nedávno otevřel pobočku v Praze. Co ho k tomu vedlo? „Víceméně jsme chtěli být klientům víc nablízku, aby měli pocit komfortu a celé to dávalo větší a hlubší smysl.“ Nyní rozšiřuje svůj tým obchodníků v obou lokalitách, pokud máte na to dělat moderní sales v outdoor reklamě, ozvěte se Adamovi!

[leads_ id=”97412″]

  • Co rád dělá, aby nabral síly? „Mám to jednodušší v tom, že mě baví to, co dělám. V rámci koníčků mám rád motorky, auta, adrenalinové sporty, cestování a hudbu. Mám rád ježdění na okruhu i offroad, závody, výlety do hor na expedice mimo civilizaci. Člověk se tam vyřádí, občas potká i medvěda v lese.“ (smích)
  • Motto, kterým se řídí: „Říkám poučku, že když se chce, tak to jde, a co neumím, tak se naučím, aby to šlo. A hlavně je potřeba, dělat to s úsměvem, pak to jde všechno líp.“

„Jako malý kluk jsem kapesné neměl ani nechtěl. Dělalo mi radost, že umím peníze vydělat sám

Adame, otázka na tělo: Praha versus Brno? Kde je snažší dělat tento byznys, lze to srovnat?

Spoustu věcí řešíme u klientů, tzn. není potřeba, aby za námi sami jezdili. Kanceláře jsou o flexibilitě, když je potřeba něco řešit či doladit. Je těžké říct, co je těžší a jednodušší. Není to o tom kde, ale s kým.

adam jakishe 2

Jak těžké si v dnešní době získat a hlavně udržet si zákazníka?

V dnešní době téměř všichni ve všech oborech tlačí na cenu a předhání se v nejnižší nabídce. My se snažíme nabízet klientovi kvalitní službu, ne nízkou cenu, i když někdy to je potřeba. Když klient potřebuje poradit, tak se na nás může kdykoliv obrátit. Zakládáme si na dobrých vztazích a snažíme se pro ně udělat maximum. Je spousta firem, které naslibují hory doly a potom nejsou schopny realizace. Rádi jednáme na rovinu, snažíme se vymyslet a navrhnout nejoptimálnější řešení. To je pak zajímavější než nejnižší cena.

S čím konkrétně klientům pomáháte?

Nabízíme veškerou venkovní reklamu, od navigací na sloupech veřejného osvětlení přes MHD – tramvaje, autobusy, metro – billboardy, štíty na domech, mosty… Vše co klient vidí venku, tak jsme schopni zrealizovat. Primárně řešíme Českou republiku, ale dokážeme zrealizovat kampaně na Slovensku, Rakousku, Polsku i v jiných státech.

Funguje to u nás tak, že klientům plánujeme reklamní kampaně na míru. Tzn. klientovi vytvoříme kompletní nabídku ploch dle dostupnosti a období. Klient má k dispozici kompletní přehled toho, co je na trhu. V rámci našich služeb mu pomůžeme s grafikou, reklamu vyrobíme, namontujeme, pošleme fotodokumentaci z realizace. Děláme pro klienta full-servis, má vše na jednom místě, nemusí nic řešit, ušetří čas i peníze. Hlavně ví, na koho se může obrátit, umíme poradit i ve výběru, pokud by se mu hodilo něco jiného/lepšího – i to klienti oceňují, že máme dobrou znalost trhu – toho, co kde je – a umíme dobře naplánovat, aby kampaně byly efektivní.

adam jakishe 3

 

„Kvalita je u nás na prvním místě“

Co z toho všeho se nejlépe prodává?

Těžko říct. Řešíme věci kompletně, efektivní je, když se to správně namíchá. U klientů jsou oblíbené billboardy z důvodu ceny – jsou dostupnější, dále atypické štítové plochy, které jsou nepřehlédnutelné a klienti si je vybírají pro prestižní image reklamu.

Jaké trendy v oboru vnímáte? 

U venkovní reklamy to je trochu jiné v tom, že to není až tolik kreativní médium. Spousta klientů řeší atypické nástavby na reklamních plochách, osvětlení, pohybující se plochy atd. Je to o tom klientovi a o rozpočtu.

Když si klient vybere nějaké místo, že by tam chtěl mít reklamu, tak jste schopní ho pro něj získat?

Ano, pokud chtějí konkrétní plochu, tak nám stačí poslat fotku plochy a my se podíváme do naší databáze, zda plochu umíme zrealizovat dle dalších specifik.

Jaké klienty nejčastěji oslovujete?

Řešíme jak malé klienty typu „potraviny na růžku“, tak i nadnárodní velké firmy. Tím, že máme portfolio plošné, tak jsme schopni každému udělat přesnou nabídku na míru. Každý si u nás najde to, co potřebuje.

adam jakishe 4

 

„Obchodník u nás může říct, že díky němu visí reklamní nápis na AZ Tower, nejvyšší budově ČR

Vzpomenete si na svoji první kampaň?

Nevím, zda to byla úplně první, ale mezi prvními klienty, se kterými jsme spolupracovali, byla firma VEKRA Okna, v té době jeden z největších dodavatelů oken v ČR. Další z prvních zákazníků bylo letiště v Brně.

Jak jste je přesvědčil?

Tím, že jsem byl ještě mladé ucho, bylo potřeba si u lidí vybudovat důvěru. Ukázat, že vím, o čem mluvím, a že to celé bude fungovat. Tedy jsem je přesvědčil faktickými informacemi a přístupem. Tím, že se u nás drží slovo.

Jaká byla vaše nejzajímavější kampaň?

Specialitkou byla například instalace nápisu na nejvyšší budovu v ČR – AZ Tower v Brně – ve výšce kolem 100 m nad zemí a navíc v zimě, střecha byla zasněžená, kdy jsme to zrealizovali za jeden den.

Klienti vnímají vaše služby jako „doplňkové“?

Skvělý efekt přináší, když je kampaň namíchaná. Máme vyzkoušeno, že klienti se poté setkávají s většími ohlasy. Není to o tom, jestli někdo řekne, že nefungují billboardy, internet a rádio. Celé je to ideální správně nakombinovat. Venkovní reklama má jednu velkou výhodu, že nejde vypnout, v tom je bezesporu nejsilnější, i když je možná konzervativnější než reklama v televizi či na internetu, ale je stabilní a funkční, pokud se umí dobře zrealizovat.

adam jakishe 5

Adame, jak se u vás žije obchodníkům? 

Máme to nastavené tak, že si u nás nikdo na nic nehraje, a celé je to postavené na přátelské atmosféře. Kdo chce s něčím pomoct, poradit, tak se nebojí o to říci. Je to o vzájemné komunikaci a umění si vyjít vstříc.

Podle jakých požadavků si vybíráte kolegy? Jaké nabízíte benefity?

Co se týče náborů, tak nemáme konkrétní požadavky na vzdělání. Lidé si musí „sednout“ a zapadnout do týmu. Pokud je člověk šikovný, rád vidí výsledky své práce, má tah na branku, je vytrvalý a chce být součástí dobrého týmu, pak je u nás vítaný. Ohodnocení – je to o šikovnosti lidí, u nás to máme dost zajímavě motivačně nastavené. Pokud je člověk šikovný, může si vydělat dost. Když je spokojený klient, je spokojený obchodník a tak je i firma.

[leads_ id=”97412″]

Foto: Petr Klempa