Business Animals Academy startuje: Moderní obchodník je klient a vybírá si vás, ne vy jeho. Jak ho získat?

15. 5. 2016 +

Obchod

Každý den jsme v kontaktu s obchodníky a zároveň druhou stranou, tedy jejich zaměstnavateli. Obě strany tíží problém číslo jedna. Neumí se spojit, neví, kde se najít, jak k sobě správně promluvit, aby si byli vzájemně prospěšní a našli jeden druhého. Prostřednictvím Business Animals Academy vám přinášíme vhled do myšlení obchodníků nové generace a způsobu komunikace, která vám tyto problémy dokáže vyřešit.

cover newsletter

1. Myšlení obchodníků nové generace

V první řadě je třeba si říci, že nová generace obchodníků ve věku od 20 do 35 let dnes přemýšlí naprosto odlišně než jakákoliv generace předtím. Generace Y je sebevědomá, žije v komunitách, na sociálních sítích. Chce žít svůj lifestyle, mít volnost, svobodu, ale přitom si vydělávat zajímavé peníze a je si vědoma toho, že to jde. Sales job získá lusknutím prstu – a proto si dobře vybírá!

Moderní obchodníci vědí, že díky digi revoluci přestávají existovat hranice a otvírají se jim neomezené možnosti. Někteří z nich jsou tak inovativní, že k prodeji produktů, služeb a setkávání se s klienty dokážou využít online platforem jako je Skype nebo Google hangout. Svůj čas chtějí trávit efektivně a dokonale ho přizpůsobit své práci. Obchod pro ně už není zaměstnání, ale životní styl, berou ho jako součást svého osobního života, a to včetně vztahů s kolegy, kteří jsou už více kamarádi než kolegové. Od toho se odvíjí i způsob a styl komunikace od vás jako společnosti, která hledá obchodníky.

2. Kde hledá informace a příležitosti moderní obchodník?

Živě pamatujete dobu, kdy stačilo vydat jeden inzerát na portálu práce, přišlo vám 20 životopisů, z toho jste si vybrali 5 nových obchodníků a hotovo? Tak to je pryč! Dnešní obchodník se nachází úplně jinde a pracovní portál je pro něj naprostá neznámá. Jeho fokus je zaměřen na multitask lifestyle na sociálních sítích jako je Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Periscope, Glide a komunitní portály, které mu přinášejí informace z jeho odvětví. Inspirují ho, vzdělávají a může se zde sociálně sdružovat se stejně zapálenými lidmi.

3. Dnešní obchodník nehledá práci, ale vnímá příležitosti

Sám jsem obchodník, denně se s nimi scházím, diskutuji, žiji tenhle lifestyle a vím, že to, co odlišuje moderní obchodníky od těch původních, je způsob vyhledávání příležitostí. Během 5 let jsem vystřídal 3 produkty a firmy, které jsem zastupoval jako obchodní zástupce a později i jako obchodní ředitel. Ani v jednom případě jsem nehledal práci. Do života se mi postavila nová příležitost, kterou jsem našel mezi ostatními obchodníky na networkingové akci přes Facebook.

Ani ve snu by mě dnes nenapadlo jít si jako obchodník hledat job na pracovní portál, ale novým příležitostem, které ke mě přicházejí z komunity stejně zaujatých lidí nebo na sociálních sítích se nebráním. Naopak je přirozeně nechávám proudit do mého života a vyhodnocuji jejich přínos. A naprosto stejně dnes vnímají obchodní příležitosti všichni ostatní schopní obchodníci.

4. Obchodník je klient

Co? Obchodník není zaměstnanec? Obchodníci se tak neradi vnímají a jiskru s firmou pocítí až v případě, že mu dokážete nabídnout příležitost, zaujmout ho a doslova mu pozici u vás ve firmě prodat. Z pohledu dnešních firem je potřeba změnit pohled na akvizici obchodníků – a to úplně!

Když chcete dnes získat kvalitního a schopného obchodníka, musíte s ním v první fázi komunikovat tak, jako by byl klientem. Využít všech dostupných marketingových kanálů, pravidelně vysílat své sdělení na správných místech. Ve chvíli, kdy ho „chytíte“ a zaujmete, pozici mu doslova prodat, jako by byl váš budoucí zákazník.

V BusinessAnimals.cz tímhle denně žijeme a máme dvě pro někoho možná kontroverzní zprávy:

1) akvizice obchodníků je prodej,

2) obchodníka si dnes nevybíráte vy, on si vybírá vás.

Máme pro vás 4 087 registrovaných obchodníků a víme, jak je oslovit.

Začnete s náborem a oslovením ještě dnes.

nabor obchodniku