Aby zákazník dostal svůj balík opravdu “do ruky”

27. Leden 2020

Garantovat v dnešní době zákazníkovi možnost doručení až “do ruky” má být pro e-shop naprostou samozřejmostí. Ne každá přepravní společnost však to, k čemu se zavazuje v reklamních textech, také dodržuje. S kým se tedy spojit, aby zákazník dostal požadovanou službu, kterou jste si vy u přepravce objednali?

Balík do zahraničí
Balík do zahraničí

Například Česká pošta na svých webových stránkách avizuje u služby “Balík do ruky” doručení zásilky na jakoukoliv adresu v ČR obvykle následující den a do rukou adresáta. Velká část uživatelů jejich služeb má však docela jinou zkušenost. Přestože při objednávce ve vašem e-shopu zákazníci zadají k balíku adresu, na které se vyskytují celý den (ať už doma nebo v kanceláři), stejně je na konci dne nemile překvapí v poštovní schránce lístek s výzvou k vyzvednutí zásilky. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) počet stížností nakupujících v e-shopech eviduje a v posledních měsících jejich počet silně roste. Dle jejich průzkumu se s jednou takovou stížností v uplynulých měsících setkala více než polovina dotázaných obchodníků. 

hledáme obchodníka

Když chci balík do ruky!

Přitom právě obchodníci jsou ti, kteří si zvolili mezi dvěma základními službami “Balík do ruky” a “Balík na poštu” tu první variantu, která je pro ně samozřejmě dražší, ale v dnešní době není možné čelit konkurenci v oblasti dodání tím, že své zákazníky pošlete do fronty na poštu. Právě k tomu má sloužit Balík do ruky – ušetřit zbytečné cestování, fronty a strávený čas – to jsou i důvody, proč se zákazník rozhodl nakupovat online a ne v kamenné prodejně. “Na nakupující čeká místo objednaného balíku do ruky pouze lístek ve schránce s informací, že zásilka je uložena na provozovně ČP. Dříve jsme se setkávali s liknavostí jednotlivých doručovatelů, v současné době vše působí jako systémová záležitost,“ komentuje aktuální stav výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a nezbývá než mu dát za pravdu.

Místo toho, aby Česká pošta plnila závazky vyplývající z jí deklarovaných služeb Balíku do ruky, rozjela koncem loňského roku silnou marketingovou komunikaci k Balíkovně. V rámci ní vám sdělují, že na poštu pro balík sice musíte, ale i tak máte důvod se zaradovat! Díky jejich novému produktu Balíkovna nestrávíte na ČP, jak tomu obvykle je, zhruba hodinu zbytečného čekání, ale tentokrát to bude trvat jen chvilku! Stavět marketingovou komunikaci na vlastních chybách, to chce opravdu kus odvahy. To je přesně to, co zákazník nechce – trávit svůj čas na pobočce! 

Čas jsou peníze

Nezbývá než se domnívat, že hlavním cílem České pošty je dostat vašeho zákazníka na jejich pobočku, kde jim vyškolení pracovníci ČP nabídnou široký sortiment dodatečných produktů – především z oblasti finančních služeb aliančních partnerů, které zahrnuje stavební spoření, životní i neživotní pojistky. Ten také do značné míry ovlivňuje finální plat každého zaměstnance přepážky. O podivných praktikách v tomto ohledu informovala tuzemská média již několikrát, o problematice psal už v roce 2016 například server Lidovky.cz.

Pokud chcete mít v oblasti přepravních služeb opravdu jistotu, vyplatí se nešetřit a zvolit důvěryhodného a prověřenou přepravní společnost. Negativní zkušenost při doručení zboží bude mít za následek i to, že si příště zákazník raději zvolí konkurenci, která má zajištěnu přepravu prostřednictvím soukromé renomované logistické společnosti. Například služba Balík do zahraničí má už tisíce spokojených zákazníků po celém světě a jejich cenová nabídka služeb je velmi zajímavá. Díky výhodným vztahům s velkými přepravci (například UPS, TNT nebo FedEx) deklarují v porovnání s konkurencí opravdu nízké ceny i rychlé dodání. Chcete-li s nimi navázat spolupráci pro svůj e-shop, kontaktujte je a získejte cenovou nabídku na míru přímo pro vás.

© 2024 imper.cz