Jak rozjet kariéru po škole? AirBank odkrývá 5 důvodů, proč je obchod skvělou cestou

11. 5. 2015 +

Obchod

Obchodník je nyní vůbec nejpoptávanější povolání. Je však těžké najít kvalitního, který se hodí pro váš produkt. Každý schopný mladý člověk jde raději do PR nebo marketingu. Ptali jsme se expertů z Air Bank, proč tomu tak je, a rozhodli se zažitá klišé nabourat a ukázat sales pozice ve světle, které si zaslouží!

absolventi

Obchod není pro dnešní absolventy první volbou. Proč?

  • „Obchodní pozice jsou pro lidi bez VŠ. Není to lukrativní job. Na to jsme nestudovali.“
  • „Na obchodníka se společnost dívá svrchu. Je to práce příliš v terénu, já chci dělat kreativní job / pracovat s moderními technologiemi.“
  • „Sales je pro ty, co chtějí hlavně vydělávat. Nejde mi o peníze, chci „změnit svět“.

Když jsme lovili mezi čerstvými absolventy, ukázalo se, že žijí stereotypními představami o obchodnících jako o prodavačích vysavačů a často ani nemají jasno, co všechno náplň práce obchodníka obsahuje. Že jsou jeho každodenní realitou sofistikovaná jednání na nejvyšší úrovni, cestování, možnost setkávat se s CEOs světových firem, často musí perfektně znát angličtinu nebo mít VŠ titul, jako by vysokoškolákům nedocházelo.  Zkusme to tedy znovu:

1. Obchodní pozice přinášejí svobodu

Dnešní generace nehledá v zaměstnání jistoty. Práce je musí hlavně naplňovat. „Obchodní pozice poskytují velkou svobodu – dnes máte téměř neomezený výběr, ve kterém oboru pracovat,“ říká Ivana Krejbich která má v Air Bank na starosti nábor bankovních konzultantů. Startupy, moderní technologie, gastronomie, finanční trhy, velké světové značky. Obor je na vás, stejně jako (pružná) pracovní doba. Obchodní pozice jsou vše, jen ne rutina – a to je pro mladé, kteří hledají dobrodružství, značka ideál!

Najděte si práci v obchodu

2. Zvolíte si firmu, která s vámi souzní

Vaší obrovskou výhodou na trhu práce je, že na sales pozice nabírají firmy skoro pořád. „Výběr zaměstnavatelů je nepřeberný, můžete si libovolně vybrat firmu, jejíchž hodnot, managementu a vize si budete vážit,“ poznamenává Ivana Krejbich a dodává, že to platí i z druhé strany: „Naprosto klíčové pro nás při náboru je, zda je dotyčný kandidát dostatečně ,Air Bank‘. Tedy zda má v sobě naše hodnoty, podle kterých sami jako banka žijeme a které tak přirozeně hledáme i ve všech našich zaměstnancích. Proto chceme hlavně přátelské, komunikativní, pozitivní a nápadité lidi.“

3. Nejjednodušší cesta, jak vycestovat do zahraničí

„Díky tomu, že zájem o obchodníky roste i na nadnárodní úrovni a cílem mnoha firem je expandovat, můžete slibně rozjetou kariéru přenést do některého ze sousedních států či rovnou na jiný kontinent,“ správně hodnotí Ivana Krejbich. A kdo z vašich někdejších spolužáků bude moct za rok říct, že žil půl roku v Asii? „Ruku v ruce s cestováním jde i finanční nezávislost, protože na obchodních pozicích má člověk možnost značnou měrou ovlivnit příjem svými výsledky.“

4. Rychlý postup nahoru

Obchod není jednoduchý, ale když máte vůli na sobě zamakat a za sebou firmu, která poskytne dostatečné zázemí, můžete být za rok na manažerských pozicích, vést týmy, otvírat pobočky v zahraničí, vydělávat víceciferné sumy. Je jedno, kde jste začínali, obchod je nastavený tak, že když máte výsledky, nemáte nad sebou strop. „Našim bankovním asistentům dáváme možnost posunout se na seniorní a následně manažerské pozice. Proto u nich neustále rozvíjíme jejich potenciál a podporujeme je mimo jiné i v rozvoji manažerských kompetencí.“

5. Nejlepší průprava do života!

Zahoďte skripta a debatní kroužky. Na obchodní pozici se naučíte sebevědomě komunikovat, rozvinete empatii a dostanete se daleko za svou komfortní zónu. Navíc na sobě můžete neustále pracovat, což vás na VŠ vždycky bavilo. „Obchod otvírá nepřeberné množství příležitostí, jak se dál rozvíjet, vzdělávat a nasávat nové informace. Přece jen to, co tvoří většinu úspěšných firem, jsou právě jejich skvělé obchodní výsledky!“

Chcete práci v sales? Mrkněte, kde zrovna nabírají!

Projeďte si nejnovější sales pozice a rozjeďte svou kariéru už teď! Už v září budete mít před kamarády ze školy navrch!

A tip na závěr? Obchod musíte milovat, jinak budete pouze průměrní

Závěrem je potřeba si uvědomit, že obchod není pro každého. „Ve světě obchodu je velká konkurence, a pokud nemáte svou práci rádi, budete v ní vždy jen průměrní. A nevěřím tomu, že průměrnost může někoho uspokojit,“ upozorňuje Ivana Krejbich. „Naopak ten, kdo má rád kontakt s lidmi, různorodou a aktivní práci s velkým prostorem pro seberealizaci, soutěžení a zdolávání výzev, bude tím správným člověkem!“

Foto: resultstreet.net