3 důvody, proč je skvělé dělat obchodníka (nehledě na obor)!

11. Prosinec 2014

„Práce obchodníka je nudná a nezajímavá.“ Člověk se udře a výsledek je stejně nejistý.“ „Je to o neustálém vtírání se někomu s objednávkou.“ Tyto a ještě mnoho dalších lží jste o povolání obchodníka určitě párkrát slyšeli. Naštěstí víte, proč tenhle job děláte:

obchodnik

1. Práce se časem mění v pokec s přáteli

Přijít s obchodní nabídkou za klientem vyžaduje jistou etiketu, společenské oblečení, slušné chování a jistou dávku asertivity. Ale, upřímně, tohle nikoho moc dlouho nebaví. Ani Vás a ani protistranu. Proto si můžete být jisti, že při uzavírání několikátého obchodu se stále stejným klientem, se pomalu ale jistě přesunete z kanceláře do nejbližší kavárny, do restaurace na méně formální oběd, pak přijde třeba pozvání na firemní večírek nebo třeba na golf. A co může být lepšího, než reálná vidina toho, že za pár let budou Vaši klienti i Vašimi přáteli a na obchodech se budete domlouvat třeba právě při sportu, který máte rádi?

2. Zabijete i 5 much jednou ranou

Není čas ztrácet čas. A pokud budete v obchodu alespoň trochu zběhlí, brzo pochopíte, že za určitý čas vymezený prezentaci jedné nabídky, stihnete klientovi nabídnout produkty třeba i dvou či více firem. Příkladem může být třeba třicetiletá podnikatelka Jana z Prahy, která sháněla mezi posilovnami a výrobci sportovního náčiní sponzory na závody. Během pár měsíců navázala dobré obchodní vztahy hned s několika firmami v tomto oboru a byla úspěšná. Když její kamarád začínal do české republiky distribuovat doplňky stravy pro sportovce, můžete hádat, komu svěřil distribuce po „fitkách“? A Jana tak dnes za svými sponzory nechodí už jen s jednou nabídkou…

3. Ušetříte za auto, mobil i stravu

V případě, že nastupujete do firmy jako obchodní zástupce, můžete ve zhruba osmdesáti procentech případů počítat s tím, že dostanete služební vůz, mobil a také notebook. V dnešní době tyto benefity patří k jakémusi standardu. Na druhou stranu mnohdy ušetříte i za občerstvení. Zejména ženy obchodnice jsou zpravidla na jednáních svými potenciálními klienty zvány, a to nejen na kávu, ale mnohdy i na oběd nebo zajímavou vernisáž.

Text: Ivanna Benešová

Foto: Tumblr

© 2024 imper.cz