Petr Krejčí: „Od seznamky jsem plynule přešel k propojování byznys partnerů“

03. Únor 2015

Máme za to, že mnoho obchodů stojí na dobrých kontaktech, a nejen o tom jsme si povídali se zakladatelem seznamky Minutové rande a Minutového networkingu Petrem Krejčím. Možná i díky němu se počet uzavřených sňatků v uplynulém roce mírně zvýšil. Tedy, minimálně o jeden. Stejně tak jako počet uzavřených obchodů…

petr_uvodni

Petře, kde se vzal nápad Minutového networkingu, tedy propojování firem a zajímavých lidí, kteří mají co nabídnout?

Vlastním seznamku, která se jmenuje Minutové rande, která samostatně funguje už pět let. S tou jsem docela spokojený, co se úspěšnosti seznámení týče. Máme zásluhu na spoustě vztahů a dokonce jsme měli už i svatbu!

Koncept je postavený tak, že jako návštěvník přijdeš, čtyři minuty si s někým povídáš, pak se přesuneš k dalšímu účastníkovi. Je to prostě zábava. Po čase jsem si uvědomil, že bych rád zkusil i trochu jiný koncept než primární hledání partnera pro život. Proč ne partnera pro obchod? Zkusil jsem tedy takových pár setkání navštívit. Začala za mnou chodit spousta známých, kteří měli pár návštěv také za sebou. Jejich zkušenosti ale nebyly vždy stoprocentně pozitivní. Řekl jsem si, udělám to tak, aby stoprocentní byly. A tak vznikl Minutový networking.

Skvělý nápad. V čem si myslíš, že má Minutový networking výhodu oproti ostatním formám navazování obchodní spolupráce?

Jak už jsem zmínil, různé byznys meetingy jsem navštívil osobně. Jak mně, tak mým známým nejvíce vadilo, že se tam chodí primárně prodávat. Na člověka se všichni dívají jako na chodící bankovku. Když jste se potkali s někým, kdo vám připadal zajímavý, a chtěli jste si povídat a dozvědět se víc o tom, co dělá, mnohdy jste narazili na otázku: „Potřebujete webdesignéra?“ Když ne, dotyčný se otočil a odkráčel.

petr1

Jaký je tedy cíl těchto setkání?
Já chci, aby se u nás návštěvníci cítili příjemně, pobavili se a potkali lidi, se kterými v budoucnu navážou zajímavý vztah. I naši moderátoři se snaží už v úvodu navázat mezi zúčastněnými uvolněnou atmosféru, zároveň ale návštěvníky nabádají, aby o sobě prozradili co nejvíc, nestyděli se. K lidem přistupujeme individuálně a setkání organizujeme různorodě. Vybírám si na základě doporučení. Zkrátka, cílem je poznat, setkat se a popovídat si se zajímavými lidmi.

Co tedy může návštěva takového meetingu obchodníkům (případně firmám) přinést?

Reálně už to přineslo i uzavřené obchody. Jak jsem už ale zmínil, setkání není primárně postaveno na tom, aby nutně po schůzce padla dohoda. Ta platforma je nastavená tak, aby lidé získali zajímavý kontakt, který se v budoucnu může hodit. Na jednom z meetingů jsme měli třeba vývojáře Android aplikací a člověka, který organizuje eventy. Když se tihle dva sejdou a mají čas si popovídat, mohou společně vymyslet zajímavé věci. Víc hlav zkrátka víc ví. On ten byznys už pak často vyplyne sám od sebe.

petr3

Zajímá mě, jak to na takové akci vypadá… Kde vůbec networkingy probíhají?

Momentálně organizujeme setkání v Praze, Brně a nově i v Ostravě. Jsou to řízená setkání 10 lidí, kteří mají na začátku 15sekundový pitch, ve kterém v krátkosti zmíní, kdo jsou a co dělají. Následuje prostor pro setkání jednotlivých účastníků, kteří si povídají. Jako pomůcku používáme papíry, které jsou nadepsány informacemi o jednotlivých účastnících. Nově začínáme zvát moderátory ze stand-up akcí Na Stojáka, např. teď nedávno byl na MN Daniel Čech.

petr2

Petře, kolik ti organizace Minutových networkingů reálně vydělává?

Vstupné na networking je 1200 Kč. Na trhu jsme ale relativně krátce a spoustu osobností jsem tzv. vybarteroval. Momentálně se chystá teprve 13. meeting. Vzhledem k tomu, že máme už i na únorové setkání relativně plno, věřím, že to v budoucnu bude lepší a lepší.

Kdybys měl 5 slovy přimět obchodníky, aby se Minutového networkingu zúčastnili, jaká bys použil?

Pěti slovy? Zábava + zajímaví lidé = Minutový networking.

Text: Lucie Gavendová, Markéta Ježková

© 2024 imper.cz