31. Březen 2025
Koncem února ožilo Výstaviště Letňany dalším ročníkem Czech On-line Expo, největší akcí v českém digitálu a online byznysu. Už podruhé ho připravil SmartEmailing. Ročník 2025 byl ještě větší než ten předchozí a účastníky si získal jedinečnou atmosférou. Jak říkají organizátoři – Czech On-line Expo se organicky mění, od konference směrem k festivalu.
I letos bylo Czech On-line Expo hlavně o inspiraci, sdílení know-how a networkingu. Díky partnerům Shoptet a Base si na své přišli hlavně všichni z e-commerce. Ve výstavní části byla i letos stovka firem. „Naši vystavovatelé jsou rok od roku kreativnější a lépe připraveni. Nikdo už dnes nepochybuje, že i na B2B veletrh patří soutěže, merch, drinky, nebo různé instalace,“ popisuje Ondřej Ratajský, hlavní organizátor akce z pořadatelského SmartEmailingu.

Czech On-line Expo letos přivítalo na 6 300 návštěvníků. I letos převážně z digitálního marketingu, e-commerce a C-levelu.
„Velkou radost nám letos udělali i hodně mladí návštěvníci. Potěšilo nás, že neberou COE jako akci pro kravaťáky a gen Z byla letos hojně zastoupena i na stagi, což si myslím, že bylo hodně osvěžující pro všechny,“ komentuje složení návštěvníků Ratajský.
Odborný program probíhal souběžně v sedmi sálech a byl tematicky rozdělený do 23 summitů. „Přidali jsme několik novinek, které trendují – jako AI, CX nebo Sales. A potom i pár lifestylovějších témat, jako Self Care nebo Inspiraci Baťa. Připadá nám, že péče o sebe i hledání hodnot v práci jsou věci, které trendují a účast a zájem o tyto summity nám to potvrdily,“ dodává Ratajský.

„Atmosféru dělají návštěvníci. My jako pořadatelé ji spřádáme spíš sekundárně a vytváříme pro ni prostředí,“ komentuje Ondřej Ratajský to, co letos návštěvníci ve zpětné vazbě nejvíce skloňovali. „Letos hodně pomohl náš maskot – astronaut, kreativní vystavovatelé, vyvážený program, Afterparty i zdánlivé detaily jako vesmírný předfilm, nebo výzdoba záchodů. Nakonec je ale asi nejdůležitější to, že naši návštěvníci přichází natěšení a dostanou to, pro co přišli a snad i něco navíc,” uzavírá s tím, že fialový festivalový nádech je to, čeho se chtějí držet i pro další ročník.
Termín pro Czech On-line Expo 2026 je už známý, fialová ovládne PVA v Letňanech 25.–26. 2. 2026 a lístky už jsou v předprodeji.
Czech On-line Expo jede na vlně inovativních moderních eventů. Odbourat fronty u vstupu letos pomohl fast check-in pomocí tváře od TruCrowd, komunikaci na akci i rychlé předložení vstupenek podpořila aplikace Eventee. „Eventee nám pomohlo i s komunikací během akce. Stáhlo si ho přes 3 600 lidí. Lidi si tam skládali program a získali jsme tak zpětnou vazbu, které přednášky si přidávali nejčastěji mezi oblíbené. Taky tam hodnotili, recenzovali a networkovali, vzniklo přes 15 tisíc networkingových spojení,“ vysvětluje Ratajský. Vlastní profil v Eventee měl letos i hlavní maskot akce – astronaut Emil, který tam komunikoval a zveřejňoval různé tipy a zajímavosti z akce.
Letos poprvé také některým návštěvníkům volal voicebot Ondra, který jim hlasem hlavního pořadatele doporučoval to, co by je v programu mohlo zajímat. Voicebot vznikl ve spolupráci s Jarabot. „Různé technologické vychytávky lidi na COE baví. Na nic jsme nedostali negativní zpětnou vazbu, a i když měl náš virtuální Ondra své mouchy, lidi to bavilo a chtěli vyzkoušet jeho limity,“ dodává Ratajský.
I příští ročník se poveze na festivalové inovativní vlně a vy můžete být u toho, early bird vstupenky už jsou v prodeji.

