9 nevhodných prodejních e-mailových předmětů, které jste už zřejmě použili

11. Červenec 2022

Obchodníkům se často stává, že investují spoustu času a energie do napsání skvělého sdělení, ale jejich potenciální zákazník si nepřečte ani slovo. Proč? Předmět e-mailu byl příšerný. Pokud chcete, aby potenciální zákazníci vaše zprávy skutečně otevřeli, je zásadní napsat účinný předmět e-mailu, který zaujme na první pohled. Níže uvádíme devět předmětů, kterým byste se měli vyhnout a návod, jak je vylepšit.

1. „Jak vám může [název společnosti] pomoci?“

Vžijte se do situace svého potenciálního zákazníka. Procházíte doručenou poštou a snažíte se vybrat pouze důležité zprávy. Když uvidíte tento předmět, zastavili byste se a začali přemýšlet, jak by vám mohla nějaká náhodná společnost pomoci? Pravděpodobně ne.

Zkuste to místo toho: „Potýkáte se s [problém]?“.

Pojmenování aktuální výzvy nebo problému vašeho potenciálního zákazníka okamžitě upoutá jeho pozornost.

2. „Jen se připomínám“

Když váš potenciální zákazník delší dobu nereaguje, může vás to pokoušet poslat mu zprávu s tímto nebo podobným předmětem. Ale e-maily tohoto typu jsou nejhorší, protože zcela postrádají hodnotu a váš potenciální zákazník je odpálkuje.

Zkuste to místo toho: „Máte štěstí s [cíl]?“

Tento předmět vám umožní navázat na první e-mail, aniž by naznačoval, že potenciální zákazník zanedbal odpověď. Pokud jste mu například předtím poslali PDF s tipy pro nábor techniků, váš další e-mail by se mohl jmenovat „Máte štěstí při náboru techniků?“. Dostanete se tak opět do jejich hledáčku a zároveň jim přidáte hodnotu.

3. Doporučení od [vzájemné spojení]

Doporučení jsou velkou výhodou, protože vám dávají důvěryhodnost a vliv na potenciální zákazníky ještě předtím, než jste se vůbec setkali. Ale předmět se slovem “doporučení” nebo “reference” okamžitě snižuje dopad vašeho osobního představení.

Termín „doporučení“ totiž používají téměř výhradně obchodníci a marketéři. Okamžitě tak potenciálnímu zákazníkovi připomenete, že se jedná o obchodní interakci, nikoli o běžné představení. Vaši potenciální zákazníci vás budou vnímat jako tradičního prodejce, který se nesnaží jen pomoci, ale hlavně prodat.

Zkuste místo toho např: „[Vzájemné spojení] říkal, že bychom si měli promluvit“.

Tento předmět působí přirozeněji. Ve skutečnosti byste pravděpodobně řekli něco podobného, kdybyste se osobně představovali kamarádovi vašeho kamaráda. Díky tomu vás potenciální zákazník uvidí v přátelském světle.

4. „14 způsobů, jak zvýšit příjmy“

Mohlo by se zdát, že je rychlé a snadné zkopírovat a vložit název přiloženého PDF souboru nebo prezentace do předmětu e-mailu. Samozřejmě vám to ušetří pár sekund, ale také tím zničíte šanci, že váš potenciální zákazník e-mail otevře.

Průměrný člověk obdrží 14 marketingových e-mailů denně (a to nepočítáme newslettery a propagační akce). Pokud váš e-mail vypadá jako další marketingová zpráva, téměř zaručeně se mu budou věnovat stejně jako těm ostatním – budou ho ignorovat.

Zkuste to místo toho: „Několik nápadů, jak zvýšit vaše se příjmy“

Chcete, aby váš e-mail zněl jako od člověka, ne od robota. Proto napište předmět tak, jako byste o tématu diskutovali s kamarádem.

5. „Rychlá otázka pro vás“

Pokud chcete, aby vaši potenciální zákazníci váš e-mail otevřeli, použijte tento předmět. Zmínka o otázce je zaujme a navíc slíbíte, že to bude rychlé.

Pokud však chcete, aby vaši potenciální zákazníci na váš e-mail odpověděli, zvolte jiný řádek. Buďme realističtí: Kdy jste naposledy položili potenciálnímu zákazníkovi otázku, na kterou by dokázal odpovědět během pár sekund? Pravděpodobně nikdy. Jakmile si lidé uvědomí, že odpověď bude trvat mnohem déle, než jste slíbili, okamžitě e-mail opustí. Navíc tak ztratíte důvěryhodnost a příště bude mnohem obtížnější, aby váš e-mail otevřeli.

Zkuste to místo toho: „Dobrý den [jméno], [otázka]?“.

Zahrnutí vaší otázky do předmětu umožňuje potenciálnímu zákazníkovi předem odhadnout, jak dlouho mu bude trvat dopovědět. A je větší šance, že e-mail otevřou, protože budou zvědaví, proč se ptáte.

6. „Žádost o schůzku“

Představte si, že by k vám přišel cizí člověk a řekl: „Dejte mi hodinu svého času,“ aniž by předtím vysvětlil, proč vám to bude k užitku. Asi byste se mu vysmáli.

Zkuste to místo toho: „Máte 10 minut na konverzaci?“.

Uvedení vašeho dotazu přímo v předmětu může váš prodejní e-mail odlišit od všech ostatních.

7. „Re: [název předchozího e-mailu]“

Přidání „Re:“ do předmětu již poslaného e-mailu, aby to vypadalo, že pokračujete v konverzaci, opravdu nefunguje.

Zkuste místo toho: „Doufám, že vám pomůžu s X“

Když budete na pozici potenciálního poradce, budujete důvěru. Vaše šance na získání odpovědi se výrazně zvýší.

8. „Poslední pokus vás kontaktovat“

S tímto předmětem váš potenciální zákazník pošle e-mail rovnou do koše. Ačkoli se jedná o běžnou šokovou taktiku obchodních zástupců, kteří se naposledy snaží upoutat pozornost potenciálního zákazníka – obvykle není úspěšná. I když dostanete odpověď, bude to proto, že jste k tomu svého potenciálního zákazníka přinutili nebo dotlačili a to není základem zdravého pracovního vztahu.

Zkuste místo toho: „Vyplatí se vytrvalost?“

Když posíláte poslední e-mail, bývá situace napjatá. Vy jste ve stresu, protože víte, že je to vaše poslední šance. Proč tedy situaci neodlehčit předmětem, který si dělá legraci z vaší vytrvalosti?

9. „[Benefit] s [Název produktu]“

„Taková obyčejná věc? Používám ji už léta!“ To by měl být podtext tohoto předmětu. Je obecný, nevyjadřuje se k jedinečným potřebám vašeho potenciálního zákazníka a v doručené poště ho snadno přejedete.

Zkuste místo toho: „Zní vám to povědomě?“.

Upoutejte pozornost skutečnými bolestivými body, které denně lidé pociťují. Předmět jako: „Zvýšení cen a špatné služby … zní vám to povědomě?“ vyskočí na vašeho potenciálního zákazníka a upoutá jeho pozornost. Víte, že to zažívají a potřebují řešení hned.

Výběr dobrého předmětu se může zdát jako obrovské množství práce pro pouhých 40 až 70 znaků. Věnujte ale čas tomu, abyste se vyhnuli obyčejnému a nadužívanému předmětu – odměnou vám bude vyšší míra otevření a tedy i více odpovědí.

© 2022 imper.cz