7 tipů, jak psát úspěšný blog pro váš business

4. 5. 2020 +

Inspirace

Použití blogu pro webové stránky vaší firmy může být skvělým způsobem, jak se spojit se zákazníky a posílit vaši značku. Firemní blog je jedním z nejefektivnějších a nejjednodušších způsobů, jak propagovat vaše podnikání. Proto vám v tomto článku představíme nejlepší tipy pro psaní a budování úspěšného obchodního blogu.

1. Pište pro vaše zákazníky

Váš blog, stejně jako váš web, není pro vás. Je pro vaše zákazníky, tak tomu přizpůsobte způsob psaní. V ideálním případě by se váš blog měl zaměřit buď na řešení problémů vašich zákazníků nebo poskytnout nový pohled na oblast vašeho podnikání. Například, pokud jste klenotník, můžete napsat blogový příspěvek o tom, co hledat při nákupu diamantů.

2. Vytvářejte hodnotný obsah

Klíčem k úspěšnému obchodnímu blogu je poskytnout čtenářům cenný obsah. Takto si ve svém oboru vytvoříte autoritu svého webu. Kromě toho, pokud čtenářům dáte hodnotný obsah, odmění vás tím, že se stanou pravidelnými návštěvníky blogu a posléze i zákazníky.

*Tip: Nebojte se oslovit také čtenáře za hranicemi, zejména pokud již obchodujete se zahraničními partnery, doporučujeme využít překlady webových stránek, které vám umožní rozšířit působení vašeho podnikání v mezinárodním měřítku. Přeložením vašeho webu jim dáte najevo, že si svých čtenářů ceníte.

3. Plánujte obsah dopředu

Nedostatek času a nápadů jsou nejčastěji uváděnými důvody, proč mnoho malých podnikatelů nevyužívá blog. Nicméně s trochou plánování můžete přijít s dostatkem nápadů, aby vám blog fungoval týdny nebo dokonce měsíce dopředu. Vaše příspěvky mohou být například odpovědí na nejčastěji kladené otázky vašich zákazníků.

4. Rozviňte svůj blogovací styl

Blogy mají být neformální, takže by váš blog měl odrážet lidskou tvář společnosti. Dejte mu nějakou osobnost. Zjistíte, že lidé na vás častěji reagují jako na osobu než jako na firmu a také si kupují vaše služby.

5. Frekvence

Zaměřte se na frekvenci publikování článků, kterou můžete udržovat. Čtrnáct dní nebo týden je v pořádku. Klíčem k úspěchu je konzistence. Největší chybou je založit blog a poté jej nechat půl roku bez nových příspěvků. Pravidelným zveřejňování příspěvků zároveň zvyšujete pravděpodobnost, že se váš web vyšplhá na první místa vyhledávací nástrojů, jako je Google.

6. Pozor na počet slov

Blogový příspěvek by měl obsahovat asi 400 slov. Pokud je váš příspěvek delší než zmíněný počet, popřemýšlejte o jeho rozdělení do více článků. Lidé mají tendenci webový obsah očima skenovat, takže se počítá každé slovo.

7. Interakce

To, že váš blog nedostává žádné komentáře, neznamená, že ho nikdo nečte. Přemýšlejte o počtu článků, které čtete, nebo blogů, které navštívíte. Zanecháváte vždy komentáře? Mnoho lidí ne. Zjistíte však, že při postupném budování čtenářů pomalu získáte i zpětné reakce.