22. Červen 2018
Stephen R. Covey napsal 7 návyků vysoce efektivních lidí, které patří mezi základ povinné četby každého obchodníka. Nás ale zajímalo, jak to mají někteří z lídrů nových dynamických společností a jaké techniky jim fungují ve světě plném digitálních médií a rychlé konkurence. Podívali jsme se proto do zahraničí a přinášíme 6 každodenních návyků, které dovedly byznysmeny v různých odvětvích k úspěchu a udělali z nich generální ředitele prosperujících společností.
1. Každý den zkuste alespoň jednu novou věc!
„Každý den se přinutím udělat něco, co vybočuje z mého zajetého systému – ze zóny pohodlí. Je to občas otrava, ale vždy se mi to vyplatilo. Kdybych v roce 2008 neopustil své teplé místečko a nekoupil si jednosměrnou letenku do Buenos Aires, nikdy bych nepoznal svého obchodního partnera Aarona Firesteina a nikdy by neexistoval BucketFeet.“
- Raaja Nemani, spoluzakladatel a generální ředitel BucketFeet, obuvní značky existující na trhu od roku 2011. Byla založena po nečekaném setkání dvou cestovatelů. Dneska brand spolupracuje s více než 20 000 umělci ve 100+ zemích světa.
2. Zajímejte se o aktuální trendy!
„Každý den strávím hodinu nebo možná dvě nad tím, abych udržel krok s novinkami na Twitteru. Jasně, není dobré být posedlý tím, co dělají druzí. Zůstat však informován a sledovat trendy ve svém oboru je základ, když chcete v dnešním inovativním světě uspět.“
- Michael Bruch, zakladatel a generální ředitel společnosti Willow. Ve Státech se jedná o novou sociální platformu specializovanou na osobnost a komunikaci.
Přečtěte si také: Jak zvýšit příjem v 6 jednoduchých krocích?
3. Přijímejte pozvání na všechny možné akce
„Zvlášť teď na podzim a v zimě je ideální doba investovat čas do společenského života. Kupte si nové šaty, oblek a obětujte pár večerů. Nikdy nevíte, s kým se potkáte, kam vás nový kontakt zavede a jakou radu dostanete.“
- Liat Zakay, zakladatelka a generální ředitelka společnosti Donde Fashion. Jde o vizuální vyhledávání, které uživatelům umožňuje nakoupit z více než 6 000 značek a vybírat z více než jednoho miliónu produktů.
4. Neustále experimentujte!
„Vždy zkouším nové věci a měním způsob, jakým pracuji. Ve chvíli, kdy se náš tým rozrostl ze 4 na 28 lidí, se má práce dost výrazně změnila. Tím, že jsem začal pravidelně experimentovat s novými návyky a postupy, jsem objevil stále lepší způsoby. Vše má smysl, protože neustále rosteme.“
- Zach Supalla, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Particle, která umožňuje jednodušší připojení k internetu pomocí speciálního hardwaru.
Přečtěte si také: 5 knih na vypilování a upevnění obchodních skills
5. Nebojte se kontaktovat i toho nejvíce postaveného člověka!
„Většina lidí je vstřícných, otevřených a rádi se podělí o svůj příběh. Pokud budete struční, jasní v tom, co chcete, a (přiznejme si!) také trochu drzí, může vám to v rozvíjení byznysu jen pomoct. Jen nezapomeňte být sami sebou!“
- Kegan Schouwenburg, generální ředitel technologické společnosti SOLS, která se specializuje na 3D tisk.
6. Cvičte a meditujte!
„Transcendentální meditace 20 minut ráno a 20 minut večer je dokonalým doplňkem každodenního cvičení. Není to možná v byznys světě obvyklé, ale ve chvíli, kdy jsem začal s touto pravidelnou rutinou, jsem zjistil, že se moje duševní jasnost, focus a schopnost dosahování cílů mimořádně zvýšily.“
- Elliott Tomaeno, zakladatel a generální ředitel americké PR agentury ASTRSK.