6 tipů, jak využít kalendář pro propagaci firmy na maximum

04. Říjen 2023

Firemní kalendáře jsou skvělou formou prezentace. Pomocí nich totiž můžete svou značku propagovat po celý rok a zůstat tak v povědomí zákazníků opravdu dlouhou dobu. Jak využít výrobu kalendářů naplno, vám poradíme v našem článku.

Proč se firmám vyplatí tisk kalendáře? 

Firemním kalendářem můžete společnost snadno propagovat zkrátka celoročně. Další výhodou je to, že se na stěně či stole jen tak neztratí. V porovnání s propiskami, které se mohou snadno zatoulat, nebo například s hrnky, které už nemáte kam dávat, jsou kalendáře skvělým marketingovým nástrojem. Rozhodně byste je proto měli zařadit do svých propagačních materiálů – například k brožurám či vizitkám. Zvýšíte tak povědomí o své značce. Vše můžete nechat vyrobit u tiskárny profi.point4me.com

Abyste využili výrobu kalendáře na maximum, měli byste si dát záležet na správném návrhu tohoto propagačního nástroje. Jak na to?

1. Téma i design – vše spolu musí ladit

Design kalendáře by měl ladit s vaší brandovou komunikací. Kromě toho byste se při tvorbě kalendářů měli vždy držet jednoho konkrétního tématu, které souvisí s vaší firmou. Pokud máte například veterinární ordinaci, můžete nechat vyrobit kalendář s psími rasami. Pro architektonické studio budou zase skvělé ukázky realizací či tipy na zajímavé trendy v tomto odvětví.

Při výběru tématu myslete na to, aby bylo přínosné i pro vaše zákazníky. Kalendář tak pro ně bude atraktivní a budou ho chtít používat. Vyhněte se proto příliš korporátním tématům. Výrobu kalendářů ovšem můžete využít i pro propagaci produktů a dalších novinek, které uvádíte na trh. Pro tyto účely se perfektně hodí nástěnný kalendář. Kalendářem ovšem můžete zvýšit i povědomí o připravované kampani či vašich službách.

2. Propagaci nepodceňujte

Pokud plánujete tisk kalendáře pro reklamní účely, nezapomeňte zapojit logo a brandové barvy. S těmito prvky pracujte na každé straně kalendáře, abyste se zákazníkům připomínali opravdu často. Logo ovšem můžete umístit například i na stojánek. 

3. Vytvořte si vlastní kalendárium

Při tisku kalendářů myslete také na vlastní kalendárium. Tuto možnost nabízí například tiskárna profi.point4me.com. Kromě klasických státních svátků do kalendáře můžete zapojit i významná data, která se pojí s vaším oborem. V případě restaurace můžete do kalendáře zakomponovat například Mezinárodní den těstovin či Světový den diabetiků. V oboru školství zase nezapomeňte na termíny prázdnin, začátku semestru a zkouškového či dokonce termíny třídních schůzek. 

Přidat samozřejmě můžete i další důležité dny, například Den otevřených dveří ve vaší firmě, výročí vzniku společnosti či termín uzavření objednávek před Vánoci. 

4. Upozorněte na sezónní výprodeje a akce

Prodáváte sportovní vybavení či sezónní oblečení? Zařaďte do kalendáře i termíny plánovaných výprodejů. Zmínit můžete například sezónní výprodej cyklistických kol na konci léta. V kalendáriu je pak označte. Zákazníci tak budou vědět, kdy vyrazit do vaší prodejny nakupovat.

5. Na kvalitě fotografií nešetřete

Obrázky byste měli vybírat opravdu pečlivě. Na co se zaměřit? Fotky by měly být ve vysokém rozlišení, měly by být atraktivní a zároveň by měly souviset se zvoleným tématem. 

Pamatujte, že méně je více. A proto nekombinujte příliš mnoho stylů či fotek. Vše dohromady by totiž mohlo působit nepřehledně. Fotografie také vybírejte s ohledem na události či měsíce. Například fotografie domu s rozkvetlou zahradou bude skvělá na jaro. Pro Vánoce zase můžete vybrat fotografii interiéru s ozdobeným stromečkem. 

6. Psát, nebo nepsat? 

Dopředu si také promyslete, zda chcete, aby zákazníci používali kalendář pouze jako „obraz“, nebo jim chcete umožnit si do kalendáře snadno psát poznámky. V druhém případě popřemýšlejte o tisku kalendářů na nenatíraný nebo strukturovaný papír. Kromě toho počítejte také s místem na případné poznámky. Své představy nezapomeňte popsat výrobci kalendářů. V tiskárně Profi.point4me.com vám zhotoví a vytiskne online vše podle vašich představ.

© 2024 imper.cz