6 tipů, jak se vyhnout podzimnímu splínu a udržet výsledky na maximu

21. Listopad 2022

Nezvykle slunné počasí nás dosud lehce balamutilo, že letos podzim nebude, jako tradičně, smutné a sychravé období, kdy se nám nic nechce a nejradši bychom jen leželi v posteli u Netflixu. Pravdou je, že historicky lidé nejvíce pracovali v létě a přes zimu energii šetřili. Zní to logicky avšak pro obchodníky to tak úplně neplatí. Pro ně je často obdobím sklizně právě podzim. Chlad a sychravo již udeřilo, dny se zkracují, ale tohle jsou všechno maličkosti, které s trochou vůle pokoříte levou zadní. Aby se vám lépe soustředilo na plnění ročních plánů, je potřeba udržet si maximální energii a zdraví. Jak na to? Zkuste některý z našich tipů.

1. Snídaně dělá den

Dobrých rad, jak se nakopnout do nového dne, najdete na webu nespočetné množství. Jedna, se kterou na 100 % souhlasíme je kvalitní snídaně. Dopřejte si ji každé ráno. Zhltnout v rychlosti jídlo, která vám nechutná, vás do nového dne opravdu nenakopne. Pokud ráno nestíháte, připravte si snídani už večer, ovoce a zeleninu můžete umýt a nakrájet, připravit vše na talířky a ráno už jen doplnit mléko, jogurt či pečivo. Jednou týdně si dopřejte luxusní snídaní v kavárně, vezměte rovnou i klienta a u dobrého kafe uzavírejte business.

2. Nenechte si zkazit náladu

Ráno odcházíte do práce s úsměvem na tváři, už po cestě však vidíte samé skleslé tváře, setkáte se s kolegy či šéfem a neslyšíte nic jiného, než co se zase nepovedlo, že výsledky jsou tento měsíc nic moc, jak je všem zima a že by se nejraději uložili k zimnímu spánku. V takovém prostředí je těžké neupadnout do deprese společně s kolegy. Pokud máte v týmu kolegu, který má stěžování nebo kritizování jako koníčka, odpovídejte mu s úsměvem, ať si to nechá pro sebe. Vsaďte se, že jednoho dne s negací přestane.

3. Nemáte rádi podzim? Hledejte na něm i dobré stránky

Mentoři a koučové nás učí, abychom se nezaměřovali na své slabé stránky, ale pracovali na rozvíjení těch dobrých. To samé platí při řešení partnerských či pracovních vztahů. Nezaměřujte se na to, čím vás kolegové vytáčí, ale berte v potaz to, jak vám při práci pomáhají. Stejným okem hledejte pozitivní stránku podzimu – nádherná příroda či skvělá jídla, jenž si jindy než na podzim nedáte. Můžete také prohlubovat vztahy. Sice ještě není konec roku, ale už teď obvolejte své klienty a zeptejte se, jak byli v tomto roce se vzájemnou spoluprací spokojení. Energii vám dodá už jen případná zpětná vazba a možná z toho vzejde i nějaký byznys.

4. V listopadu většině obchodníků vrcholí sezóna, využijte toho

Vánoce a konec roku jsou navíc pro mnoho obchodníků top sezónou. Na trhu je zvýšená poptávka, dá se říct po všech produktech a službách. Lidé nakupují dárečky, organizují se firemní teambuildingy a vánoční večírky, které se mimochodem také začínají plánovat už teď. Mnohým obchodníkům však nastávají skutečné žně ve smyslu toho, že firmy ke konci roku potřebují vyčerpat budget. A tak není neobvyklé, že nakupují novou techniku, velkoryse platí svým zaměstnancům školení a jsou otevření více diskutovat o případné spolupráci, respektive – cena v tomto období rozhodně není hlavní argument.

5. Své ani klientovo zdraví nepodceňujte

Ať chceme nebo ne, podzim je obdobím nachlazení, viróz a dnů, kde se necítíte zrovna nejlíp. Hodně z nás obyčejné nachlazení řeší docela hrdinsky, dělá, jakoby se nic nedělo a pokračuje v práci dál. Jestli se však opravdu necítíte dobře, má větší smysl zůstat 1-2 dny doma a v klidu a teple to vyležet. Klidně si dodělejte nějaké reporty, administrativu, ale nemá cenu se nutit do navolávání či dokonce jezdit křížem krážem přes celé město na schůzky. Když ke klientovi dorazíte zpocení a s horečkou, navíc s pravidelným kýcháním, věřte, že nebude nadšený a bude se vás chtít brzy zbavit. Když se necítíme na 100 %, tak nedokážeme podávat 100% výkon. To je fakt, se kterým se smiřte.

6. Vánoce berte jako příjemnou motivaci

Slyšet v listopadu, že Vánoce už klepou na dveře a je potřeba se na ně připravit, mnohým lidem způsobuje zvýšený adrenalin. Ostřílení obchodníci si už zvykli, že v tomto období nedělají nic jiného než to, že kontrolují, zda je všeho v regálech dostatek a jaké akce chystá konkurence. Pokud je tahle vánoční sezóna vaše první, nenechte se tím vystresovat. Časem si zvyknete, že obchod má Vánoce prostě dřív. Berte to spíše jako benefit. V polovině prosince vás nepřekvapí fakt, že jsou Vánoce a vy nemáte žádný dárek a máte dokonce dostatek času na všechny ty dárky vydělat hezké peníze.

© 2024 imper.cz