5+1 osvědčený tip, jak zocelit imunitu před nástupem plískanic

03. Říjen 2022

O víkendu jsme oficiálně vstoupili do podzimu. Možná i vy jste již potkali v kanceláři pokašlávající a posmrkávající kolegy. Nebo bylo nutno odložit schůzku kvůli nemocnému klientovi. Není se čemu divit. Výkyvy počasí, málo slunce a inverze, to vše naší imunitu doslova odzbrojí. Pak stačí být v blízkosti chrchlajícího kolegy a i obyčejná rýma nebo intenzivní viróza vás může vyřadit v období roku, kdy se tak skvěle daří. Máme pro vás několik tipů, které se nám v dlouhodobém horizontu osvědčily. 

1.   Dostatečně odpočívat a kvalitně spát

Ty neúčinnější fígle jsou zadarmo. Například spánek, odpočinek a meditace pro nás znamenají jen náklad v podobě dobrého time managementu. Vyhraďte si přes den  čas na krátkou meditaci. Jak na ni se dozvíte například v podcastu SalesHero s Michalem Dvořákem od Mindfulness. I krátká meditace v horizontu 15-20 minut má skvělý vliv na váš mozek a koncentraci.

Vedle meditace se zaměřte na kvalitní spánek. Snažte se držet svého cirkadiánního rytmu a to ať už jste sovy nebo ranní ptáčata. Před spánkem se držte dál od modré obrazovky, pokud už musíte něco nutně řešit, použijte červené brýle nebo nastavte v mobilu red screen, ztlumte v domě světla do oranžových a červených tónů a zkuste chodit spát a vstávat ve stejnou dobu.

2.   Doplňky stravy vybírejte uvážlivě

Prevence oslabení imunity tkví také v pravidelném užívání nezbytných doplňků stravy, s potravou nepřijímáme vše, co naše tělo potřebuje, a tak vzniká deficit minerálů, stopových prvků a vitamínů, což se pak projevuje nemocí a často i těžkou nemocí. Nechte si před zimou změřit krevním testem hladinu vitamínů, ať víte na co se zaměřit a netvořit si zbytečným dávkováním jen předraženou moč.

Jaké vitamíny pomohou posílit imunitu a kde je najít?

  • Vitamín D výrazně redukuje náchylnost k infekčním chorobám a povzbuzuje imunitní systém pro silnější reakci při obraně proti virům. Doplníte ho konzumací ryb – zejména makrely nebo lososa,  dále vaječných žloutků nebo mléka. Případně se podívejte po kvalitních doplňcích např. zde.
  • Vitamín C – velmi potřebný, co se týče imunity. Nachází se především v čerstvém ovoci a zelenině. Citrusové plody, rajčata, paprika, špenát nebo brokolice. Vysoký deficit lze doplnit také potravinovým doplňkem v lipozomální podobě, který má přirozeně nejvyšší stupeň vstřebatelnosti.
  • Zinek a Selen – když už cítíte příznaky nemoci – obsažený v játrech, tmavém masu, mléku, vaječných žloutcích a mořských plodech a ořechách.
  • Omega-3 (EPA+DHA) se přirozeně nachází v rybím tuku a jsou skvělou prevencí proti infekcím a zánětům. Pokud rybám neholdujete a nechcete polykat lžíce tuku, poohlédněte se po kvalitním doplňku např. zde

3.   Zařaďte pohyb během dne

Přejezdy ze schůzky na schůzku trávíte v autě? Dlouho sedíte? To neprospívá ani vašemu myšlení ani tělu. Co tahle vyrazit na schůzku s klientem ven místo do kavárny? Svižná procházka v parku přinese fresh nápady a ještě uděláte něco pro své zdraví. Má váš dlouhodobý klient slabost pro běh nebo fitko? Zkuste se potkat v teniskách a utužit nejen obchodní vztahy, ale i svaly.

Pokud vaši klienti preferují online schůzky, pravidelně mezi nimi dělejte pauzy, zařaďte přes den půl hodinku jógy nebo krátký workout, která vás nakopne a zvedne ze židle. Není od věci se jít projít kolem bloku, vyvenčit psa nebo zajít na nákup. Každý pohyb se počítá.

hledáme obchodníka

Zelenina

4.   Zaostřeno na jídelníček

Velký důraz bychom měli klást také na svůj jídelníček, což ostatně platí po celý rok. Na co se tedy konkrétně zaměřit v podzimních dnech? Pohlídejte si určitě příjem vlákniny a zeleniny obecně. Zařaďte sezónní dobroty jako dýni, brokolici, řepu, lilek, chilli, mrkev v pečené podobě, kvalitní vývary, zeleninové polévky nebo vietnamské Pho, které oceníte i při prvních příznacích nachlazení. Tipy na skvělé, zdravé a komfortní jídlo hledejte například zde.

5.   Pitný režim 

Hodně lidí má problém s pitím čisté vody a zvlášť na podzim cítíme menší potřebu pít. 4-5 káviček denně opravdu nepokryje správný a zdravý pitný režim. Zkuste nadále držet alespoň 2 litry denně, zvlášť pokud intenzivně sportujete. Výborným doplňkem vody z kohoutku jsou kvalitní minerálky bez cukru a příchuti, zelené, černé a bylinkové čaje (radši vybírejte ty kvalitní, sypané). Střeva pak jistě potěšíte neslazeným kefírem. Na kávu opatrně, zkuste si na schůzkách dávat spíše čaj.

otužování

Tip redakce na závěr.

Otužujte se. Víme, že je to za poslední 2 roky velmi ohrané, ale funguje to. Může to být jen ranní chladná sprcha nebo zastávka mezi dvěma meetingy u oblíbeného otužovacího jezírka, případně večerní sauna s přáteli. Pokud to budete dělat pravidelně, klidně jen 2x-3x týdně, bacily, rýmičky a virózy se vám vyhnou obloukem.

© 2022 imper.cz