08. Duben 2014
Čeká Vás schůzka s novým klientem a obáváte se, že skončí trapasem? Můžete být dokonale připraveni, a přesto se občas nevyhnete nepříznivé situaci. Umíte takové nepříjemnosti zvládnout s nadhledem a ještě z nich třeba něco vytěžit? Inspirujte se vtipnými historkami našich obchodníků!
Pepřová omáčka
Nedávno jsme se sešli s klientem na pracovním obědě. On si objednal steak s pepřovou omáčkou. O několik chvil později toho asi hořce litoval. Pepřová omáčka byla nejspíš brutální. Když si dal do úst první sousto, hned vyprsknul a začal kašlat. Navíc si při tom ušpinil bílou košili. Zachránila ho až sklenice vody. Pak se odešel převléct, a když se vrátil, se smíchem se zeptal: „Kde že to mám podepsat?“
Jana, Ostrava
Kachna se zelím
Jednou jsem jel s klientkou autem na oběd. Celou cestu jsem jí vykládal, jak jsem doma o víkendu pekl kachnu se zelím. Vyprávění jsem zakončil konstatováním, že jsem od rána nejedl a barvitě jsem vylíčil, jakou mám chuť na pořádný steak. To už jsem si všiml, že se na mě klientka nějak divně dívá. Když zastavila u vegetariánské restaurace, uvědomil jsem si, že jsem trochu přestřelil. Ještě v autě mi řekla, že nechápe, jak někdo může jíst maso a že raději poobědváme každý sám.
Bohužel jsem později zjistil, že kromě marketingu se věnovala svému malému obchůdku pro vegetariány. Asi to brala hodně vážně :-).
Tomáš, Zlín
„Volá podložkaaa!“
Před třemi lety nám začátkem roku přišla do schránky pozornost od našeho klienta. Vypadalo to jako podložka pod myš, na které byl natisknutý kalendář a kontakt na klientovu firmu. Onu podložku pod myš jsem si vzala do kanceláře, svoji starou vyhodila a vytočila klientovo telefonní číslo s úmyslem poděkovat. Když mě sekretářka přepojila přímo k majiteli, spustila jsem:
„Dobrý den, dnes k nám dorazily vaše propagační materiály, chtěla bych Vám moc poděkovat. Především ta podložka pod myš je super věc, svoji starou jsem hned vyhodila a používám tu vaši, je mnohem lepší (… pokračovala jsem asi minutovým oslavným monologem o úžasné podložce).“ Hrobové ticho na druhém konci nevěstilo nic dobrého. Konečně se klient ozval: „Slečno, jsem velice rád, že Česká pošta materiály doručila. Ale chci se zeptat, jak Vám po podložce ta myš jezdí?“ „Super, akorát jsem ji otočila tím hnědým dolů a je to bezva,“ odvětila jsem. „Slečno, ta podložka pod myš, jak vy tomu říkáte, je magnetický kalendář na lednici!“ (obrovský smích) V tu chvíli mi to docvaklo!
Musím však říct, že jsem po této příhodě získala skvělého klienta, se kterým dodnes spolupracuji. Když občas volám na pevnou linku přes sekretářku, pokaždé se ozve: „Volá podložkaaaaa…!“
Jana, Brno
Elektrické ovládání
Největší trapas se mi podařil v AAA auto. V den, kdy jsem se tam měla jít poprvé osobně představit, nám v celé ulici ráno vypnuli elektřinu. S hrůzou jsem zjistila, že se nedostanu k autu, které bylo zamčené v garáži, od které mám jen elektrické ovládání. Bydlela jsem až za Prahou, takže náhradní odvoz by pro mě znamenal minimálně hodinové zpoždění. V rychlosti jsem zmateně volala klientovi, že se dostavím o hodinu později, protože nám vypnuli elektřinu a já se nedostanu k autu.
Později mi klient se smíchem říkal, že se trochu bál, jestli nedorazí nějaká blondýna. Když nefunguje elektřina, nemá to přece na auto žádný vliv. Když jsem mu vysvětlila problém s garáží, vcelku se mu ulevilo, že jsem normální (smích).
Tereza, Praha
Growshop pro babičky
Trapasem skončila moje první schůzka v growshopu. Absolutně jsem netušil, o jaký sortiment se zde jedná (potřeby pro pěstování konopí, pozn. red.). Kolem jsem viděl různé postřiky a hnojiva, takže jsem předpokládal, že jejich cílovou skupinou budou babičky a zahrádkáři. Soustavně jsem jim vysvětloval, že pro ně internet není vhodný. Když už kluci nemohli udržet smích, se slzami v očích mě dovedli k jedné kytičce, kterou pěstovali pod lampou. Rázem mi to celé došlo. Naštěstí to kluci vzali s humorem, vzápětí jsme uzavřeli obchod.
Ivo, Brno
„Dovede-li se člověk zasmát sám sobě, nevyjde ze smíchu po celý život.“
L. A. Seneca
Autor: Jiří Zach