5 tipů, jak letos z okurkové sezóny vytěžit maximum

03. Červenec 2023

Máme tady léto a s ním i klišé o okurkové sezoně, které zaznívá napříč obory. My v Business Animals ovšem nejsme „tým okurka“. A vy po přečtení následujícího článku taky nebudete. Pojďme se na období, které mnozí považují za čas bezstarostné relaxace, podívat z jiné perspektivy. Možná si myslíte, že vám v létě žádný obchod neuteče, když jsou „všichni“ na dovolené. Ale je to přesně naopak – právě teď je ideální čas chytit příležitost za pačesy!

1. Okurka je jen ve vaší hlavě

Tak v první řadě je třeba si uvědomit, že doby, kdy červenec a srpen představovaly jen zábavu a lenošení, jsou nenávratně pryč, a netřeba o nich dál uvažovat jako o období nicnedělání. Možná všude čtete a slyšíte, jak obchody v tomhle období nejdou, ale to je jen otázka vašeho osobního mindsetu. V létě můžete uzavřít stejně dobrý obchod jako kdykoliv jindy během roku.

2. Jsou obory, pro které je léto top sezona

Léto je pro spoustu segmentů hlavní sezona. Například obory, které souvisejí s turismem, jako gastronomie, hotelnictví, doprava či slevové portály s nabídkami dovolených a nejrůznějších výhodných pobytů, si na okurkovou sezonu ani vzpomenou. Okurkovou sezonu tedy znají, ale jen z doslechu. Letní sezona je v těchto oborech na samotném vrcholu, prodeje raketově rostou a zákazníci očekávají od obchodníků nadstandardní výkon.

Domluvte si konzultaci

Spousta firem dnes naopak vidí v prázdninových měsících především velkou příležitost, jak oslovit zákazníky se speciálními produkty či službami určenými právě na léto. Je vhodné se zamyslet, co zákazníci v jednotlivých ročních obdobích ocení, a vytvořit pro ně různé promo akce či speciální nabídky. A v období prázdnin a dovolených tomu není jinak.

3. Chce to plánovat…

Nicméně faktem zůstává, že léto je období, kdy lidé nejčastěji odjíždějí na dovolenou. Vaším úkolem pak je zjistit si, kdy jsou vaši obchodní partneři „out of office“, a podle toho si nasmlouvat schůzky a rozvrhnou obchodní procesy. Precizní time management – to je oč tu běží. Samozřejmě je třeba se obrnit trpělivostí, možná to půjde pomaleji než v jiných měsících. Že je doba dovolených a toho a toho člověka nelze sehnat, uslyšíte nesčetněkrát. Nedejte se tím ale otrávit, každý klient se z dovolené jednou vrátí, a když budete připravení a první v cílové rovince jeho kanceláře, můžete využít pozitivních dopadů odpočinku na jeho naladění a uzavřít obchod snů.

4. …a komunikovat

Když už u klienta zjišťujete, kdy plánuje být na dovolené, zkuste si dohodnout krátkou návštěvu ještě než odjede. Díky tomu se seznámíte s jeho zástupcem a podaří se vám lépe udržet kontinuitu. Je to rovněž příležitost pro budování paralelních vztahů. Komunikace se samozřejmě vyplatí i v opačném případě, tedy když na dovolenou odjíždíte vy. Snažte se informovat zákazníky o svém plánovaném volnu tak, aby vzájemný vztah co nejméně utrpěl. Tedy dát mu vědět: kdo mě zastupuje, a jak vás mohou kontaktovat v krizové situaci. Pokud vás zastupuje kolega, vhodně ho uveďte do děje, připravte na očekávané události a jejich případné řešení.

5. Utečte konkurenci

Zatímco velká část vašich konkurentů podléhá prázdninové atmosféře a sráží svoje pracovní tempo na minimum, vy se můžete zcela opačným přístupem dostat o několik mílových kroků dál. Vyblokujte si termín „okurková sezona“ z hlavy a zachovejte si svůj pracovní elán z jarních měsíců. Léto je skvělá příležitost, kdy hledat nové způsoby akvizice, vzdělávat se a sledovat webináře o proaktivním obchodu. Konzultujte svoje nápady s kolegy z marketingu a vyzkoušejte chytré DDS technologie, které vám budou kontinuálně přinášet předehřáté leady. Případně se poohlédněte po kvalitní databázi firem jako je třeba Merk, která vám pomůže přesně zacílit na nové zákazníky.

© 2024 imper.cz