5 tipů jak být magnetem pro kvalitní a loajální obchodníky

07. Březen 2022

Je pro vaši společnost zajištění kvalitních zaměstnanců nikdy nekončící noční můrou? Pokud se chcete na svůj tým spolehnout, aby se vám například během několika komplikovanějších měsíců nerozutekl, je třeba na kvalitním náboru pracovat soustavně. V obchodu je naprosto běžné, že lidé průběžně migrují z jedné společnosti do druhé. O to více pak firmu bolí čas, finance a školení, které do svých obchodních zástupců investovala. Jak tedy efektivně najímat a hlavně si udržet kvalitní obchodníky a obchodnice?

1. Přesně si definujte, co musí váš ideální obchodní zástupce umět

Nemá smysl popisovat volnou pozici nejasně a ze široka. Pokud si ujasníte, jaké schopnosti musí mít váš ideální obchodní zástupce, je mnohem pravděpodobnější, že ho najdete. Zkuste nějakou chvíli pozorovat, jak pracují členové vašeho současného obchodního týmu. Zamyslete se, které z jejich schopností z nich dělají špičkové obchodníky a hledejte je u nových rekrutů. Sepište si, jaké úkoly jim potřebujete zadávat, a vytvořte si specifický profil člověka, kterého potřebujete. Hledání bude najednou mnohem efektivnější.

2. Nabídněte jim motivační příjem a kariérní postup

Nejlepší obchodníky si neudržíte, pokud je za prvotřídní schopnosti a zkušenosti nebudete ochotni odměnit odpovídající částkou. Ať vám na pohovoru řeknou cokoliv, největší motivací pro lidi v businessu budou vždy peníze, nemusí však jít vyloženě o částku, ale to, co peníze symbolizují. Z průzkumu Business Animals vyplynulo, že obchodníci jsou ochotni oželet bonusy a benefity, ale musí být motivováni vizí, kam to mohou dotáhnout, procenty na ročním zisku či jinou formou odměny za vysoké osobní zapojení do chodu firmy.

hledáme obchodníka

3. Pomozte vašim obchodním zástupcům na cestě k úspěchu

Zaškolovací a vzdělávací systém je základ a pro většinu firem samozřejmost, přesto chceme zdůraznit, že ani ostřílený obchodník si ze začátku není jistý, co od něj očekáváte, jak k prodeji přistupujete, a jaké triky máte schované v rukávu. Poraďte jim, poskytněte coaching, věnujte jim čas a podporujte je. V opačném případě nebudou špičkové výkony podávat ani ti, od kterých to očekáváte nejvíce.

4. Všímejte si a chvalte

I když vaši nejlepší prodejci „makají jako roboti, kteří jsou naprogramování na efektivní prodej“, nezapomínejte, že jsou to stále jen lidé. Pokud jim dáte najevo, že si jejich práce vážíte, poskytnete jim další důležitou motivaci. Nedoceněný obchodník si brzo začne hledat místo, kde si jeho výsledků budou vážit více.

5. Hledejte, pátrejte a inzerujte ostošest

Pokud budete nabízet volná místa jen jednou za čas, s největší pravděpodobností se s nejschopnějšími obchodníky minete. Nábor je dlouhodobá aktivita a je potřeba být vidět. Nepřestávejte o sobě dávat vědět, pořádat pohovory a najímat nové talenty. Zvýšíte šance, že si vás prvotřídní obchodník najde sám. Navíc si zajistíte širší výběr, což pro vás znamená, že pokud se dostanete do časové tísně, nebudete muset narychlo najmout méně kvalitního člověka.

Tip: Otevřenou pracovní pozici můžete inzerovat našem webovém magazínu v sekci Práce.

© 2024 imper.cz