01. Květen 2014
Ať už jste ostřílení obchodníci nebo patříte k těm méně zkušeným, někdy se Vám prostě nezadaří. Business je neúprosný obor pro tvrďáky. Říkáte si, kde se ale stala chyba, když jste si byli se sebou tak jistí? Za klientův nezájem můžou bohužel i sebemenší drobnosti, které dokážete snadno ovlivnit. Podívejte se na 5 možných chyb, které mají na vědomí váš neúspěch.
1) Z pusy vám smrdí jako z rybárny
Dramaticky se nakláníte ke klientovi, on se nenápadně odvrací a oči mu lezou z důlku. Ne není tak šokovaný Vaší úžasnou nabídkou, jen se snaží zadržet dech, aby ten Váš necítil. Chápeme, že jíst se musí. Dokonce i před důležitou schůzkou. Ale i sebepřívětivější klient Vám zápach z úst, který dokáže přivodit i ten nejchutnější oběd nebo nejkvalitnější káva, zkrátka neodpustí. Kupte si do tašky pro strýčka příhodu alespoň jedno balení žvýkaček. Bude to investice k nezaplacení!
2) Oprýskaný lak na nehtech
Tady apelujeme především na dámy. Boty máte vyleštěné, vlasy perfektně vyfoukané, zuby zářivě bílé a to nové sáčko Vám taky moc sluší. Jenže oprýskané nehty jste si v pracovním shonu už přelakovat nestihla? Když bojujete o klienta, jde o všechno. A neupravené ruce ho určitě nepotěší. Raději obětujte jeden oběd s ukecanou kolegyní a skočte si na manikúru.
3) Koláče v podpaží
Upocená trika a košile jsou v teplých měsících oblíbeným doplňkem 90 % cestujících v MHD. Ale Váš ne! Obzvlášť pokud jdete na schůzku a rádi byste udělali dobrý dojem. Proto hoďte preventivně do koše všechny umělohmotné či silonové svršky a pořiďte si něco kvalitního. Půl království a princeznu k tomu možná získáte, když se vybavíte i svěžím deodorantem.
4) Nosánek nahoru
Jste naprosto perfektní, nikdo Vás nemůže ohrozit a všechno Vám vychází. Jste si jistí tak, že každé hollywoodské star by se z Vás podlamovala kolena a upsali by duši ďáblu, jen aby s Vámi mohli podepsat jakoukoliv smlouvu. Jenže! To máte jako na prvním rande. Nic se nesmí přehánět. Hodně lidí si bohužel plete zdravé sebevědomí a pózu arogantního blbce, která „překvapivě“ každého jen odradí. Nechlubte se okatě všemi úspěchy, nehrajte si na světáka a raději držte svou pýchu pod pokličkou. Chlubit se můžete, až Vám tu smlouvu klient vůbec podepíše.
5) Sjíždění timeline na sociálních sítích
Někdy je schůzka dlouhá a nudná, ale jste na ní přece proto, abyste uzavřeli obchod. Tak sakra dávejte pozor! Bude to asi velké překvapení, ale během doby, kdy schůzujete Vám nic neuteče. Ani na Facebooku, ani na Twitteru a už vůbec ne na Instagramu!