5 oblastí podnikání, které vám usnadní program na faktury

24. Duben 2023

Život je příliš krátký na to, abychom ho trávili zbytečnou administrativou. Třeba vystavování faktur zvládnete na pár kliknutí díky fakturačnímu programu. Navíc umí další vychytávky, které osekají rutinní činnosti na minimum a vy se můžete věnovat se v podnikání tomu, co vás baví.

1. Snadná a rychlá online fakturace

Místo ručního vypisování údajů na fakturu zadáte IČ odběratele, prodávanou položku a částku, kterou má kupující uhradit. Vše ostatní fakturační program doplní sám – adresu odběratele, výši DPH a další údaje, které na dokladu nesmí chybět. Vzhled faktury vyberete z připravených vzorů, které si upravíte  podle sebe. Třeba, ať vám ladí k logu.

Hotovou fakturu rovnou odešlete. Nastavit můžete i automatické zasílání pravidelných faktur nebo faktur na základě objednávky z e-shopu. Díky propojení s bankou program pohlídá, že klient fakturu zaplatil, nebo mu pošle upomínku.

Všechny odeslané i přijaté faktury budete mít uložené na jednom místě a dostanete se k nim odkudkoliv – stačí se přihlásit do svého účtu.

2. Okamžitý přehled o cashflow

Na pár kliknutí nejen odesíláte fakturu, ale taky vidíte, jak se vašemu podnikání zrovna daří. Ve fakturačním programu si zobrazíte tabulku či graf, kde najdete:

  • kolik jste vyfakturovali,
  • kolik vám klienti zaplatili,
  • jaké platby ještě očekáváte,
  • nebo co musíte naopak uhradit vy.

Všechny přehledy si můžete zobrazit za den, měsíc, kvartál nebo třeba celý rok.

3. Kontakty a informace o zakázkách na jednom místě

Své pravidelné odběratele můžete uložit do adresáře a při fakturaci je jen vybrat ze seznamu. Nastavit si u nich můžete individuální slevu nebo třeba posunuté datum splatnosti.

Ve fakturačním programu vidíte i veškerou historii faktur s daným klientem. Máte tak přehled o celém obchodním procesu od odeslání cenové nabídky až po zaplacení faktury.

4. Usnadnění práce díky propojení s aplikacemi

Fakturační program můžete propojit s e-shopem, bankou, CRM nebo dalšími aplikacemi či nástroji, které používáte:

  • místo ručního párování plateb za vás kontroluje úhradu fakturační program,
  • místo přepisování údajů z CRM si fakturační program sám přetáhne údaje klientů,
  • místo ručního odesílání faktur zákazníkům to program napojený na e-shop udělá sám ihned po objednávce.

5. Rychlá komunikace s účetní i úřady

Propojením s účetním systémem dáte své účetní přístup k dokladům, které byste jí jinak zasílali nebo předávali osobně. Na dálku si je zkontroluje, případně vyžádá opravu, poté vám zpracuje účetnictví a připraví třeba přiznání k DPH nebo dani z příjmů.

Pokud si daňové přiznání zpracováváte sami, přímo z fakturačního programu nahrajete podklady na daňový portál.

Vyzkoušejte si program na faktury zdarma – například iDoklad nabízí 60denní zkušební verzi, ve které si osaháte všechny funkce a ověříte, jak vám podnikání usnadní.

© 2024 imper.cz