5 novinek na LinkedIn, které potěší obchodníky i běžné uživatele

14. Červen 2020

Objevte, co je nového na LinkedIn, jak to můžete využít pro své obchodní aktivity a proč se neustále vyvíjí algoritmus, který se stará o zobrazení postů ve feedu.

Čas, který nad příspěvkem strávíte, se počítá

Důležitou úpravou prošel algoritmus, který hodnotí příspěvky pro umístění ve feedu. Přemýšleli jste někdy o tom, jak LinkedIn posty vybírá právě pro vás? Dosud rozhodovalo především to, jak uživatelé na příspěvek reagovali. Ale záleželo i na dalších informacích, jako jsou profilová data konkrétního uživatele, počet kliků na příspěvek a jeho dosah, dřívější reakce uživatele na příspěvky autora a další (denní doba atd.).

Inženýři z LinkedIn však dospěli k názoru, že tento systém již nestačí. Hodně uživatelů je spíš pasivních, takže si příspěvky prohlíží, aniž by provedli nějakou akci. Také se může stát, že uživatel na příspěvek klikne, ale hned ho zase zavře, protože zjistí, že pro něj není relevantní. V tu chvíli přichází na scénu další údaj, který se přidává k těm již využívaným, a který pomůže zlepšit hodnocení příspěvků.

Dwell time“ znamená strávený čas nad příspěvkem a odteď hraje důležitou roli v LinkedIn algoritmu. Pokud je navíc post rozklikávací, algoritmus se nyní zabývá i tím, jak dlouho se mu čtenář věnuje po rozkliknutí. Během vývoje odborníci také zjistili, že přestože se uživatelé věnují obsahu s různou intenzitou a zajímají se o různá témata, všem trvá víceméně stejně dlouho (v řádu sekund), než se rozhodnou, zda post přeskočit, nebo ne. Proto se akce zapojila nová funkce, která předvídá pravděpodobnost „přeskočení“ příspěvku.

Nové modely a metriky založené na stráveném času prý povedou k významnému zlepšení kvality obsahu zobrazovaného ve feedu. Nový model hodnocení už funguje, takže se můžete na svém LinkedIn sami přesvědčit o jeho kvalitě.

Propojte se se zákazníky i s Microsoft Dynamics

Data, která LinkedIn nyní o uživatelích sbírá, můžete využít i pro své obchodní aktivity. Řeč je o nové funkci Smart Links (Chytré odkazy) dostupné v Sales Navigatoru, placené variantě LinkedIn. V reálném čase můžete sledovat, jaký obsah vaše zákazníky zajímá nejvíc, co si vybírají ke čtení a ke sdílení. Výstup potom lze propojit s Microsoft Dynamics 365 Sales nebo Salesforce CRM, protože LinkedIn patří pod značku Microsoft. Díky tomu také můžete propojit adresář v LinkedIn s aplikací Dynamics 365 Sales.

Anketa

Pokud vám na LinkedIn chyběly ankety, můžete se radovat

Novinkou, o které jste možná už slyšeli, jsou ankety, které si snadno vytvoříte přímo ve svém LinkedIn profilu. Na profesní sociální síti to pro vás může mít slušný marketingový potenciál. Jako tvůrce ankety totiž můžete zjistit, jak hlasoval každý konkrétní účastník. Jako výstup si můžete zvolit třeba celkový počet hlasů či procentuální zastoupení u jednotlivých variant. Ke každé otázce lze zadat až 4 varianty odpovědi. Anketa může být viditelná v rozmezí od 24 hodin do 2 týdnů, a to pro všechny sledující, vybrané skupiny nebo vámi zvolené jednotlivce.

Událost

Virtuální události nahrávají práci z domova

V době koronavirové karantény byl o online eventy enormní zájem. LinkedIn toho využil a výsledkem jsou Virtuální události (Virtual events) spojující LinkedIn Live a LinkedIn Events. Z bezpečí domova tak můžete navštěvovat profesní akce a navazovat nové obchodní kontakty. Pokud chcete takovou událost vytvořit, na domovské stránce v levém panelu zvolte možnost „Events” (události) a „Create event“ (vytvořit událost). Pro zpřístupnění funkce však musíte vyplnit formulář na https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/lv-app a LinkedIn vám živé vysílání musí schválit. Vzhledem k tomu, že nyní mají velké množství žádostí, odpovědi se dočkáte se zpožděním, a navíc můžete být odmítnuti. I tak je to však další známka toho, že LinkedIn jde s dobou a naslouchá svým uživatelům.

© 2025 imper.cz