13. Duben 2022
Doba je rychlá a uspěchaná, a nejen proto je nakloněna rychlým obchodním metodám a podpoře prodeje. Každý váš e-mail, zvlášť ten obchodní, se stává skvělým prodejním nástrojem a pomocníkem při vašem podnikání. Díky němu prodáte a při troše šikovnosti a slovní obratnosti se pro vás stane i nástrojem k udržení komunikace se zákazníky. 80 % obratu společností často tvoří opakované prodeje, takže se určitě naučte s tímto nástrojem efektivně pracovat ve váš prospěch.
Proč zvolit obchodní e-mail?
- e-mailovou schránku má opravdu každý
- dokáže efektivně a rychle prodat produkt nebo službu
- dokáže udržet zákazníky
Důležité je zaujmout
Na to máte zhruba 2 sekundy, takže si předem ujasněte:
- cílovou skupinu
- konkrétní e-maily, které do cílové skupiny spadají
- jasný záměr, nemyslete však v první řadě na obchodní sdělení
Předmět e-mailu
Prostřednictvím předmětu vzbuďte zájem a touhu. Měl by být originální jako titulek v novinách.
- neměl by být dlouhý, nejvíce 6 slov
- nepište ho reklamně, zapomeňte na slova jako speciální, sleva, akce atd.
- klidně použijte otázku: „Už jste o tom slyšeli?“, „Máte vše, co opravdu potřebujete?“
- nebo motivační sdělení: „Nevyhazujte peníze oknem“, „Zase zopakoval stejnou chybu, utrpěl“
- nevyužívejte v něm název společnosti
- překontrolujte jej ve spamovém filtru
Efektivitu dobře napsaného předmětu si klidně ověřte na svých známých a přátelích. Otevřeli e-mail odeslaný z jiné než vaší adresy?
Hlavička e-mailu
- buďte osobní, volte oslovení jménem, používejte jméno zodpovědné osoby v kombinaci s názvem společnosti, zapomeňte na oslovení „Vážený zákazníku“
- první větu e-mailu nastavte tak, abyste opravdu zaujali, většinou se totiž oslovenému zobrazí spolu s předmětem v e-mailové schránce
- první věta by měla zachytit největší benefit celého sdělení, měla by být motivační
Jak sestavit obsah e-mailu
- představte si, že píšete známému, který spadá do cílové skupiny
- mluvte ke známému
- nemyslete v první řadě na prodej
- pište přehledně a výstižně
- používejte výrazné nadpisy, klidně neukončené. Tři tečky vedou k zamyšlení
- používejte mezititulky
- navažte na aktuální dění, např. „Za námi je nejhorší zima za posledních dvacet let, naše krby nabízí řešení nejen pro tu příští.“
- pište příběhy, lidé nemají okamžitý pocit prodeje, takže čtou
- uvádějte fakta a čísla, např: „9 z 10 lidí provozuje sport ve špatné obuvi, následek na sebe nenechává čekat…“
- poskytněte oslovenému benefity a výhody, např. „Když si zakoupíte naši knihu, získáte zdarma audio nahrávku.“
- pro více informací odkazujte na web
- nepoužívejte obrázky a grafiku, velkému množství lidí se nezobrazí, pokud na nich trváte, určitě používejte vložené grafické prvky a obrázky
- na konci e-mailu osloveného vyzvěte k akci, zopakujte mu jasně a zřetelně, co má udělat
- pro odpovědi používejte co nejvíce tématicky související e-mail, žádné info@, kancelar@
Než e-mail někam odešlete, určitě ho zkuste poslat na svůj vlastní e-mail, známým, kteří využívají jiného e-mailového klienta. E-mail budou otevírat lidé jako vy. Jak na něj reagovali?