5 kroků, jak napsat kvalitní obchodní e-mail

13. Duben 2022

Doba je rychlá a uspěchaná, a nejen proto je nakloněna rychlým obchodním metodám a podpoře prodeje. Každý váš e-mail, zvlášť ten obchodní, se stává skvělým prodejním nástrojem a pomocníkem při vašem podnikání. Díky němu prodáte a při troše šikovnosti a slovní obratnosti se pro vás stane i nástrojem k udržení komunikace se zákazníky. 80 % obratu společností často tvoří opakované prodeje, takže se určitě naučte s tímto nástrojem efektivně pracovat ve váš prospěch.

Proč zvolit obchodní e-mail?

  • e-mailovou schránku má opravdu každý
  • dokáže efektivně a rychle prodat produkt nebo službu
  • dokáže udržet zákazníky

Důležité je zaujmout

Na to máte zhruba 2 sekundy, takže si předem ujasněte:

  • cílovou skupinu
  • konkrétní e-maily, které do cílové skupiny spadají
  • jasný záměr, nemyslete však v první řadě na obchodní sdělení

Předmět e-mailu

Prostřednictvím předmětu vzbuďte zájem a touhu. Měl by být originální jako titulek v novinách.

  • neměl by být dlouhý, nejvíce 6 slov
  • nepište ho reklamně, zapomeňte na slova jako speciální, sleva, akce atd.
  • klidně použijte otázku: „Už jste o tom slyšeli?“, „Máte vše, co opravdu potřebujete?“
  • nebo motivační sdělení: „Nevyhazujte peníze oknem“, „Zase zopakoval stejnou chybu, utrpěl“
  • nevyužívejte v něm název společnosti
  • překontrolujte jej ve spamovém filtru

Efektivitu dobře napsaného předmětu si klidně ověřte na svých známých a přátelích. Otevřeli e-mail odeslaný z jiné než vaší adresy?

Hlavička e-mailu

  • buďte osobní, volte oslovení jménem, používejte jméno zodpovědné osoby v kombinaci s názvem společnosti, zapomeňte na oslovení „Vážený zákazníku“
  • první větu e-mailu nastavte tak, abyste opravdu zaujali, většinou se totiž oslovenému zobrazí spolu s předmětem v e-mailové schránce
  • první věta by měla zachytit největší benefit celého sdělení, měla by být motivační

Jak sestavit obsah e-mailu

  • představte si, že píšete známému, který spadá do cílové skupiny
  • mluvte ke známému
  • nemyslete v první řadě na prodej
  • pište přehledně a výstižně
  • používejte výrazné nadpisy, klidně neukončené. Tři tečky vedou k zamyšlení
  • používejte mezititulky
  • navažte na aktuální dění, např. „Za námi je nejhorší zima za posledních dvacet let, naše krby nabízí řešení nejen pro tu příští.“
  • pište příběhy, lidé nemají okamžitý pocit prodeje, takže čtou
  • uvádějte fakta a čísla, např: „9 z 10 lidí provozuje sport ve špatné obuvi, následek na sebe nenechává čekat…“
  • poskytněte oslovenému benefity a výhody, např. „Když si zakoupíte naši knihu, získáte zdarma audio nahrávku.“
  • pro více informací odkazujte na web
  • nepoužívejte obrázky a grafiku, velkému množství lidí se nezobrazí, pokud na nich trváte, určitě používejte vložené grafické prvky a obrázky
  • na konci e-mailu osloveného vyzvěte k akci, zopakujte mu jasně a zřetelně, co má udělat
  • pro odpovědi používejte co nejvíce tématicky související e-mail, žádné info@, kancelar@

Než e-mail někam odešlete, určitě ho zkuste poslat na svůj vlastní e-mail, známým, kteří využívají jiného e-mailového klienta. E-mail budou otevírat lidé jako vy. Jak na něj reagovali?

© 2024 imper.cz