4+4 tipy jak být v práci produktivnější a získat více času pro sebe

16. Únor 2022

Nemám čas, nestíhám! Kolikrát za život jste tuhle větu v zoufalství vyřkli? Kolikrát jste se srovnávali s kolegy, kteří nejen v práci, ale i v soukromí zvládali daleko více než vy? Možná je na čase, pokusit se udělat změnu. S našimi tipy v oblasti time managmentu si již chytře zorganizujete své aktivity, dokážete získat zpět několik hodin týdně, které pak můžete věnovat rodině, sportu, spánku, meditaci nebo seberozvoji.

Každému z nás odtikává čas stejně a všichni máme k dispozici 24 hodin. To, jak s nimi naložíme, je ale jen na nás. Jak by se vám líbilo, kdyby vám někdo nabídl, že vám dá každý týden několik hodin navíc k dobru? Už víte, co byste s nimi udělali?

Jak získat několik hodin týdně navíc efektivním time managmentem?

1. Něco ukončete

Abyste mohli něco získat, musíte i o něco přijít. Pokud i tento rok budete dělat vše stejně, změna nepřijde. Vezměte si papír a tužku a napište si, co ve své životě nepotřebujete. Z 90 % utápíte čas i na sociálních sítích, aniž byste si to uvědomili. Stáhněte si aplikaci Moment a pár dnů po jejím spuštění okamžitě zjistíte, že  jste strávili několik hodin za den na Facebooku, vypisováním si přes chaty s přáteli apod.

Vyzkoušejte leady

Promyslete si také, zda musíte chodit na všechny porady, kvůli kterým pak ve svém volném čase doděláváte práci. Nestává se vám náhodou, že neumíte přátelům či kolegům říkat ne a kvůli tomu (byť z dobroty srdce) věnujete své volno jejich úkolům? Možná mávnete rukou, vždyť je to hodinka – dvě. Když si ale vše napíšete a sečtete, zjistíte, že jste přišli například o 6 hodin týdně, které mohly být jen vaše.

Time managment práce je jednou ze zásadních vlastností úspěšných lidí. Umění oddělit potřebné a zásadní pro váš život a kariéru od toho zbytečného dělá výborného manažera, obchodníka.

„Priorita a umění prioritizovat zásadní a utlumit nepotřebné.“

2. Něco omezte

Jsou aktivity, které ukončit nemůžete, ale pokud si nastavíte limity, pak vám nebudou zabírat veškerý čas. Nemusíte být celý den online, ani není potřeba okamžitě odpovídat na e-mail. Nastavte si časové bloky, ve kterých se budete administrativě,  nebo dalším činnostem věnovat. Pokud si takto vyšetříte půl hodiny denně, na konci týdne to je tři a půl hodiny a měsíčně dokonce 14 hodin, které máte pro sebe.

3. Postůjte

Jestliže víte, že se vám špatně omezuje čas, který trávíte s nějakou aktivitou, dělejte ji vstoje. Už to vás donutí ji zrychlit. Meetingy při chůzi nebo vestoje rychle odsýpají a častěji se v nich doberete výsledku, než když všichni pohodlně sedí.

4. Omezte nefunkční vztahy a přátelství

Nepíše se to snadno, ale určitě víte o lidech ve svém okolí, se kterými se ze slušnosti vídáte, ale nijak vás to nenabíjí nebo neobohacuje na duši. Pokud je to v rodině, je rozhodování těžké, jestliže to jsou známí, popřemýšlejte, zda není lepší setkávání s nimi výrazně omezit nebo ukončit úplně.

Vyzkoušejte leady

Nezapomeňte si naplánovat do svého kalendáře zábavu, nebo to, na co běžně nemíváte čas. Už jen tím, že si to zapíšete, dáváte sobě jasně najevo, že to myslíte vážně. Věříme, že si po aplikování některého z našich tipů, konečně najdete několik hodin pro sebe.

Umění toho, jak si naplánovat den a poté ho takto prožít, není jednoduché. Ovšem lidé, kteří umění plánování a prioritozování svého času zvládnou, jsou velmi úspěšní!

Další 4 rady načerpejte ve videu Karolíny z EDMÉ media.

© 2024 imper.cz