18. Červen 2014
Díváte se okolo sebe a všude je vidíte. V televizi, na internetu i na billboardech okolo silnic. Reklamy. Jeden produkt za druhým. Služba střídá službu. A všechny do jedné mají něco společného. Známe je jako značku.
Poznejte tajemství, které vás vynese nahoru
Některé značky jsou skvělé, některé dobré a některé tolik zájmu nevzbudí. A čím to je? Jak to, že se něco vyznačuje oblíbeností, zatímco druhé stojí v pozadí a bez povšimnutí?
Nejde o hru náhod ani o podplacené kampaně (alespoň většinou). Jde o malé tajemství, které ale zásadně mění situaci.
Odhalení toho nejdůležitějšího
Existují 3 základní otázky, které si musí položit každý, kdo podniká a chce být úspěšný. Možná je znáte, možná ne, ale když na ně neodpovíte, tak se vám opomíjení klientů nevyhne. Ptejte se:
1. PROČ?
2. CO?
3. JAK?
Za neúspěchem většiny firem stojí to, že na otázky odpovídají ve špatném pořadí. Obyčejně totiž začínají u CO a JAK a až pak začínají s nejdůležitější otázkou. PROČ.
Proč je na prvním místě
Ať už ale šlo o Apple, Coca-Colu nebo třeba boty od Bati, hlavní tvůrci vždy kladli důraz na správné pořadí. Proč podnikám? Proč to dělám? Pokud nemáte důležité proč, tak se vaše podnikání viklá na nejistých základech. A hlavně – vaši klienti to vycítí a půjdou pryč. A tento dojem pak bez správných nástrojů těžko změníte.
Nevíte-li proč, ostatní to poznají
Představte si, že jdete do nového obchodu ve městě. Těšíte se, protože má jít o něco skvělého. Jakmile dorazíte, tak se rozhlížíte okolo sebe. Všude jsou cedule s nápisy, že právě tenhle výrobek je nejlepší, že tenhle produkt je bezkonkurenční a jedinečný.
Samozřejmě vás ihned začne zajímat, v čem že je ta jedinečnost. Zeptáte se půvabné prodavačky. Ta se na vás udiveně podívá a kroutí hlavou. Zavolá vedoucí, ale ani ta netuší, co je na jejich produktu tak jedinečné. Co uděláte potom? Překvapeně zvednete obočí a jdete pryč. Sem? Sem se už nejspíš nevrátíte.
Mám jasno. Jsem značka
Odpověď: „Prostě je to nejlepší“ nikoho neuspokojí. Musí tady být konkrétní důvod a čím jasnější argumenty, tím víc bude značka přitahovat zákazníky. Jako magnet. I o tomto fenoménu mluví ve svém úspěšném e-booku Jsi značka ve frontě na banány český brand manažer Tomáš Lukavec, který je známý svou spoluprací s předními osobnostmi jako je Mark Dzirasa nebo Boc Proctor (z filmu Tajemství). V oblasti budování značky konzultoval s firmami Remax či Microsoft a tvořil také úvodní video pro BusinessAnimals.
Momentálně vede jedinečnou kampaň Banán za million, kde ukazuje přesný postup, jak vybudovat značku krok za krokem, od základů. Předává srozumitelné know-how a zprávu: „Najděte v sobě jistotu, vydělejte více peněz, přitahujte ostatní a díky tomu se staňte nenahraditelnou značkou na trhu.“ Důležité je, abyste si zapamatovali jediné. Jakmile máte dost silné PROČ,odpovědi na další otázky se dostaví rychle samy. Buďte sví, mějte jasno a vybudujte svou značku.
Stojí to za to.