3 důvody, proč je skvělé dělat obchodníka (nehledě na obor)!

12. Prosinec 2014

„Práce obchodníka je nudná a nezajímavá.“ Člověk se udře a výsledek je stejně nejistý.“ „Je to o neustálém vtírání se někomu s objednávkou.“ Tyto a ještě mnoho dalších domněnek jste o svém povolání určitě párkrát slyšeli. Jako správné obchodní zvíře ale víte, proč tenhle job děláte:

obchodnik

1. Práce se časem promění v pokec s přáteli

Přijít s obchodní nabídkou za klientem vyžaduje společenské chování, adekvátní oblečení a přiměřeně ostré lokty. Etiketa ani námluvy ale nikoho dlouho nebaví. Při uzavírání několikátého obchodu se s klientem přesunete z kanceláře či kavárny na méně formální drink, pak přijde třeba pozvání na firemní večírek, grilování na chatě či golf. A co může být lepšího, než reálná vidina toho, že za pár let budou vaši klienti i vašimi přáteli a na obchodech se budete domlouvat právě při sportu, který máte rádi?

 2. Zabijete i 5 much jednou ranou

Není čas ztrácet čas. A pokud jste v obchodu zběhlí, víte, jak za určitý čas vymezený k prezentaci stihnete klientovi nabídnout produkty třeba i 2 či více firem. Příkladem může být třeba třicetiletá obchodnice Jana z Prahy, která sháněla mezi posilovnami a výrobci sportovního náčiní sponzory na závody. Během pár měsíců navázala dobré obchodní vztahy hned s několika firmami v tomto oboru a byla úspěšná. Když její kamarád začínal do České republiky distribuovat doplňky stravy pro sportovce, můžete hádat, komu svěřil distribuce po „fitkách“? A Jana tak dnes za svými sponzory nechodí už jen s jednou nabídkou…

obchodnice

3. Ušetříte za auto, mobil i stravu

V případě, že nastupujete do firmy jako obchodní zástupce, často lze počítat s tím, že dostanete služební vůz, mobil a také notebook. A také mnohdy ušetříte i za občerstvení. Zejména ženy obchodnice jsou zpravidla na jednáních svými potenciálními klienty zvány, a to nejen na kávu, ale mnohdy i na oběd nebo zajímavou vernisáž.

 

Text: Ivanna Benešová

Vyzkoušejte leady

Foto: Tumblr

 

© 2024 imper.cz