15 aktuálních prodejních statistik, které změní vaši obchodní strategii

22. 4. 2020 +

Inspirace

Pokud se při obchodování cítíte jako ryba ve vodě a myslíte si, že už o svých zákaznících víte všechno, tyhle statistiky vás dost možná překvapí. Zjistěte, jak se chování vašeho zákazníka v čase mění a které komunikační kanály využívat.

Aktuální prodejní statistiky

Zabere to průměrně 18 telefonních hovorů, než se skutečně spojíte s nakupujícím.

Jen 24 % e-mailů obsahujících obchodní sdělení je otevřeno.

Sedm z 10 B2B zákazníků sleduje video někdy během nákupního procesu. Využijte to ve svůj prospěch a pošlete jim své produktové video. Videa o funkcích produktu jsou nejoblíbenější, následují návody a profesionální recenze.

Drtivá většina vašich potenciálních zákazníků chce číst e-maily mezi pátou a šestou ráno. Kdo by to byl řekl, že je na světě tolik ranních ptáčat, že?

Nejúspěšnější prodejci používají desetkrát častěji kolektivní slova a fráze než ti málo úspěšní. Vzhledem k tomu se zkuste zaměřit na výrazy „my“, „nás“, „naše“ a „společně“, namísto „vy“, „já“ a „vaše“.

41,2 % prodejců tvrdí, že telefon je jejich nejefektivnější prodejní nástroj. 65 % prodejců používajících social selling je úspěšných, kdežto prodejci, kteří ho nepoužívají, mají úspěšnost jen 47 %.

Použití nástrojů social sellingu dokáže zvýšit úspěšnost o 5 % a velikost zakázky až o 35 %.

Prodejci stráví jen třetinu času hovorem s potenciálními zákazníky. Ve skutečnosti stráví 21 % svého dne psaním e-mailů, 17 % zadáváním dat, dalších 17 % průzkumem a vyhledáváním potenciálních zákazníků, 12 % interními schůzemi a 12 % plánováním hovorů.

Google zjistil, že téměř polovina nakupujících jsou mileniálové, tedy lidé narození po roce 1982.

Rozpočet je nejčastějším důvodem, proč se slibné obchodní příležitosti rozpadají.

92 % nakupujících věří doporučením od lidí, které znají.

Neplýtvejte slovy. E-mail o 25 slovech je zhruba stejně účinný jako e-mail o délce 2 000 slov. Ideál je mezi 50 a 125 slovy.

Jen 19 % nových obchodních příležitostí se v B2B prodeji povede úspěšně uzavřít.

Průměrný člověk tráví dnes online necelých 7 hodin denně.

Na sociální síti LinkedIn, která slouží pro B2B komunikaci, je dnes zaregistrováno 1,7 milionu Čechů. Jen necelá 3 % z nich jsou však aktivními přispěvateli obsahu.

Jiří Jambor | CO-FOUNDER & DIGITAL BUSINESS DEVELOPMENT
m: +420 776 822 191 | e: jirka@futuresales.cz
✔️ Propojme se na LinkedIn.
✔️ Náš blog: socialsellingpocesku.cz
✔️ Webové stránky: futuresales.cz