10 tajemství, jak vybudovat v zákazníkovi důvěru

22. 7. 2014 +

Inspirace

Důvěra – základní kámen byznysu. Jste-li pro klienta důvěryhodní, máte napůl vyhráno. ale vybudovat si status věrohodnosti dá často zabrat. Nakoukněte s námi pod pokličku a odhalte tajemství, jak na to. A prodeje pofrčí.

duvera

1. Začněte u sebe

Mají-li vám věřit ostatní, musíte prvně věřit sami sobě. Zapracujte na sobě a důvěřujte si. Zapomeňte na manipulaci, jednejte férově a čestně.

 

2. Buďte empatičtí

Starejte se o své zákazníky a naslouchejte jim. Budete-li znát jejich přání a potřeby, můžete se o ně dokonale postarat. A oni vám za to budou vděční. Empatie je cesta důvěry.

 

3. Navrhněte nejlepší řešení

Zjistěte si zákazníkovy potřeby ukažte mu tu správnou cestu. A to, i když nebude zrovna nejvýhodnější pro vás. Vždy jednejte v jeho zájmu. Buďte upřímní a ukažte, že vám záleží na klientovi, ne na uzavření obchodu.

 

4. Dodržujte závazky

„Důvěra dává rozmluvě víc než inteligence.“

– Francois Duc de la Rochefoucauld

Důvěru si nejlépe vybudujete tak, že budete dodržovat to, co slíbíte. A pokud to dodržet z jakéhokoliv důvodu nemůžete, popadněte telefon a sdělte klientovi nový termín nebo jiný návrh.

5. Neslibujte nereálné

Neslibujte zákazníkovi něco, co předem víte, že není možné splnit. Je sice těžké říci ne, ale právě tohle ne zákazník určitě ocení. A vy se tak uchráníte před katastrofálně poničenou reputací.

 

6. Mluvte pravdu

Nikdy nezkreslujte vlastnosti, výhody a přínosy služby či produktu. Řekněte zákazníkům pravdivé informace a nechte na nich, zda se pro službu či produkt rozhodnou.

7. Nepomlouvejte konkurenci

„Kdo ztratí důvěru, víc ztratit nemůže.“

– Syrus

Mnoho obchodníků si myslí, že když pomluví protivníka, budou v očích zákazníka lepší. Opak je pravdou. Zapomeňte na to, jestli nechcete být za triviálního hlupáka.

 

8. Poskytujte servis

Myslete na zákazníka i po uzavření obchodu. Kontaktujte ho a zeptejte se, jak je spokojen. Má problém? Pomozte mu ho vyřešit. Podejte mu pomocnou ruku a buďte nablízku, kdyby vás potřeboval…

 

9. Buďte charakterní

Chovejte se slušně a mějte charakter. Dělejte to, co je správné, nikoliv to, co je snadné. Myslete vždy v první řadě na zákazníka.

 

10. Jednejte jasně

„Důvěru si získáte tak, že jste průhlední, otevření a držíte slovo.“

– Jack Welch

Lidé nemají rádi, když je něco nejasné. Proto jednejte přímo, prezentujte srozumitelně a chovejte se jasně a průhledně.

 

Text: Lucie Formanová

Zdroj fotografie: hdwallpapers-desktop.com

[/velikost_textu]