10 nejnovějších knih o obchodě, byznyse a osobním rozvoji

21. Duben 2015

Úspěšní se shodují, že kamkoli to ve svých životech dotáhli, nikdy se nepřestávají vzdělávat, učit a pracovat na sobě. Knihy, magazíny, blogy, akce, účty na Twitteru a Instagramu. Výběr toho nejlepšího vám budeme pravidelně předkládat v novém seriálu. A začínáme oblíbenou klasikou – jaké knižní novinky si pro obchodníky připravil rok 2015?

knihy2015

1. Lídři jedí poslední; Simon Sinek

lidri
Zdroj: melvil.cz

Už jste „začali s proč?“ Autor celosvětového bestselleru, který změnil obchodní přemýšlení stovek velkých firem a tisíců jednotlivců, přichází v letošním roce s dalším ambiciózním tématem. Kniha Lídři jedí poslední (v originále Leaders Eat Last) se zabývá vedoucími osobnostmi – firem, korporací, startupů a hnutí. Sinek na základě svého zkoumání v terénu zhodnocuje, že úspěšné společnosti jsou ty, ve kterých lídři místo krátkodobých cílů obětují své pohodlí pro dobro svých zaměstnanců. Ti se cítí cenění, jsou ochotnější táhnout za jeden provaz, pracovat na sebezlepšení, riskovat a čelit výzvám. Knihu u nás vydal Jan Melvil Publishing.

2. Jestli nejsi první, budeš poslední; Grant Cardone

prvniposledni

Domluvte si konzultaci

Podtitul „Strategie prodeje za účelem ovládání vašeho trhu a jak porazit konkurenci“ napoví, že se jedná o obchodnický must-read tohoto roku. Chcete navýšit objem prodeje, zvýšit marže, vytvořit nové obchodní příležitosti nebo to dotáhnout na manažera? Musíte získat převahu! A jak na to? „Téměř všechny rady ohledně prodeje, které jste se naučili, vás dostanou na poslední místo. Přečtěte si tuto knihu a zjistěte, jak dosáhnout maximálního úspěchu v obchodování!“ tvrdí autor. Tak co, jdeme do toho?

3. Pravidlo 10×; Grant Cardone

pravidlo10
Zdroj: kosmas.cz

Američané říkají: „Go big, or go home.“ Jinými slovy – když už snít a plánovat, tak to vynásobte alespoň desíti. Aby si výše zmíněný Grant Cardone pojistil, že se na žebříčku nejprodávanějších knih skutečně umístí na prvních, a nikoli posledních příčkách, obohatil knižní trh ještě jednou letošní novinkou. Pravidlo 10× s podtitulem „Jediný rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem“ odhaluje princip masivní činnosti, který vám pomůže rozbourat obchodní stereotypy, vyšplhat se na vysoký level a být v čele!

4. Psychopatův průvodce na cestě k úspěchu, Kevin Dutton a Andy McNab

Zdroj: kosmas.cz
Zdroj: kosmas.cz

Jejich revírem je korporát. Jejich tempo je vražedné. Kevin Dutton z Oxfordské univerzity se psychopaty v dnešním byznys světě zabývá už léta. Někteří z vás možná četli příručku Moudrost psychopatů, na kterou letos navazuje publikací opatřenou úsměvným podtitulem „Sedm jednoduchých psychopatických zásad, které dovedou k úspěchu i vás!“.

Na ní spolupracuje s příslušníkem vojenských jednotek SAS Andym McNabem, který patří do kategorie psychopatů „hodných“. Jeho příběhy podpořené Duttonovými znalostmi daly vzniknout zajímavému materiálu, který ukazuje, že hodný psychopat přemýšlí jinak než většina z nás. Že kdybychom i my dokázali  lépe využívat vlastnosti jako šarm, chladnokrevnost, sebevědomí nebo odvahu, byli bychom v životě mnohem úspěšnější. Hm?

5. Ukaž, co děláš; Austin Kleon

Zdroj: melvil.cz
Zdroj: melvil.cz

Nejen umělci, ale i obchodníci by měli vědět, jak dobrou práci ukázat. Dneska je konkurence veliká, a ač za vás mluví spokojení klienti, nikdy neuškodí rozšířit kanály, jak si vás potenciální zákazníci (nebo zaměstnavatelé) mohou všimnout. Kleon radí místo networkingu a budování sítě kontaktů raději přesídlit na síť sociální a otevřeně, štědře a statečně publikovat jako experti.

6. Umění sdílet; Nhat Hanh Thich

Zdroj: Kosmas.cz
Zdroj: Kosmas.cz

Pro ty z vás, kteří kromě myšlení úspěšných ocení na cestě vpřed také špetku východního přístupu, jsme do našeho obchodnického přehledu propašovali i klasickou „zenovku“. Útlá knížka buddhistického mnicha, nominovaného na Nobelovu cenu, se v originále nazývá The Art of Communicating a pojednává o žhavém obchodním tématu – umění bděle naslouchat. V příbězích předkládá různé nástrahy nedorozumění mezi lidmi a ukazuje nový rozměr vnímání světa a vzájemné interakce.

7. Úspěch neměřitelný penězi; Tomáš Barčík

Zdroj: kosmas.cz
Zdroj: kosmas.cz

Publikací o úspěchu tady bylo nespočet, ta z nakladatelství Success eBooks Tomáše Barčíka je z těch praktičtějších. Autor – manažer, kouč a podnikatel – popisuje životní principy, kterými se řídí úspěšní lidé, a na praktických příkladech ukazuje, na co se zaměřují a proč to funguje.

8. Příručka skečnoutingu; Mike Rohde

Zdroj: melvil.cz
Zdroj: melvil.cz

Čmáráte si během telefonování po papírech a vaše poznámky na poradu připomínají mapy lovce pokladů? Nebo jste naopak neorganizovaní a těžko si domýšlíte souvislosti? V obou případech vám čerstvá novinka nakladatelství Jan Melvil Publishing poskytne skvělý nástroj, jak svou práci usměrnit. S tímto vizuálním manuálem se naučíte zábavné postupy a techniky zaznamenávání poznámek, textů, obrázků, symbolů a myšlenkových map a z chaosu v hlavě vytvoříte přehledné „plány“ na papíře.

9. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu; Karel Voříšek a Jitka Vysekalová

jakbypresvedcivy

Populární moderátor a uznávaná marketingová specialistka si vzali na mušku otázku image. Ta je v jejich podání nejen naší „značkou“ navenek, ale především by měla vycházet přímo z nás a odpovídat naší osobnosti. Jak eliminovat vliv okolí a vytvořit si image skutečně podle sebe? Zalistujte a uvidíte.

10. Minutový vyjednavač; Don Hutson, George Lucas a Ken Blanchard

vyjednavac

Dosáhnete snadněji lepších dohod, slibují autoři. Kniha je určena zejména pro ty, co mají z vypjatých situací sociální fobii a každé vyjednávání je stojí víc energie, než by bylo zdravé. Takže už žádné nervy!

 

© 2024 imper.cz