Není hashtag jako hashtag. #GivingTuesday 28. listopadu je den, kdy se celý svět spojí k pomoci druhým

20. Listopad 2017

V dnešní době můžeme přispívat na vše, co si jen dovedeme představit. Cesta z metra se často podobá kličkování mezi více či méně důvěryhodnými dobrovolníky s kasičkami na krku, napřažené ruce a prosby o „pár drobných“ už se staly součástí místního koloritu. Sbírky, nadace, sdružení – je jich tolik, že se v nich přestáváme orientovat, všichni potřebují pomoct, všichni z nás „tahají peníze“ – přeci nemůžeme pomoct všem! A tak raději nepomáháme nikomu. Taky řešení. A každý z nás na něj má svaté právo. Pokud ale někde ve skrytu duše cítíte, že to není úplně ta správná cesta, ale nevíte, kterou jinou se z toho bludiště vydat, věřte, že v tom nejste sami. Abychom byli přesní, jste součástí 70% většiny, která v této oblasti tápe a ocenila by více informací. Pokud hledáte průvodce, který vám poradí, kudy kam, seznamte se s #GivingTuesday.

#GivingTuesday

BlackFriday #GivingTuesday

Black Friday asi netřeba představovat, „slaví se“ každý rok, den po Dni díkůvzdání. Představuje žně pro prodejce, dočasné pominutí smyslů spotřebitelů a orgie konzumní společnosti. Giving Tuesday se po černém pátku snaží vyrovnat lehce ztracený balanc, vzbudit v nás zase trochu lidskosti a podpořit chuť pomáhat. Je to největší svátek dárcovství, který oslavuje celý svět od roku 2012, za tu dobu se k hnutí připojilo 98 zemí světa, zapojilo se více než 50 000 organizací a podařilo se vybrat 168 milionů dolarů. Letos připadne na úterý (#surprise) 28. listopadu a v Čechách se můžeme stát jeho součástí již podruhé, a to díky Asociaci společenské odpovědnosti, která se ujala role národního ambasadora. Možností, jak se do projektu zapojit, je tolik, že by vydaly na vlastní stránku. Jedno mají ale společné – za konkrétní výzvou vždy najdete konkrétní životní příběhy, které můžete pomoci změnit k lepšímu. #atoseceni

hledáme obchodníka

#kdosemocptamocsedozvi

Agentura Ipsos, jakožto partner projektu #GivingTuesday, si posvítila na naše „dobročinné chování“ a zjistila zajímavé info.

  • O zapojení do projektu má větší zájem mladší generace, konkrétně 33 %. Mezi dříve narozenými projekt našel 18 % příznivců. #mladivpred
  • K většímu zapojení by nás obecně nejvíce motivovalo, kdybychom věděli, kde přesně a komu darováním našich věcí, peněz nebo času pomáháme. #nechcizajicevpytli
  • Podpora na sociálních sítích a informování okolí je druhý nejčastější způsob, jak se lidé plánují do akce zapojit. #socialmedia4ever
  • Peníze až na prvním místě. Jejich nedostatek trápí hlavně mladé (18 – 26 let) a 73 % z nich se do dobročinných aktivit nezapojuje právě z tohoto důvodu. #jednakapsaprazdnadruhavysypana

#nejstedrejsidenvroce

Štědrost a sounáležitost by určitě neměly být výsadou jednoho dne v roce. Je to ale slibný začátek. Slovo give v názvu #GivingTuesday má ještě druhý význam, dává každému z nás možnost volby a nabízí nejrůznější cesty, z nichž všechny vedou k jednomu společnému cíli.

hledáme obchodníka

Chcete darovat část své výplaty nebo věc, kterou už nepotřebujete? Nebo toho nemáte moc na rozdávání, ale víte, že dobrý skutek nic nestojí? #sammammalo  Ať za svůj dar chcete něco na oplátku nebo vám největší odměnou je dobrý pocit, ať chcete pomoct malým nebo starým, dvounohým nebo čtyřnohým, černým nebo bílým, ať si chcete vybrat výzvu nebo aktivitu, která vám je nejbližší, nebo se s přáteli či kolegy pustit do uspořádání vlastní sbírky. Ať tak či onak, na #GivingTuesday si vždy najdete to své. Protože kdo hledá, najde.

Buďme k sobě upřímní – když se staneme součástí nějaké dobročinné akce, co nás hřeje víc? Vědomí toho, že pomáháme druhým, nebo náš vlastní dobrý pocit? Nepřináší tak dobrý skutek nám samotným stejný užitek jako těm, pro které ho děláme? #dvemouchyjednouranou  Nás v Business Animals tenhle projekt prostě a jednoduše chytil za srdce a jdeme do toho. Rozhodli jsme se vybrat si několik výzev, které společně podpoříme, trochu odlehčit naší knihovně a šířit tuhle myšlenku mezi vás. A co vy? Jdete do toho s námi? #zalepsisvet

 

Zdroj fotografií: Facebook + oficiální stránky GivingTuesday

© 2024 imper.cz