„Emka” inovují. Makléři z M&M reality předbíhají dobu a obchody řeší na tabletech s elektronickými podpisy

 |  Články  |  Rozhovory  |  Martina Richterová  |  9 637x přečteno

M&M reality holding – jednička na trhu v realitách, minimálně v počtu makléřů, kterých pro společnost pracuje více než 2500. Jaké je hlavní know-how společnosti, kdo se může stát realitním makléřem a s jakými překážkami se musí obchodníci v tomto businessu poprat? Vnímají se navzájem jako konkurence? Povídali jsme si v prostředí nové zelené pobočky v Rudné u Prahy s regionálním ředitelem pražských a středočeských poboček M&M reality Zdeňkem Samkem. Na některé otázky odpovídal také vedoucí této pobočky Michal Růžička. Jaká je práce v „MM“ a jaké má zkušenosti s M&M reality Zdeněk Samek?

  • Zdeněk Samek – 35 let
  • Pochází z Mostu
  • Studoval strojařinu, ale začal prodejem nábytku v Austrálii
  • Ve společnosti M&M reality holding, a.s. působí od října 2009
  • Jako makléř pracoval 1,5 roku, poté se stal vedoucím pobočky a oblastním manažerem
  • V současné době pracuje na pozici Regionálního ředitele pro pobočky v Praze a středních Čechách
  • Jsem cestovací typ. Poznal jsem už 38 zemí, odjedu vždy na dlouho, abych toho co nejvíce poznal.

Začněme tím, že „emka“ neboli M&M reality, mají největší síť makléřů, čím si to vysvětlujete? A nelezou si do zelí?

Síť máme největší, ale celkově cca 10-14 % nemovitostí prodávaných přes realitní kanceláře. Také máme velké množství poptávajících klientů, pro které nemovitost nemáme, takže rozhodně je prostor pro každého, kdo chce do obrovského trhu realit proniknout.

M&M reality holding, čím je dnes daná prestiž společnosti?

Prestiž není o tom, zda někdo říká, že je největší a nejlepší. Prestiž je daná kvalitou služeb, každý makléř by měl dělat práci dobře, aby neuškodil značce. Společnost by měla svým makléřům poskytnout dobré pracovní podmínky, zázemí, servis.

Klienti vnímají značku jako takovou, zda ji znají, nebo nikoliv. To je samozřejmě naše velká výhoda, jsme velká česká firma s letitou historií, lidé nás znají z televize, vídají naše auta na ulici, reklamní bilboardy. Jsme největší společnost na trhu s realitami.

Makléřina 21. století: Makléř běžně nosí na prohlídku tablet a deal podepisujeme elektronickým podpisem

Jak byste popsal tento business? Když se někdo chce stát obchodníkem s nemovitostmi, co všechno musí očekávat?

Nejde o složitý byznys. Neprodáváme žádný produkt, ale službu, kterou pomáháme lidem vyřešit často velmi zásadní krok v jejich životě, čímž prodej nebo koupě nemovitosti rozhodně je. Poskytujeme jim servis, který naši makléři dělají kvalitně, s empatií a hlavně podporou velké firmy a moderních technologií.

M&M reality business

Sbíráme pochvaly od klientů, kteří s našimi službami byli spokojení, a pracujeme s tím. Bereme samozřejmě v potaz i negativní názory klientů, kterých naštěstí není mnoho a každým případem se zabývá naše oddělení Péče o klienty. Zpětná vazba je pro nás hodně důležitá. Snažíme se získat důvěru každého klienta, zjistit jeho potřeby, možnosti a představy a maximálně mu vyjít vstříc.


Jaké kroky M&M reality museli podniknout, abyste se vypracovali na jedničku na trhu?

Těžíme především z toho, že jsme síťová realitka. Máme více makléřů a klientů, hodně toho prodáváme. Není to tak, že by si každý hrál na svém písečku. Jsme tým, vzájemně se doplňujeme a spolupracujeme. Pravidelně aktualizujeme databázi poptávek, máme více než 60 000 klientů, kteří hledají nemovitost. Všem klientům poskytujeme kompletní servis. Nemusíte se už o nic starat, vše za vás zařídíme my. Navíc máme bohaté zkušenosti, na trhu působíme od roku 2005. Disponujeme vysokým kapitálem, jsme schopní nemovitost okamžitě vykoupit.

„Chceme, aby každý makléř byl samostatný a vydělával tolik, kolik potřebuje“

Zelená barva je ve vaší kanceláři skoro všude. Působí velmi pozitivně. Napadá mě termín „zelená rodina“. Jaká je vaše role v téhle rodině?

Jsme zelená realitní kancelář, která vznikla tak, že se budovala od začátku. Vznikaly nové a nové pobočky. V každé pobočce se ti lidé vzájemně velice dobře znají a působí jako rodina. Chodí spolu na večeře a různé mimopracovní akce, perfektně spolupracují, tvoří tým. Chceme, aby každý makléř byl samostatný a vydělával tolik peněz, kolik potřebuje. Musí tomu však věnovat určitý čas, vzdělávat se a učit se.

M&M reality holding

Dnešním trendem je digitalizace, jak jste se k tomu postavili? Velice progresivně. Máme aplikaci, která je součástí našeho systému a usnadňuje nám práci. Navíc i lidé ocení rychlost a efektivitu. Každý makléř má svůj tablet s touto aplikací, díky které má veškeré informace o nemovitosti (smlouvy, dodatky, přepisy energií a jiné). Vnímám to velice pozitivně a zákazníci také.

„Pravidelně se vzdělávají i ostřílení mazáci, aby mohli jít s dobou“

Doba jde stále dopředu, musí se neustále vzdělávat i ostřílení mazáci?

Ano, ten kdo to dělal dobře před 5 lety, už to nemusí dělat dobře dnes. Doba se mění, trh se mění i lidé mají stále jiné požadavky. Makléři, kteří dříve patřili mezi špičku, ale nejdou s dobou a nejsou ochotní se dále vzdělávat, svou práci dnes nedělají efektivně. Naopak mladý člověk, který je dravý a dynamický a ochotný se učit a rozvíjet může být za pár měsíců velmi dobrým makléřem a vydělávat pěkné peníze.

Jak dlouho trvá, než se nový makléř osamostatní?

Je to různé. Někteří za měsíc, jiným to trvá tři měsíce. Do začátku může nováček získat bonus 24 000 Kč (tato sazba je na tři měsíce), aby měli alespoň něco na základní náklady, než si sami vydělají. Říkáme tomu náběrová provize. Tyto peníze dostanou, aniž by něco prodali. Jakmile se zaučí, začínají ihned prodávat a vydělávat si. Poboček máme hodně, mohou se domlouvat s kolegy, vzájemně si vypomáhat.

M&M reality Praha

Jak se mohou u vás zaměstnanci dále vzdělávat? Každý makléř prochází vstupním školením, kde se učí základy (telemarketing, jak komunikovat, právní základy a vše, co souvisí s prodejem). Tohle školení je pro všechny bez ohledu, zda už mají nějaké zkušenosti s touto prací, nebo ji nikdy nedělali. Každý nový makléř začne pracovat se starším makléřem, který se stane jeho učitelem.

Kolik schůzek za den stihnete? To je také různé, záleží na lidech. Většinou ty 2 až 3 schůzky, někdy více. Záleží nám především na kvalitě, nikoliv na kvantitě.

Na schůzky jezdíte přímo za klienty? Ano, potřebujeme vidět nemovitost na vlastní oči, vše si důkladně prohlédnout. V jakém se nachází patře, v jaké je lokalitě a v jakém je technickém stavu. Vše si nafotíme a prohlédneme a pak je teprve možné vhodným způsobem byt nebo dům prezentovat zájemcům.

„Máme tu kolegu, kterému makléřina změnila život. Dříve měl plat 12 000 Kč měsíčně, nyní jezdí na zahraniční dovolené, po třech letech mění auto a užívá si život. Splnil si sen“

Říkáte, že makléřem může být teoreticky každý, jen tu práci musí chtít dělat. Je to nějak omezené věkem či zkušenostmi? Makléřem může být skutečně kdokoliv. Já sám jsem před 8 lety o makléřině nevěděl vůbec nic, ale vše se postupně naučil. Máme tu kolegu, kterému je 50 let. Po tom, co se stal makléřem, se mu změnil život. Dříve vydělával sotva na nájem, dnes mění každé 3 roky auta, jezdí na dovolené. Podle mě na věku nezáleží.

„Makléřina není klasická práce, mnoho obchodníků má tendenci k prokrastinaci. Je to o sebedisciplíně“

Říkáte, že makléřina je tvrdá práce. V čem konkrétně?

Ano. Především proto, že to není klasické zaměstnání, ale flexibilní práce. Mnoho makléřů sklouzne k tomu, že vstane ráno v 10 hodin, za ten den si naplánuje různé osobní aktivity a pak nestíhá svou práci. Je to podnikání, které je o tom, že dostáváte peníze pouze za odvedenou práci. Není to fixní mzda. Mohou ovlivnit, kolik vydělají, ale je potřeba zamakat a mít sebedisciplínu. Někteří makléři prokrastinují a pak si nevydělají skoro žádné peníze. Je to celé o organizaci času.

Prodej nemovitostí bez realitky, to je asi vaše největší konkurence. Jak se k tomu stavíte?

Ano, někteří lidé si myslí, že ušetří a je to pro ně výhodné. Až později však zjistí, kolik je to stálo časů a výdajů bokem a navíc nemají žádnou jistotu, vše se protáhne a kolikrát i nepříjemně naletí. To je holt riziko. Myslím si, že trh má šanci se změnit, když se nám podaří zprofesionalizovat celý realitní trh, aby se tomu věnovali skutečně kvalitní realitní makléři. Lidé budou ochotní zaplatit si za skutečně precizně odvedenou práci. Tak to funguje v zahraničí a věřím, že se to časem prosadí i u nás.

Říkal jste, že jste žil v Austrálii, rád cestujete? Ano. V Austrálii jsem žil 2 roky, svatební cestu jsem naplánoval do Afriky, protože to byl poslední kontinent, na kterém jsem ještě nebyl. Viděl jsem už 38 zemí, moc mě to baví a určitě jich ještě hodně uvidím. Odjedu vždy na dlouho, čerpám tam inspiraci, chci tu zemi poznat co nejlépe.

Jakou máte oblíbenou aplikaci do mobilu? Telefon je pro mě pracovní nástroj. Využívám různé aplikace, kromě těch pracovních například mapy nebo počasí, protože jezdím rád na motorce. Rád si usnadňuji život digitalizací.

Jak se bude v budoucnu dařit největší realitní kanceláři M&M reality. Jaké jsou zkušenosti a recenze M&M reality a nenahradí je inovativní nové projekty jako Ulov domov?

Foto: Miroslava Flam

Text: Martina Richterová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno