Webináře: Udělejte až sto schůzek denně na autopilota

 |  Články  |  Obchod  |  Elena Olivarez  |  1 872x přečteno

Umíte si představit, že jen co vytočíte číslo a řeknete své jméno, se druhém konci ozve: „Jo, to jste vy! To je perfektní, že voláte. Měl bych o vaši nabídku vážný zájem!“ Dejte sbohem cold callům jednou pro vždy a využijte při prodeji sílu webinářů. A ano, ať už prodáváte cokoli. Jde to!

Ať chcete nebo ne, webinář je jednou z nemocnějších zbraní online marketérů a je jen hrstka obchodníků, kteří už konečně získávají tímto způsobem leady proto, aby prodali svůj produkt a nemuseli volat na studené kontakty. A možná je na čase, abyste se k nim už taky přidali, co myslíte?

Co je webinář

Kdo by ještě nevěděl, co je to webinář, tak jde o formu online komunikace, která probíhá prostřednictvím internetu. A co je nejlepší, na webinář můžete pozvat, kolik lidí chcete. Kdybyste něco takového chtěli udělat v reálu, nahnat sto lidí do jedné místnosti jen proto, abyste jim prezentovali o svém produktu či službě, museli byste si připravit hodně peněz za prostory, moře času na přípravu a  ještě další na svoje prezentování. A kdo ví, jak by to nakonec dopadlo a kolik dealů byste nakonec uzavřeli. A v tom je právě krása webinářů. Během půlhodiny, hodiny můžete zákazníkům virtuálně představit svůj produkt, vyvolat v nich potřebu a nabídnout řešení jejich problému. A pokud vaše sdělení bude opravdu tak silné, máte velkou, ale opravdu velkou šanci, že až pak zvednete telefon a vytočíte číslo, které vám tam účastníci zanechali, s velkou pravděpodobností od vás koupí, nebo si s vámi domluví schůzku. Budou vás totiž znát. Budou vědět, v čem jim můžete pomoct. Ještě jsme vás nepřesvědčili?

Tady máte 3 pádné důvody, proč už konečně začít s webináři

1) Můžete oslovit stovky lidí denně

Za jak dlouho by vám trvalo oslovit sto lidí? Měsíc, dva? Díky webináři to zvládnete i za jeden jediný den. Možná i za hodinu. A navíc opakovaně. Stačí udělat jedno super nadupaný živý vysílání, a to pak zautomatizovat. Dnes vyhrává hlavně ten, kdo pracuje především chytře a s webináři.

 2) První schůzka online = ušetření spousty času a peněz

První schůzka je často zahřívací kolo, přiznejme si to. Někdy klapne deal na první dobrou, ale někdy to vyžaduje čas. Musíte zjistit, zda jste pro klienta skutečně ti praví a dokážete mu vyřešit jeho problém. Zda jednáte skutečně s tou nejkompetentnější osobou, která má rozhodovací právo. A zda má váš potenciální zákazník dostatek financí k zakoupení vašeho produktu či služby. Díky webináři ovšem tohle nemusíte zjišťovat. To, jestli jste ti pravý pro zákazníka, on často sám díky webináři rozpozná, bude vás totiž vnímat jako jedničku na trhu.

3) Odpadá studená akvizice

Nebaví vás cold cally? Tak proč je ještě děláte! Žijeme v době plné možností, tak proč stále dělat, že je to jinak? A pokud jste to ještě nezaregistrovali, zákon o GDPR se dost nezadržitelně blíží. Natrénujte webináře, dokud je ještě čas. Mohli bychom skončit, ale chceme pro vás něco víc. A tak ještě přikládáme 7 pointů, díky kterým vaše webináře dopadnou dle představ.

7 tipů na super webináře

1. Vytvořte si mapu webináře a vše nastavte podle mapy

Než vytvoříte třeba svůj první webinář, měli byste mít jasnou představu, kdo je váš zákazník, a jaký problém mu dokážete vyřešit. Pak vás čeká sepsat si body, jakým směrem se bude webinář ubírat a co má být jeho výsledkem. Ano, je to důležité. Chcete přece působit jako profesionál, nebo snad ne?

2. Určete klientův problém

Podívejte se na to z pohledu vašeho zákazníka, z jakého důvodu by vám měl na sebe zanechat e-mail či telefon? Pokud z názvu jasně neuvidí, že vy, skutečně jen vy dokážete vyřešit palčivý problém, který ho zrovna sžírá, je to jednoduché, ani vám ho nenechá. Tečka.

3. Tento problém prezentujte na webináři

Pokud uděláte skvělé poutavé nadpisy, které budou vybízet potenciální zákazníky k tomu, že po shlédnutí dokážou „uvařit svíčkovou, jak od babičky“ a na webináři se dozví, že vlastně umíte jen „ohřát párky“, co myslíte, jak to bude působit? Máte jen jedno jméno, a tak se držte toho, co hlásáte. Nejhorší zákazník je zklamaný zákazník.

4. Pracujte s emocemi

Ať už prezentujete živě nebo online, je to stejné, nezapomeňte na emoce. Svoje i zákazníka. Musí vás to bavit a jako špičkový obchodník byste měli přesně vědět, s jakými emocemi si u zákazníka hrát, abyste na něho zapůsobili, vzbudili touhu a potřebu.

5. Je to jednoduché vs. sám to nezvládneš

Kdykoli vidíte odborníka z oboru dělat svoji práci, zdá se to jednoduché. A taky že je, pro něj. Ale když to sami zkusíte, ejhle, zas tak snadné to není, co myslíte. A přesně toho se držte i při webináři. Dejte přičichnout k řešení zákazníkova problému, vyvolejte potřebu, ukažte, že řešení je jednoduché… Jednoduché s vámi, anebo díky vašim produktům či službě!

6. Připravte výzvu k akci (schůzka, dotazník, objednávka)

Call to action jsou při webináři nejdůležitější. Nezapomínejte na ně. Takže, jaký má být výsledek? Zase se vracíme k bodu jedna. Chcete mu zavolat, setkat se, nebo si má rovnou něco objednat? A přesně toto začleňte do webináře. Pokud to neuděláte ani potenciální zákazník nic neudělá.

7. Automatizujte ever-webinář

Každý den vysílat živě pro stovku lidí? To by dalo docela zabrat, ne? Tak si to zase zjednodušte a celé proces zautomatizujte. Díky ever webináři neoslovíte jen stovku lidí, ale tisíce.

Webináře jsou skvělá věc v tom, že pokud chcete, nemusíte ráno vstávat ani z postele, a přesto se lidé o vašem produktu či službě dozví. Můžete být kdekoli na světě, a přesto pořád aktivně prodávat tady v Čechách. A to všechno online, bez jakékoli osobní schůzky. Tak co, zkusíte to?

Text: Elena Olivarez

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno