TOP citáty a lekce marketingu od Steva Jobse, která změní váš mindset

 |  Články  |  Inspirace  |  Sabrina Harisová  |  3 153x přečteno

Steve Jobs, milovaný i nenáviděný šéf Applu, vizionář, který měl jen jeden cíl – vytvořit dokonalý produkt, jež budou lidé milovat. Byl znám nejen jako náročný šéf, ale také jako člověk, který sypal moudra z rukávu. I když už uplynulo 7 let od jeho smrti, stále se o něm píše, plní žebříčky nevlivnějších lidí a točí se filmy o jeho životě. My vám přinášíme jeho citáty, které lidem mění život.

Jobsovi bývalí zaměstnanci rádi vypráví o situacích, které s ním zažili. Jednou z nich je třeba Andy Cunningham, kterou vyhodil dohromady pětkrát. Byl náladový, důsledný a vyžadoval, aby všichni jeho zaměstnanci byli absolutně oddáni jeho vizi a  produktu. Měl ale jasnou představu o tom, jak by měl být Apple vnímán zákazníky a jakými produkty by se měl prezentovat.

Marketingová lekce od Steva Jobse

Mějte skvělý produkt

Oblíbený Stevův citát byl od Henryho Forda: „Kdybych se zeptal svých zákazníků, co chtějí, řekli by mi, že rychlejšího koně.“ Jobs proto tvrdil, že lidé nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete. Od roku 1981 se Apple snažil přijít s něčím novým, zajímavým, inovativním. Kromě toho se ale zaměřil i na to, aby si ani forma dodání nezadala s kvalitou produktu. Proto jsou obaly a příslušenství skvělým doplňkem jablečných produktů.

Neprodávejte produkt ale sny

Produkty Apple nejsou jen kvalitní, dodávají majiteli určitý statut ve společnosti, řadí ho do skupiny lidí, kteří vyznávají podobné hodnoty.Ti se tak stávají součástí inovativní vize, kterou si podle svých podmínek přizpůsobují.

Zaměřte se na zážitek

Při testování produktů se zaměřte na to, jak se zákazníci cítí při jejich použití. Jak moc jim to změní den, práci, život, cestování, vaření, komunikaci, péči o děti… Pokud nejsou reakce, jaké čekáte, vraťte se zpět a produkt vylepšete.

Nemusíte být první, ale nejlepší

Apple nebyl první.  Se smartphony, mp3 přehrávači, tablety nebo počítačem přišel před Jobsem na trh někdo jiný. V Applu se ale zaměřili na jejich evoluci, zdokonalení a navíc (a to bylo to, na čem si Jobs zakládal) zjednodušili a zpříjemnili jejich navigaci tak, aby si lidé rychle zvykli na jejich ovládání.

Proměňte zákazníky v lovery

Můžete utrácet za reklamy a spolupráce s influencery, anebo budete mít takové produkty, které si vaši zákazníci zamilují a budou je sami a zdarma doporučovat.

Zjednodušujte, jak nejvíce to jde

Jobs po svých vývojářích dupal, protože chtěl, aby všechny produkty byly velmi snadné na ovládání. Říkal jim: „Posaďte před počítač babičku, nebo jí dejte do ruky iPhone a řekněte jí, ať si zavolá. Když to dokáže, máme vyhráno.“ Mnohokrát jim hodil na hlavu prototyp iPadu, protože věřil, že některé pokyny vyžadují více kliknutí, než by měly. Proto zjednodušujte. Můžete mít skvělý produkt, jakmile ho ale první majitelé označí za komplikovaný – přicházíte o 70 % potenciálních zákazníků.

Top citáty:

  • Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.
  • Ty nejlepší věci v životě mě nestály vůbec žádné peníze. To nejcennější, co všichni máme, je čas.
  • Jsem stejným dílem pyšný na věci, které jsme udělali, jak na ty, co jsme neudělali, co se povedlo, tak i to, co se nepovedlo. Inovace znamená říci „NE“ tisícovkám věcí.
  • Lidé, kteří jsou dostatečně šílení na to, aby změnili svět, jsou ti, kteří to dokážou.
  • Inovace odlišuje vůdce od následovníka
  • Když budete chtít, můžete i létat. Musíte si jen hodně věřit.
  • Pokud to nemilujete, tak neuběhnete tu extra míli, nebudete pracovat ten víkend navíc. Pokud chcete být v něčem úspěšní, tak to musíte milovat.
  • Na detailech záleží, ten čas vložený do vyladění maličkostí za to stojí.
  • Před 33 lety jsem se začal každé ráno dívat do zrcadla a ptal jsem se sám sebe: Jestliže by byl dnešek můj poslední den mého života, dělal bych to, co se dnes chystám dělat? A když jsem odpověděl několik dní za sebou “NE” – změnil jsem to.

A jeden Jobsův citát navíc, který s námi obzvlášť rezonuje:

I’m a big believer in boredom. Boredom allows one to indulge in curiosity and out of curiosity comes everything. All the (technology) stuff is wonderful, but having nothing to do can be wonderful, too.

Ano, dovolte si jen tak se chvilku nudit. Nemusíte každou volnou minutku pročítat maily nebo sosat zprávy z internetu. Jak k vám mají chodit ty skvělé nápady, když ani chvilku nevypnete a nedovolíte mozku, aby se místo informací od ostatních zaměřil také na vás?

Text: Sabrina Harisová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno